To nie było udane lato. Dzieciaki stały na progu biblioteki i ponuro wpatrywały się w regały pełne książek. To twoja wina! - warknął Bartek. - Gdybyś nie włączyła telewizora na cały regulator, ciotka by się tak nie wściekła.
UWAGI:
Książka jest elementem kampanii edukacyjnej empiku "Przecinek i kropka", której celem jest rozwijanie u najmłodszych pasji do książek.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Celem Książki jest przedstawienie sześciolatka jako ucznia i użytkownika biblioteki szkolnej, ale przede wszystkim dziecka o typowych potrzebach wieku przedszkolnego i wczesnoszkolnego. W zarysie rozwoju psychofizycznego zwrócono uwagę na najważniejsze elementy, charakterystyczne dla dzieci w tym okresie. Poruszono także problem dojrzałości szkolnej - procesu warunkującego prawidłowy rozwój intelektualno-emocjonalny dziecka. W publikacji znalazły się także zagadnienia dotyczące literatury dla dzieci sześcioletnich - jej gatunków, znaczenia w kształtowaniu osobowości dziecka, wpływu na rozwój. Druga część opracowania dotyczy działalności oraz funkcjonowania biblioteki szkolnej jako miejsca przyjaznego i atrakcyjnego dla najmłodszych jej użytkowników. Podkreślono w niej rolę nauczyciela bibliotekarza w procesie nauczania, wychowania i działań opiekuńczych wobec małego dziecka. Zostały tu także omówione metody pracy z sześciolatkiem oparte głównie na zabawie oraz działaniach aktywizujących. W pracy przedstawiono także bibliotekę jako miejsce dostępu do informacji oraz przygotowania młodego czytelnika do wyszukiwania informacji z różnych źródeł. Do publikacji dołączone zostały przykładowe scenariusze zajęć z zakresu popularyzacji literatury pięknej, analizy słuchanego utworu literackiego, wyszukiwania informacji, korzystania różnych z źródeł informacji.
UWAGI:
Bibliogr. s. 74-76.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni