KATALOG
Wprowadzenie
Pomoc - FAQ
Zakupiono z dotacji BN
Twoje konto
-
Katalog okładkowy
-
Katalog KSIĄŻEK
-
Katalog MULTIMEDIÓW
-
Poczytalnia Na DVoRcu
Aktualizacje katalogów
Schowki czytelników
Najczęściej w schowkach
Zestawienia tematyczne
Najlepsi czytelnicy
Czytelnicy ebooków
Lista przebojów
Komentarze
Komentatorzy
Ostatnie komentarze
-
Powrót do BIBLIOTEKA
STATYSTYKI
Logowań: 386250
W tym dziś: 93
Zamówienia: 37
Rezerwacje: 1907
Komentarze: 2155
Przypisany awatar: 1090
Wysłanych SMSów: 1682
Karty z QRCode: 4169
Wypożyczonych ebooków: 1904
Zarezerwowanych: 39
Schowki (łącznie): 29312
Największy schowek: 542
Korzystających z nich: 3852
KATALOG KSIĘGOZBIORU FILII NR 9
Postacie kobiecości : o poezji Kazimiery Iłłakowiczówny
AUTOR: | Chojnowski, Zbigniew [>>] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ADRES | Warszawa : Instytut Literatury ; [Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie], 2019. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SERIA: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEMATYKA: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FORMA | Książki. Poezja. Publikacje popularnonaukowe. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DZIEDZINA: | Literaturoznawstwo | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZAKRES CZASOWY: | 1911-1983 r. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
POWSTANIE DZIEŁA: | 2019 r. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
WYDANIE: | Wydanie I. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OPIS | 159, [17] stron ; 24 cm. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SYGNATURA: | 821.162.1(091)-1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KOD KRESKOWY INWENTARZ: | 109000764896 | 76489 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Istotnym walorem opracowania jest ciekawie nakreślona diachronia twórczości Kazimiery Iłłakowiczówny; syntetyczny, przejrzysty obraz rozwoju jej warsztatu poetyckiego. Zbigniew Chojnowski sprawnie porządkuje obszerny dorobek poetki, grupuje rozległy i mocno zróżnicowany materiał w bloki tematyczne, a następnie dokonuje ich rzetelnego omówienia. Wydobywa przy tym wiersze, które, choć dawne, to jednak do dziś uderzają wyrazistością moralnego przesłania. Otrzymaliśmy książkę, która spełnia oczekiwania wszystkich tych, którzy, zafascynowani niezwykłą biografią Kazimiery Iłłakowiczówny, poszukiwali przystępnego opracowania poświęconego nie tyle jej życiu, ile raczej jej bogatej, interesującej i wciąż ważnej twórczości. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
UWAGI: | Zawiera także antologię twórczości Kazimiery Iłłakowiczówny. Bibliografia na stronach 75-76. Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także [>>] w języku angielskim. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SERIA: Biblioteka Krytyki Literackiej Kwartalnika Nowy Napis stanowią >>
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DOSTĘPNOŚĆ: |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
REZERWACJE: OPERACJE: |
Tylko prawda jest ciekawa : o twórczości Józefa Mackiewicza
"O twórczości Józefa Mackiewicza "
AUTOR: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ADRES | Kraków : Instytut Literatury ; Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2019. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SERIA: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEMATYKA: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FORMA | Książki. Publikacje popularnonaukowe. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DZIEDZINA: | Literaturoznawstwo | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZAKRES CZASOWY: | 1931-1985 r. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
POWSTANIE DZIEŁA: | 2019 r. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
WYDANIE: | Wydanie I. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OPIS | 129, [15] stron ; 24 cm. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SYGNATURA: | 821.162.1(091)-3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KOD KRESKOWY INWENTARZ: | 109000764919 | 76491 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Józef Mackiewicz to jeden z najbardziej intrygujących świadków historii XX wieku. Monografia Adama Fitasa nie pozostawia co do tego najmniejszych wątpliwości. Lubelski badacz przekonująco burzy stereotypy, których gęstą sieć zarzucono zarówno na biografię autora Kontry, jak i jego dzieła. Ukazuje go jako człowieka odważnego i niezależnego od wpływów dwudziestowiecznych utopii, a także jako prozaika na wskroś nowoczesnego, obdarzonego ogromną wrażliwością na regionalną odmienność kulturową i strzegącego tej odmienności. Za sprawą opracowania Fitasa czytelnik, nawet ten nieco zaznajomiony z historią XX stulecia, odkrywa mało znane, a oświetlone przez Mackiewicza fakty z historii XX wieku - takie jak epopeja kozacka w czasie li wojny, eksterminacja Żydów w podwileńskich Ponarach czy też naloty i bombardowania dywanowe Drezna. A przy okazji poznaje tajniki niezwykłego warsztatu pisarza. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
UWAGI: | Bibliografia na stronach 125-129. Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SERIA: Biblioteka Krytyki Literackiej Kwartalnika Nowy Napis stanowią >>
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DOSTĘPNOŚĆ: |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
REZERWACJE: OPERACJE: |
Andrzej Stasiuk : istnienie
Tytuł okładkowy: "Stasiuk : istnienie".
AUTOR: | |||||
ADRES | Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019. | ||||
SERIA: | |||||
TEMATYKA: | |||||
FORMA | Książki. Publikacje naukowe. | ||||
DZIEDZINA: | Filozofia i etyka | ||||
ZAKRES CZASOWY: | 1997-2018 r. | ||||
POWSTANIE DZIEŁA: | 2019 r. | ||||
WYDANIE: | Wydanie I. | ||||
OPIS | 217, [4] strony ; 21 cm. | ||||
SYGNATURA: | 821.162.1(091) | ||||
KOD KRESKOWY INWENTARZ: | 109000756068 | 75606 | |||
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Błyskotliwa opowieść Adriana Glenia to zaproszenie do szczególnej podróży po życiu i twórczości jednego z najbardziej znanych współczesnych polskich pisarzy. Dzieło i życie zostały tu pokazane jako swego rodzaju jedność bliska formule życiopisania. Autor przekonuje, że literatura jest dla Stasiuka zapisem życia oraz sposobem wyrażania tajemnic istnienia. Tropi egzystencjalne i metafizyczne wątki tego pisarstwa, takie jak fenomen nicości i śmierci, fascynacja światłem, peryferiami i pustką, pragnienie zmysłowego poznania świata czy apoteoza egzystencji. Osobisty styl Glenia godzi warsztat eksperta z doświadczeniem miłośnika twórczości Stasiuka. | |||||
UWAGI: | Bibliografia na stronach 203-210. Indeks. | ||||
DOSTĘPNOŚĆ: |
| ||||
REZERWACJE: OPERACJE: |
Dramaty wybrane
AUTOR: | Kochan, Marek [>>] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ADRES | Warszawa : Instytut Literatury ; Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, 2019. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SERIA: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEMATYKA: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FORMA | Książki. Dramat (rodzaj). Publikacje popularnonaukowe. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DZIEDZINA: | Literaturoznawstwo | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZAKRES CZASOWY: | 2004-2019 r. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
POWSTANIE DZIEŁA: | 2019 r. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
WYDANIE: | Wydanie I. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OPIS | 291, [13] stron ; 24 cm. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KOD KRESKOWY INWENTARZ: | 109000764988 | 76498 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Marek Kochan, pisarz, reżyser radiowy, profesor Uniwersytetu SWPS. Autor powieści, m.in. Plac zabaw (2007) i Fakir z Ipi (2013), a także dwudziestu kilku dramatów nagradzanych w Polsce i za granicą, prezentowanych m.in. w Berlinie, Neapolu, Madrycie, Hawanie, Tel Awiwie, Buenos Aires oraz w Nowym Jorku. Kilkanaście z nich zrealizowano w Teatrze Polskiego Radia, a dwa w Teatrze Telewizji TVP. Niniejszy zbiór zawiera dramaty Holyfood, Rio, Reduty, Makaki z Celebes, Lento rubato, Traktat o miłości i Niebieskie oczy proletariatu.Ze wstępu Kaliny Zalewskiej: Dramatopisarstwo Marka Kochana, niezależnie od portretowania świata mediów zagarniającego świat realny, wręcz zastępującego go wykreowanym obrazem, pokazuje także ciągłą grę między fikcją i rzeczywistością. Często gubimy się w kwestii, gdzie przebiega między nimi granica | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
UWAGI: | Bibliografia prac M. Kochana na stronach 39-44 i bibliografia na stronie 37. Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SERIA: Biblioteka Krytyki Literackiej Kwartalnika Nowy Napis stanowią >>
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DOSTĘPNOŚĆ: |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
REZERWACJE: OPERACJE: |
Ślady wilka
Tytuł oryginału: "An einem klaren, eiskalten Januarmorgen zu Beginn des 21. Jahrhunderts".
