KATALOG KSIĘGOZBIORU FILII NR 11 Przeszukiwanie po indeksie: tematycznym autorskim (osobowym) tytułowym fragment z tytułu ksiażki pełnotekstowym (w całym opisie) serie Wyświetlonych: 10205 opisów Znaleziono 4 pozycje o tematyce: Środki masowego przekazu - socjologia Filia nr 11 Czas celebrytów : mediatyzacja życia publicznego AUTOR:Molęda-Zdziech, Małgorzata.POZ/ODP:Małgorzata Molęda-Zdziech. ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Difin, 2013. HASŁA:CelebryciŚrodki masowego przekazu - socjologia OPISFIZYCZNY:444 s. ; 23 cm. SYGNATURA:316 KOD KRESKOWYINWENTARZ:11100051028151028 TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Dawno nie miałam przyjemności opiniować tak interesującej lektury. Jest to nowatorska praca, która wpisuje się w lukę badawczą w polskich naukach społecznych, w obszarze socjologii, kulturoznawstwa i nauk o mediach. Pod względem merytorycznym mamy dojrzałą, samodzielną i niezwykle wartościową monografię, która z nadmiarem spełnia wymagania rozprawy habilitacyjnej. Autorka doskonale zna literaturę przedmiotu, świetnie się w niej porusza, potrafi analitycznie i krytycznie się do niej odnieść. [prof. dr hab. Bogusława Dobek-Ostrowska, Uniwersytet Wrocławski] (...) to wartościowy przegląd koncepcji mediatyzacji i celebrytyzacji. Zawiera też ciekawą autorską koncepcję powiązania tych terminów i usytuowania ich na tle kultury ponowoczesnej. Książka ma sporą wartość poznawczą, może się okazać użyteczna dla studentów dziennikarstwa, teorii komunikowania, socjologii mediów, a także dla dziennikarzy i dla wszystkich czytelników zainteresowanych problematyką współczesnych mediów. [dr hab. Małgorzata Lisowska-Magdziarz, Uniwersytet Jagielloński] SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>Rozdział 1. OD ZAPOŚREDNICZENIA DO MEDIATYZACJI - W POSZUKIWANIU KONCEPTU BADAWCZEGO1. Mediatyzacja życia publicznego1.1. Od medium do zapośredniczenia - geneza i znaczenie terminów1.2. Metafory mediatyzacji1.3. "Globalizacja niczego" i jej warianty w ujęciu George?a Ritzera jako tło mediatyzacji1.4. Ku mediokracji, czyli we władzy mediów2. Mediatyzacja jako koncept badawczy3. Mediatyzacja jako proces społeczny3.1. Mediatyzacja w ujęciu Winfrieda Schulza3.1.1. Funkcje mediatyzacji3.1.2. Scenariusze mediatyzacji3.2. Ujęcie mediatyzacji według Friedricha Krotza4. Pojęciowe puzzle: zapośredniczenie, medializacja, medialność4.1. Zapośredniczenie4.1.1. Zapośredniczenie w perspektywie mediologii4.2. Medializacja4.3. MedialnośćPodsumowanieRozdział 2. PONOWOCZESNOŚĆ JAKO KONTEKST DLA PROCESÓW MEDIATYZACJI I CELEBRYTYZACJI1. Ponowoczesność, mediatyzacja, celebrytyzacja2. Różne ujęcia ponowoczesności2.1. Od późnej nowoczesności do modernizacji refleksyjnej(Anthony Giddens, Ulrich Beck)2.2. Ponowoczesność według Zygmunta Baumana2.2.1. Jednostka - aktor w ponowoczesnej perspektywie2.3. Ponowoczesność według Michela Maffesolego2.3.1. Model jednostki - osoby3. "Bycie medialnym" jako wartość w perspektywie społecznej, politycznej i ekonomicznej3.1. Perspektywa socjologiczna "bycia medialnym"3.2. Perspektywa polityczna "bycia medialnym"3.2.1. Mediatyzacja polityki3.3. Perspektywa ekonomiczna "bycia medialnym"4. O polu medialnym4.1. Teoria pól Pierre?a Bourdieu4.1.1. Dynamiczna koncepcja pola4.1.2. Relacje pomiędzy polami4.1.3. Podmiotowość4.2. Reguły gry pola dziennikarskiego4.3. O próbie zawłaszczania przez pole medialne pozostałych