No Logo to książka kultowa, nazywana "biblią alterglobalistów" i współczesnym KAPITAŁEM. Jej autorka z bezkompromisowością niezależnej dziennikarki i przenikliwością wytrawnego krytyka obnaża ekspansjonistyczne zapędy międzynarodowych korporacji, analizuje ich destrukcyjny wpływ na nasz społeczny, ekonomiczny oraz kulturowy krajobraz, przekonuje, że działalność światowych koncernów stanowi poważne zagrożenie dla demokracji i funkcjonowania społeczeństwa obywatelskiego oraz... wzywa do oporu.
Podstawowe przesłanie Klein brzmi: chociaż nie poddane niczyjej kontroli międzynarodowe korporacje, wobec bezsilności rządów poszczególnych państw, w coraz większym stopniu sprawują bezpośrednią kontrolę nad naszą "globalną wioską", ich władza nie jest nieograniczona. Z dnia na dzień rośnie ilość niezależnych środowisk, które zniecierpliwione arogancją koncernów aktywnie sprzeciwiają się ich polityce i odnoszą na tym polu znaczące sukcesy (np. w 1999 r. wielotysięczne protesty alterglobalistów zablokowały podpisanie Wielostronnego Układu o Inwestycjach, które umocniłyby wszechwładzę korporacji).
Esencją książki jest analiza wszelkich form obywatelskiego sprzeciwu - od twórczych ataków na reklamy, poprzez bojkoty określonych towarów i pozwy sądowe, po wywieranie wpływu na władze lokalne. Autorka nie tylko się im wnikliwie i krytycznie przygląda, ale też zachęca do aktywnego włączenia się w te działania.
"Polowanie na klienta" jest unikalną książką opisującą sztuczki i tricki, których ofiarą padają każdego dnia tysiące klientów. Jej wiarygodność wynika z faktu, iż jest napisana przez doradcę i trenera w zakresie marketingu i sprzedaży, który odkrywa tajniki i kulisy manipulacji stosowanych przez przedstawicieli różnych branż. Książkę tę warto przeczytać choćby po to, by uchronić swoje pieniądze przed pazernością producentów i sprzedawców. "Polowanie na klienta" jest pozycją adresowaną do wszystkich, którzy dokonują zakupów.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni