AUTOR: | Palka, Katarzyna. |
POZ/ODP: | Katarzyna Palka. | ![okładka](okladki/ISBN/8388/m8388274643.jpg) |
ADRES WYDAWNICZY: | Kielce : Wszechnica Świętokrzyska, 2010. |
SERIA: | Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = nr 136 |
HASŁA: | - Aspiracje - socjologia - Polska - od 1989 r.
- Postawy - Polska - od 1989 r.
- Uczniowie gimnazjów - socjologia
|
OPIS FIZYCZNY: | 271 s. : il. ; 24 cm. |
SYGNATURA: | 316.6(438) |
KOD KRESKOWY INWENTARZ: | 100000014516 | 1451 |
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>- Wprowadzenie
- Rozdział I - Wyniki dotychczasowych badań nad aspiracjami i planami życiowymi młodzieży
- 1 . Pojęcie i rodzaje aspiracji w ujęciu psychologicznym, socjologicznym i pedagogicznym
- 2. Uwarunkowania aspiracji
- Dynamika aspiracji edukacyjnych i zawodowych młodzieży gimnazjalnej pochodzącej z różnych środowisk
- Rozdział II - Zmiana postaw młodzieży wobec aspiracji życiowych w dobie procesów globalizacji i integracji Polski z Unią Europejską
- 1. Zmiany społeczno-ekonomiczne jako główny czynnik kształtujący aspiracje życiowe młodzieży w nowej globalnej rzeczywistości
- 2. Zmiany systemu kształcenia i rozwiązań edukacyjnych w Europie oraz w Polsce w Ustawie o systemie oświaty z dnia 25 lipca 1998 r.
- 3. Strategie narodowe i programy europejskie dotyczace wyrównywania szans edukacyjnych młodziezy z różnych środowisk
- Rozdział III - Wies jako miejsce i przestrzeń życiowa dzieci i młodziezy
- 1. Warunki rozwojowo-edukacyjne dzieci wiejskich
- 2. Plany, oczekiwania edukacyjne i zawodowe rodziców wobec własnych dzieci
- 3. Zjawisko deficytu edukacyjnego dzieci i młodzieży z terenów wiejskich
- Rozdział IV - Założenia metodologiczne badań własnych
- 1. Przedmiot, cele i problemy badan
- 2. Zmienne i ich wskaźniki
- 3. Metoda, techniki i narzędzia badań
- 4. Organizacja i przebieg badań
- Rozdział V - Społeczno-pedagogiczne uwarunkowania kształtowania sie aspiracji życiowych młodzieży ze środowiska wiejskiego i miejskiego
- 1. Charakterystyka badanej grupy
- 2. Aspiracje edukacyjne i zawodowe badanych gimnazjalistów
- 3. Uwarunkowania biopsychiczne a poziom aspiracji edukacyjnych i zawodowych uczniów gimnazjum
- 4. Poziom aspiracji edukacyjnych i zawodowych w aspekcie środowiska lokalnego i rodzinnego
- Uwarunkowania szkolne jako determinanta poziomu aspiracji edukacyjnych i zawodowych badanych gimnazjalistów
- 6. Uwarunkowania społeczno-ekonomiczne a poziom aspiracji edukacyjnych i zawodowych badanej młodzieży gimnazjalnej
- Podsumowanie i wnioski pedagogiczne
- Autorski projekt rozwiązań systemowych wyrównujący szanse edukacyjne dzieci z terenów wiejskich na terenie gmin województwa świętokrzyskiego
- Cele projektu
- Priorytety propozycji wyrównywania szans edukacyjnych dzieci z terenów wiejskich
- Beneficjenci ostateczni
- Rezultaty
- Potencjał projektodawcy i zarządzanie projektem
- Potencjał rzeczowy
- Bibliografia
- Aneks
- Kwestionariusz ankiety dla ucznia
- Kwestionariusz ankiety dla ucznia
- Ankieta dla rodziców
- Summary
|
UWAGI: | Bibliogr. s. 249-256. Streszcz. ang. Spis treści także ang.
|
DOSTĘPNOŚĆ: | Dostępna tylko na miejscu. | |
|
REZERWACJE: OPERACJE: | ![zablokowane](KLAWISZE/schowek.png) |