KATALOG KSIĘGOZBIORU FILII NR 11 Przeszukiwanie po indeksie: tematycznym autorskim (osobowym) tytułowym fragment z tytułu ksiażki pełnotekstowym (w całym opisie) serie Wyświetlonych: 10205 opisów Znaleziono 3 pozycje o tematyce: Dziennikarstwo - podręcznik Filia nr 11 Dziennikarstwo i świat mediów POZ/ODP:pod red. Zbigniewa Bauera, Edwarda Chudzińskiego ; Studium Dziennikarskie Akademii Pedagogicznej im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. ADRESWYDAWNICZY:Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, cop. 2000. TEMATYKA:* Dziennikarstwo - podręcznik akademicki - Środki masowego przekazu - podręcznik akademicki - Dziennikarstwo podręcznik akademicki Środki masowego przekazu podręcznik akademicki SYGNATURA:050+070 KOD KRESKOWYINWENTARZ:11100029361029361 DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 11 Dziennikarstwo wobec nowych mediów : historia, teoria, praktyka AUTOR:Bauer, ZbigniewPOZ/ODP:Zbigniew Bauer ; Studium Dziennikarskie Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.ADRESWYDAWNICZY:Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, cop. 2009. SERIA:Seria Dziennikarstwo i Świat Mediów HASŁA:Dziennikarstwo - podręcznikŚrodki masowego przekazu - podręcznik OPISFIZYCZNY:446, [2] s. : il. ; 24 cm. SYGNATURA:050+070 KOD KRESKOWYINWENTARZ:11100039752339752 TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Publikacja przedstawia główne kierunki zmian w dziennikarstwie, w pojmowaniu funkcji przekazu dziennikarskiego (i generalnie: medialnych przekazów informacyjnych), a także roli dziennikarza - zmian, które dokonują się z jednej strony pod wpływem tzw. nowych mediów, z drugiej zaś wynikają z faktu, iż komunikaty typu informacyjnego krążą w przestrzeni określanej właściwościami takich mediów.W coraz większym stopniu media stają się elementem kreacji rzeczywistości, regulowanej warunkami nie tylko rozwoju kultury, ale i gospodarki (konkurencja i komercja) oraz technologii. Miejsce faktów zajmują faktoidy, a opinia publiczna jest fantomem wywoływanym przez sondaże publikowane w mediach. Uświadomienie i analiza tego narastającego problemu jest właśnie tematem tej publikacji. SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>Część pierwsza- 1. Zrozumieć media - ale kogo, ale co?- 2. Prawdziwe narodziny mediów: aktualność jako towar- 3. Prawda czy obraz prawdy?Część druga- 1. Wobec Nowego - problemy z tożsamością?- 2. Jak możemy myśleć- 3. Wojna i rozum: Alan Turing i inni niepogodzeni- 4. Cyfrowość i inne kłopotyCzęść trzecia- 1. Interaktywność - co to właściwie znaczy?- 2. Interaktywność w telewizjiCzęść czwarta- 1. "We the Media" - koniec czy początek tradycyjnego dziennikarstwa?- 2. Prawie jak dziennikarza- 3. Obywatelskie, uczestniczące, "oddolne", "cywilne" i...Część piąta- 1. Twarze dziennikarstwa i dziennikarzy: środki drogi- 2. "Kultura mediów mieszanych"- 3. Interfejs konwersji: blog- 4. Dygresja o gatunkach- 5. Interfejs konwersji: hipertekst- 6. Kłopoty z prawdą UWAGI:Bibliogr. prac. cytowanych i przywołanych. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 11 Media audiowizualne : podręcznik akademicki TWÓRCY:Pokaż informacje [>>] Drzał, Aleksandra. Red.Godzic, Wiesław (1953- ). Red.POZ/ODP:red. nauk. Wiesław Godzic ; współpr. Aleksandra Drzał-Sierocka.ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne ; Academica, cop. 2010. SERIA:Konteksty Wizualności HASŁA:Dziennikarstwo - podręcznik akademickiŚrodki masowego przekazu - podręcznik akademicki OPISFIZYCZNY:424 s. ; 24 cm. SYGNATURA:050+070 KOD KRESKOWYINWENTARZ:11100051027451027 SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>Część I. Audiowizualność wczoraj i dziśRozdział 1. Kino – świat w obiektywie kamery1.1. Nieco prahistorii1.2. Kino nieme – etap dojrzały1.3. Przełom dźwiękowy1.4. Lata 30. – rozwój Hollywood, Europa w cieniu polityki1.5. Lata wojny – schyłek epoki klasycznej1.6. Ruchy nowofalowe, kino autorskie, kontestacja1.7. Koniec wieku – powrót do tradycji, eklektyzm, nowe poszukiwaniaRozdział 2. Telewizja – najważniejsze medium XX wieku2.1. Co to jest telewizja, kiedy i dlaczego powstał2.2. Jak działa telewizja i jak ją