Anna German dla wielu jest jedną z najwybitniejszych gwiazd polskiej estrady.Nie lubiła mówić o sobie, tym cenniejsze są jej wypowiedzi rozproszone w audycjach radiowych, prasie polskiej, rosyjskiej i włoskiej, a zebrane przez Mariolę Pryzwan, od wielu lat zafascynowaną talentem Anny German, wydane w postaci książki z okazji 30-lecia śmierci piosenkarki.Dzięki zebranym wypowiedziom, listom, prywatnym fotografiom i nieznanym dokumentom powstała biografia przypominająca autobiografię Anny German.Dowiemy się z niej, o czym marzyła, co lubiła, jak pięknie mówiła o swojej babci, matce i synku. Przeczytamy o dzieciństwie spędzonym w środkowej Azji, o studiach geologicznych na Uniwersytecie Wrocławskim, o współpracy z teatrem studenckim Kalambur, o sukcesach na festiwalach w Opolu, Sopocie, San Remo i Ostendzie.Poznamy wiele szczegółów związanych z pobytem Anny German we Włoszech, z wypadkiem samochodowym na Autostradzie Słońca i długotrwałą, heroiczną walką o powrót do zdrowia i na estradę. Dowiemy się, czym była dla niej muzyka i co myślała o szczęściu.Poznamy Annę German piosenkarkę i wrażliwego, ciepłego, dobrego człowieka.
UWAGI:
Bibliogr. s. 239-241. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Prawdziwy portret Anny Jantar - gwiazdy polskiej estrady. W tej wyjątkowej biografii kryje się o wiele więcej niż tylko historia kariery w blasku świateł. Jaka naprawdę była Anna? O czym marzyła? Przed czym uciekała? Marcin Wilk rozmawiał z jej mamą Haliną Szmeterling i córką, Natalią Kukulską. Dotarł do tych, którzy znali Annę najlepiej i zapamiętali jej blask. Z ich opowieści wyłania się kobieta mądra, dojrzała i niezależna, gwiazda największego formatu. Kobieta, która musiała podejmować decyzje kosztem własnych marzeń, nie bała się ryzykować ani sięgać po nieosiągalne. Książka zawiera niepublikowane materiały, fotografie, dokumenty i listy. Tyle słońca to także doskonały obraz polskiej sceny muzycznej lat siedemdziesiątych, historia pełnego absurdów codziennego życia artystów zdanych wyłącznie na siebie.
UWAGI:
Bibliogr. s. 381-384. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Jaka naprawdę była Anna Jantar, jak wyglądało jej życie i kariera? Na te pytania odpowiada wyjątkowa książka, napisana w arcyciekawej formie, która sprawia, że jej lektura jest niezwykłym przeżyciem, pozwalającym cofnąć czas i wstrzymać prawa przemijania. Książka przygotowana jest w formie fascynującego dialogu z Anną Jantar, rozmowy dotyczącej jej życia, kariery, zainteresowań, jej miłości i tęsknoty, planów i marzeń. To niezwykłe spotkanie, którego zapis wycisnął łzy wzruszenia z oczu matki i córki Natalii. To bogato ilustrowany materiał, który pozwala poznać ją z tej nieznanej dotychczas strony, jako kobietę inteligentną, otwartą, czasem ironiczną, ale zawsze pełną ciepła i serdeczności; pozwala odkryć jej niezwykłą drogę rozwoju od początkującej piosenkareczki, po dojrzałą artystkę, która ginąc w tragicznej katastrofie lotniczej w wieku dwudziestu dziewięciu lat, była u szczytu sławy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Biografia jednej z największych gwiazd polskiej sceny muzycznej, napisana przez jej wieloletnią przyjaciółkę i menedżerkę. Historia dziewczyny z Bytomia, która śpiewać i grać nauczyła się sama, choć miała kłopoty z dykcją. Nie była pięknością, ale kiedy pojawiała się na scenie, porywała miliony, a aplauz po jej występach potrafił trwać pół godziny, ku utrapieniu bezradnych wobec woli tłumów konferansjerów.
UWAGI:
Na okł. podtyt.: królowa polskiego big-bitu, pierwsza biografia słynnej rockandrollówki. Dyskogr. s. 266-269.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Poruszające wspomnienia jednej z najsłynniejszych dziecięcych aktorek amerykańskich i pełen emocji zapis zmagań dziecka, które wbrew własnej woli zostało wrzucone w środek piekielnej machiny amerykańskiego show-biznesu. "Cieszę się, że moja mama umarła" to przejmująca opowieść o wychodzeniu z zaburzeń odżywiania, uzależnień i toksycznej relacji z przemocową matką, a także o mozolnym odzyskiwaniu kontroli nad własnym życiem.
Lulu jest światowej klasy sopranistką. Kiedy rodzi córkę Karę, umiera jej ukochana babcia. Jednak to nie jedyna strata Lulu. Po porodzie kobieta ma problem ze strunami głosowymi i przestaje śpiewać. To sprawia, że nie może wypełnić rodzinnej tradycji, która polega na przekazaniu dziecku dziecku życiowej siły dzięki wyśpiewanej piosence.
Kiedy Lulu spędza długie dnie z małą córeczką, wspomina kobiety ze swojej rodziny. Matkę Sarę, wyrafinowaną i wiecznie nieobecną piosenkarką jazzową. Babcię Adę, która uciekała przed wojną z Polski do Ameryki. Wspomina też prababkę Gretę, która podobno zawarła pakt z samym diabłem i skazała kolejne pokolenia kobiet na życie objęte klątwą.
Według rodzinnej legendy każda nowo narodzona córka zabiera coś swojej matce, przejmując jej talent. Czy Lulu postanowi zerwać z tradycją? Czy będzie chciała zachować swój talent tylko dla siebie?