koncepcja książki i tekst Émilie Beaumont, Marie-Renée Pimont ; il. Vivienne Bray, N. Le Guillouzic, [>>] F. Guiraud ; tł. Andrzej Bereda ; red. Adam Cedro ; konsultacja nauk. Halina i Marek Kucharczykowie.
Po diabła nam egzotyczne dżungle i sawanny, skoro mamy takie skarby - dziwi się Adam Wajrak i zabiera nas w Polskę. Razem z nim w Tatrach nauczymy się tropić świstaki, w Bieszczadach odkryjemy węże, a w okolicach Lublina poznamy najbardziej tajemniczego mieszkańca polskich norek. Odwiedzimy Puszcze Białowieską (nocą!), okolice Olsztyna, polskie plaże i miasta - wszędzie czekają na nas przyrodnicze niespodzianki, o których nawet nie śniliśmy. ,
Na nudę nie ma czasu. Nawet kiedy zapowiada się najnudniejszy poranek na świecie, niespodziewanie można przeżyć przygodę. Wystarczy wyruszyć do krainy fantazji. A gdzie leży owa kraina? No cóż. całkiem niedaleko. Wystarczy wyjść z domu. albo wyjechać, na przykład na rowerach. Koniecznie tylko trzeba mieć ze sobą mapę. Nie taką zwyczajną, ale mapę skarbów. Potem można zatrzymać się na chwilę w Kredowni, żeby pójść śladami dinozaura, a chwilę później spotkać żabę i pocałować ją w nadziei, że zmieni się w królewicza. Jeszcze tylko gejzery, tajemnicza moneta, piknik w lesie, piórka, kamienie, patyki, mrówki. ufff - ileż jest tych skarbów! A najfajniejsze, że taka mapę można samemu sobie wymyślić.
Poczytam ci, mamo. Elementarz przyrodniczy to wspaniała pomoc dla dzieci rozpoczynających naukę przyrody. Pozycja nie tylko wprowadza w świat zagadnień przyrodniczych, lecz także wspiera naukę czytania. Zalety książki to: - duża, czytelna czcionka, - ponad 20 zabawnych opowiadań o tematyce bliskiej współczesnym dzieciom, - zakres merytoryczny materiału zgodny z podstawą programową I etapu edukacji, klasy 1-3, - wiedza przyrodnicza wprowadzana na pełnych humoru ilustracjach lub w komiksowych dymkach, - ponad 20 zagadnień, takich jak między innymi: zależność przyrody od pór roku, ochrona środowiska, znaczenie wody i powietrza dla życia, krajobrazy Polski, zagrożenia ze strony zwierząt, roślin czy zjawisk przyrodniczych, zasady racjonalnego odżywiania się, przystosowywanie się zwierząt do poszczególnych pór roku, warunki rozwoju roślin, zjawiska atmosferyczne, doświadczenia przyrodnicze, - doskonałe uzupełnienie szkolnego podręcznika i zeszytu ćwiczeń
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Beata Ostrowicka ; ilustracje Katarzyna Kołodziej.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Pola zna już zasady odpowiedniego zachowania w lesie: 1. Nie śmiecimy, nie niszczymy, nie palimy, nie krzyczymy! 2. Gdy na zwierzę się natkniemy, cicho się wy-co-fu-je-my. 3. Leśnych zwierząt nie karmimy, bo im jeszcze zqaszkodzimy! 4. Choć się nawet pięknym wyda, nie dotykaj sama grzyba! 5. Mamy, taty się radzimy, nim do buzi coś włożymy. 6. Nie biegamy w lesie sami! Zawsze tylko z rodziacami! 7. Dokładanie sprawdzamy, czy kleszcza nie mamy.
Pola wybiera się wraz z rodzicami na wycieczkę do lasu. Dziewczynka dowiaduje się, że w lesie należy zachowywać się tak, aby nie uprzykrzać życia jego mieszkańcom, ale czy zastosuje się do wszystkich reguł?