badać?2.3. Telewizja i jej gatunki2.4. Koniec telewizji i początek…Rozdział 3. Internet – społeczne metamedium3.1. Wstęp – społeczeństwo w sieci3.2. Historia – od przemysłu zbrojeniowego po zanurzenie w codzienności3.3. Internet i media cyfrowe – podstawowe właściwości3.4. Nowe sposoby uczestnictwa w kulturze i prawo autorskie3.5. Konsekwencje dla sfery publicznej3.6. Wybrane perspektywy teoretyczneRozdział 4. Prawne aspekty przekazu audiowizualnego4.1. System prasowy4.2. Potoczne i prawne znaczenie pojęcia „prasa”4.3. Prawo prasowe w systemie prawa ochrony własności intelektualnej4.4. Siatka pojęciowa odnosząca się do radiofonii i telewizji4.5. Utwór audiowizualny w systemie prawa ochrony własności intelektualnejRozdział 5. Dziennikarstwo i nowe media5.1. „Nowe media”– problemy definicyjne5.2. Mity nowych mediów5.3. Mediamorfoza i przemiany dziennikarstwa5.4. Technologiczny odbiorca5.5. Płynny przekaz, płynna treść5.6. Kody nowego dziennikarstwa5.7. Dziennikarstwo w epoce interaktywności5.8. Odbiorca jako wytwórca5.9. Samoobsługa czy odmiana autarkii?5.10. Dziennikarstwo profesjonalne w porównaniu do amatorskiego5.11. Blog – nowy wymiar dziennikarstwa5.12. Kto potrzebuje reporterów?Część II. Medialne obrazy świataRozdział 1. Terroryzm i media – dwa spektakle1.1. Retoryka terroru – powierzchnia obrazów1.2. Postmodernizm a terroryzm – odmiany dyskursów medialnych1.3. Strach, ostrożność – albo paranoja1.4. Terroryzm – czyn, przekaz i spektakl1.5. Dziennikarstwo obywatelskie – dwuznaczna rola1.6. Terroryzm w internecie – dwie możliwości1.7. Sieć jako niebezpieczeństwo i jako… bariera dla terroryzmuRozdział 2. Dyskretny urok zakazanego. Tabu w mediach2.1. Freud i perspektywa psychoanalityczna2.2. Antropologia strukturalna Claude’a Lévi-Straussa2.3. Rodzaje tabu2.4. Różne wersje jednego produktu2.5. Tabu kulturowe czy zwykła cenzura?2.6. „Segregacja” elementów problemu i ich dystrybucja w mediach2.7. Performatywny akt transgresji2.8. Tabu – wyzwaniaRozdział 3. Media i polityka. Demokracja czy mediokracja?3.1. Władza polityczna3.2. Media wobec demokracji politycznej3.3. Odpowiedzialność społeczna mediów3.4. Media w komunikowaniu politycznym – ogólny model3.5. Dyskretny urok władzy mediów3.6. Czego chcą politycy – gra o media3.7. Orientacja dziennikarzy i mediów – gra w politykę3.8. Polityka w zwierciadle mediów3.9. Konstruowanie obrazów polityki w mediach3.10.Wybory w mediach – wyścigi końskie3.11. Kryzys komunikacji publicznej3.12. Zmediatyzowany obywatel3.13. Zniechęcenie do polityki3.14. Epilog – w stronę społeczeństwa sieciowegoRozdział 4. Prezenter, ekspert, celebrity4.1. Tomasz Lis –celebryta przymuszony4.2. Kamil Durczok – celebryta niepewny4.3. Czy ekspert ma szanse stać się celebrity?Rozdział 5. Antagoniści i obrońcy ładu społecznego w kinie gatunków5.1. Porządek społeczny a kino gatunków. Przypadek filmu gangsterskiego5.2. Antagoniści i obrońcy ładu społecznego5.3. Film gangsterski a porządek społeczny5.4. Przypadek telewizji. Rodzina Soprano wobec motywu gangsterskiego5.5. Być gangsterem? Przyjemność a gry komputerowe5.6. PodsumowanieRozdział 6. Rasizm i obcość w mediach6.1. Garść wątpliwości na (dobry) początek6.2. Rasizm bez rasistów6.3. Obcy, jaki jest, każdy widzi(?)6.4. Władza mediów – faktyczna i symboliczna6.5. TheWest speaks, the Rest listens6.6. Między kanibalizmem kulturowym a segregacją – strategie uobecniania obcości w mediach6.7. Rasizm i obcość w mediach – poziomy analizy6.8. Na zakończenieRozdział 7. Moralizatorstwo czy transcendencja?Obraz religii i Kościoła w polskiej telewizji7.1. Krótka historia dostępu Kościoła katolickiego do mediów w Polsce7.2. Przegląd programów katolickich w ramówce telewizji publicznej7.3. Nie tylko katolicki – dostęp innych wyznań do telewizji publicznej w Polsce7.4. Obraz duchownych katolickich w niekatolickichprogramach telewizyjnych na przykładzie polskich seriali7.5. Transcendencja na szklanym ekranie7.6. Jaki Kościół, jaka religia? Końcowe wnioski i refleksje UWAGI:Bibliogr. do poszcz. rozdz. - Indeks. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? WYDRUK KATALOGÓW >ZAZNACZ WSZYSTKIEODZNACZ WSZYSTKIE