Drugi i trzeci rok życia dziecka jest czymś więcej niż poradnikiem - to prawdziwy przyjaciel rodziców małych pociech. Dzięki tej książce zrozumiemy, że pierwsze trzy lata życia dziecka określają całą jego przyszłość - przygotowują grunt pod przyszłe zdrowie, rozwój emocjonalny, osiągnięcia edukacyjne, współżycie społeczne, pewność siebie i wiele innych czynników, które tworzą jakość życia. Ale książka ta jest nie tylko o dzieciach - jest także o rodzicach, którym przywraca zaufanie we własne siły.
UWAGI:
Kontynuacja poradników: W oczekiwaniu na dziecko, Pierwszy rok życia dziecka. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Poradnik ten to wspaniale ilustrowana książka, która powinna znaleźć się w biblioteczce wszystkich rodziców. Zawiera: odpowiedzi na wszystkie ważne pytania dotyczące płaczu niemowlęcia, karmienia, budzenia się i napadów złości, informacje na temat fizycznego i emocjonalnego rozwoju dziecka w wieku do pięciu lat, porady jak sprostać wymogom macierzyństwa, zestawy ćwiczeń przed i po porodzie, przystępny przewodnik od A do Z po chorobach wieku dziecięcego, komentarze i opisy doświadczeń rodziców.
UWAGI:
Tyt. oryg. : Mothercare new guide to pregnancy and babycare : from conception to age five, 1994.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Dziecko filozofem : co dziecięce umysły mówią nam o prawdzie, miłości oraz sensie życia Tyt. oryg.: "The philosophical baby : what children`s minds tell us about truth, love, and the meaning of life,".
Autorka pokazuje, że umysłowość dziecka jest znacznie bogatsza niż umysłowość osoby dorosłej. Podczas gdy dorośli często funkcjonują jak sterowane z zewnątrz automaty, przeżywając kolejne monotonne dni, dzieci podchodzą do życia niczym podróżnicy do nieznanych krain. Według Gopnik, dzieci tworzą "wydział do spraw rozwoju i badań" gatunku ludzkiego, podczas gdy dorosłym przypisuje zajmowanie się produkcją i zarządzaniem. Dzieci, niczym mali naukowcy, wyciągają wnioski w oparciu o analizy statystyczne, przeprowadzają przemyślne eksperymenty oraz stawiają twórcze hipotezy, które trudno byłoby wymyślić przeciętnemu dorosłemu.
UWAGI:
Bibliogr. s. 264-[285]
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Podziękowania / Acknowledgments Wprowadzenie / Introduction (Anna Brzezińska, Tomasz Czub, Grzegorz Lutomski, Błażej Smykowski)Lew S. Wygotski Wczesne dzieciństwo / Early childhood(tłum. Tomasz Czub)Lew S. Wygotski Kryzys siódmego roku życia / Seven year crisis(tłum. Tomasz Czub)Lew S. Wygotski Zabawa i jej rola w rozwoju psychicznym dziecka / Play and its role in the mental development of the child(tłum. Anna Brzezińska, Tomasz Czub)H. Rudolph Schaffer Przyswajanie zasad dialogu / Acquiring the concept of the dialogue(tłum. Anna Brzezińska, Katarzyna Warchoł)Bambi B. Schieffelin, Elinor Ochs Socjalizacja języka / Language socialization(tłum. Anna Brzezińska, Grzegorz Lutomski, Joanna Lorenz)H. Rudoiph SchafferRozwój języka w kontekście / Language development in context(tłum. Anna Brzezińska, Katarzyna Warchoł)Tullia MusattiZdolności do komunikacji i reprezentacji we wczesnej zabawie społecznej / Representational and communicative abilities in early social play(tłum. Błażej Smykowski, Grzegorz Lutomski, Wojciech Rudniewski)Donald W. Winnicott Bawienie się. Rozważania teoretyczne / Playing: a theoretical statement(tłum. Tomasz Czub, Anna Brzezińska, Wojciech Rudniewski)Erik H. EriksonZabawa i aktualność / Play and actuality(tłum. Tomasz Czub, Anna Brzezińska, Wojciech Rudniewski)Tomasz CzubProces bawienia się i jego właściwości terapeutyczne / Playing and his terapeutic characteristicsBen S. BradleyDzieciństwo jako raj / Infancy as paradise(tłum. Błażej Smykowski, Anna Brzezińska, Wojciech Rudniewski)
UWAGI:
Bibliogr. przy pracach. Tekst tł. z ang., ros.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka jest tak skonstruowana, że każdy jej rozdział to gotowy scenariusz zajęć. Stanowi znakomitą pomoc edukacyjną dla nauczycieli w przedszkolach i w młodszych klasach szkolnych. Pomysłowe scenariusze pomogą rozwinąć wyobraźnię, kreatywność, samodzielność myślenia dziecka, jak również podbudują jego wiarę w siebie.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Na kartę 068887 od dnia 2024-05-09 Wypożyczona, do dnia 2024-06-10