pól4.3.1. Habitus medialnyPodsumowanieRozdział 3. TRANSFORMACJA MEDIALNYCH WZORÓW OSOBOWYCH - OD LIDERÓW OPINII DO CELEBRYTÓW1. Schyłek klasycznych autorytetów1.1. Liderzy opinii, czyli Mertonowskie "osoby wpływu" i ich rola1.2. Eksperci i doradcy w ujęciu socjologicznym1.2.1. Ekspert u Georga Simmla1.2.2. Ekspert w perspektywie mediologii Regis Debray1.2.3. Ekspert w ponowoczesnej perspektywie2. Naukowcy jako eksperci - ujęcia socjologiczne2.1. .Intelektualiści. jako eksperci w ujęciu Roberta Mertona2.2. Naukowcy i pole naukowe2.3. Naukowcy w medialnym polu - eksperci czy fast thinkers?2.3.1. Strategia "trójpolówki": pole naukowe (akademickie), pole polityki a pole medialne2.4. Dziennikarze - eksperci - komentatorzy. Eksperci medialni i pseudoeksperci3. Dziennikarze - w poszukiwaniu nowych strategii zawodu3.1. Sami o sobie - autowizerunek dziennikarzy3.2. W poszukiwaniu nowych strategii działań i nowych standardów etycznych3.2.1. Dziennikarska tożsamość - ponowoczesna wielość ról a dyktat rynku3.2.2. W pogoni za newsem - odchodząc od profesjonalizmu3. Dziennikarz czy showman-celebryta - jaka strategia w dziennikarskim polu?3.3.1. Ewolucja modelu dziennikarstwa3.3.2. Wybór strategii w dziennikarskim polu4. Każdy może zostać ekspertem. Eksperci-komentatorzy w mediach. Przegląd wyników badańPodsumowanieRozdział 4. CELEBRYCI JAKO KLUCZOWI AKTORZY PONOWOCZESNOŚCI1. Celebryci w perspektywie społeczno-kulturowej1.1. Bohaterowie i święci jako celebryci avant la lettre1.2 Typologie celebrytów1.3. Rola mediów i przemysłu medialnego w kreowaniu celebrytów1.4. Od celebryty (cewebryty i telebryty) do gwiazdy1.4.1. Kim jest cewebryta? Przykłady1.4.2. Kulturowa logika celebryty1.4.3. Gwiazda (sława)1.4.4. Pierre Bourdieu - socjolog - celebryta-gwiazda, czyli w mediach na własnych warunkach1.5. Współczesne role celebrytów1.6. Habitus celebryty1.7. Celebryta jako produkt mediatyzacji, personalizacji i utowarowienia2. Celebrytyzacja sfery publicznej2.1. Stadium demokratyzacji celebrytów2.2. Stadium dywersyfikacji celebrytów2.3. Stadium transgresji celebrytów3. Celebryci w perspektywie komunikowania politycznego3.1. Mediatyzacja polityki a medialna sfera publiczna3.2. Rodzaje politycznych celebrytów4. Celebryci w perspektywie komunikowania marketingowego (wymiar ekonomiczny)4.1. Role celebrytów w komunikowaniu marketingowym4.2. Celebryci w reklamach banków4.3. Wartość celebrytów - rankingi tygodnika "Forbes"5. Ponowoczesny kres intelektualistów. Czy intelektualiści muszą zostać celebrytami?5.1. Naukowcy w medialnym polu5.1.1. Socjolog w polu medialnym5.1.2. "Socjologowie medialni" a etos socjologii5.2. W poszukiwaniu optymalnej strategii istnienia w polu medialnym5.2.1. Habitus uczonego-eksperta a habitus celebrytyPodsumowanieRozdział 5. KONSEKWENCJE MEDIATYZACJI I CELEBRYTYZACJI: TABLOIDYZACJA I INFOTAINMENT1. Tabloidyzacja jako globalny trend współczesnych mediów1.1. Badania nad tabloidyzacją w Polsce i w świecie1.2. Dwa wymiary tabloidyzacji1.2.1. Formalny wymiar tabloidyzacji1.2.2. Jakościowy wymiar tabloidyzacj1.3. Krytyka i obrona tabloidyzacji1.3.1. Krytyka. Tabloidyzacja jako zagrożenie1.3.2. Obrona tabloidyzacji - "poszerzanie sfery publicznej"1.4. Fenomen peopolizacji we Francji jako przykład lokalnej aplikacji globalnego trendu2. Infotainmenet i jego odmiany jako wiodące strategie mediów2.1. Infotainment - próba zdefiniowania strategii2.2. Democratainment, politicotainment jako odmiany infotainmentu2.3. Infotainment w polskich programach informacyjnych - przegląd wyników badań UWAGI:Bibliogr. s. 389-423. Indeksy. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 11 E-migranci : pół roku bez internetu, telefonu i telewizjiTyt. oryg. : : "Winter of our disconnect ". AUTOR:Maushart, SusanPOZ/ODP:Susan Maushart ; przekł. [z ang.] Mieczysław Godyń, Filip Godyń. ADRESWYDAWNICZY:Kraków : Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, 2014. HASŁA:Maushart, Susan - (1958- )Internet - socjologiaRodzina - a środki masowego przekazuSpołeczeństwo informacyjne - socjologiaŚrodki masowego przekazu - socjologiaPamiętniki amerykańskie - 21 w. OPISFIZYCZNY:331, [2] s. ; 21 cm. SYGNATURA:004 KOD KRESKOWYINWENTARZ:11100044367144367 TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Zrób sobie jeden dzień offline, "technologiczny detoks", prawdziwy survival i sprawdź czy potrafisz żyć bez komórki i internetu! UWAGI:Tyt. oryg.: "The winter of our disconnect : how three totally wired teenagers (and a mother who slept with her iPhone) pulled the plug on their technology [>>] and lived to tell the tale" 2010. Bibliogr. s. 331-[332]. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 11 Efekt Lolity : wizerunek nastolatek we współczesnych mediach i jak sobie z nim radzićTyt. oryg.: "The Lolita effect ". AUTOR:Durham, Meenakshi Gigi.POZ/ODP:M. Gigi Durham ; przeł. Mikołaj Gliński.ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Prószyński Media, 2010. HASŁA:Dziewczęta - psychologiaDziewczęta - seksualnośćDziewczęta - wychowanieManipulacja (psychol.)Środki masowego przekazu - a dziewczętaŚrodki masowego przekazu - psychologiaŚrodki masowego przekazu - socjologia OPISFIZYCZNY:238, [2] s. ; 21 cm. SYGNATURA:159.9 KOD KRESKOWYINWENTARZ:11100038548338548 TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Popkultura i atakująca zewsząd reklama wpajają młodym dziewczynom i chłopcom pięć fałszywych mitów dotyczących seksu i seksualności :Dziewczyny nie wybierają sobie chłopców, to chłopcy wybierają dziewczyny - ale tylko te, które są sexy ; Istnieje tylko jeden obowiązujący model "bycia sexy" ; Dziewczyny muszą się starać osiągnąć ten ideał ; Im młodsza dziewczyna, tym bardziej seksowna ; Przemoc w seksie jest "hot". Owe 5 mitów składa się na efekt Lolity. Tak autorka nazywa zespół zjawisk w mediach, który podkopuje u dziewczyn pewność siebie, usprawiedliwia uprzedmiotowienie kobiet i po cichu prowadzi do przestępczych zachowań w sferze seksualnej. W Efekcie Lolity dr M. Gigi Durham proponuje nowe podejście i konkretne rady, które dadzą dziewczynom siłę i pewność siebie, potrzebne, by podejmować odpowiedzialne decyzje na polu własnej seksualności. UWAGI:Bibliogr. s. 231-237. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 11 Media i ludzieTyt. oryg. : "Media equation ". AUTOR:Reeves, Byron [>>] Nass, Cliford. Szczerkowska, Hanna. Tł.POZ/ODP:Byron Reeves, Cliford Nass ; przeł. Hanna Szczerowska.ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Państwowy Instytut Wydawniczy, 2005. SERIA:Biblioteka Myśli Współczesnej HASŁA:Społeczeństwo informacyjneŚrodki masowego przekazu - socjologia OPISFIZYCZNY:335, [1] s. ; 21 cm. SYGNATURA:316 KOD KRESKOWYINWENTARZ:11100032555732555 UWAGI:Przypisy. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? WYDRUK KATALOGÓW >ZAZNACZ WSZYSTKIEODZNACZ WSZYSTKIE