AUTOR: | Schimmelpfennig, Roland [>>] | ||||
POZ/ODP: | Roland Schimmelpfennig ; tłumaczenie Kamil Markiewicz. | ||||
ADRES | Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. | ||||
SERIA: | |||||
HASŁA: | |||||
FORMA | Książki. Proza. | ||||
ZAKRES CZASOWY: | 2001 r. | ||||
POWSTANIE DZIEŁA: | 2016 r. | ||||
OPIS | 203, [2] strony ; 21 cm. | ||||
SYGNATURA: | 821.112.2-3 | ||||
KOD KRESKOWY INWENTARZ: | 109000742566 | 74256 | |||
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Debiut powieściowy jednej z najważniejszych osobowości teatralnych XXI wieku. Minimalistyczny styl i wartka akcja pozwalają czytelnikowi na przeżywanie historii, dopowiadanie znaczeń i odkrywanie marzeń i frustracji bohaterów. W Berlinie stworzonym przez Schimmelpfenninga nie znajdziemy jednoznacznych postaci, oczywistych motywacji i jasnych decyzji. Autor maluje swoją opowieść pełną gamą szarości, pozwalając nam samym nazwać jej odcienie.Tomasz i Agnieszka, którzy trzy lata temu wyemigrowali do Niemiec, zaczynają mieć już dość. On nie radzi sobie z samotnością, ona z jego częstymi wyjazdami − a żadne z nich z pogłębiającą się między nimi przepaścią. Szesnastoletnia Elisabeth w końcu zdobywa się na odwagę i ucieka od wyzwisk i bicia wiecznie pijanej matki. Razem ze swoim chłopakiem, Miszą, chcą za wszelką cenę dostać się do Berlina. Ojciec Miszy wychodzi z przymusowego odwyku, by odnaleźć syna. Boi się o niego, a jeszcze bardziej boi się, że znów sięgnie po kieliszek. Charly, właściciel małego kiosku, powoli wpada w obsesję. Musi zdobyć broń, żeby ruszyć na polowanie.Wkrótce ich losy splotą się w najbardziej nieoczekiwany sposób, gdy zaczną podążać śladami wilka.A wilk już przekroczył granicę. | |||||
DOSTĘPNOŚĆ: |
| ||||
REZERWACJE: OPERACJE: |
Żywe ryby na piasku : poeci londyńskich "Kontynentów"
"Poeci londyńskich "Kontynentów" "
AUTOR: | Sikora, Jerzy [>>] | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ADRES | Kraków : Instytut Literatury ; Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2019. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SERIA: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEMATYKA: | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FORMA | Książki. Poezja. Publikacje popularnonaukowe. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DZIEDZINA: | Literaturoznawstwo | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ZAKRES CZASOWY: | 1959-1966 r. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
POWSTANIE DZIEŁA: | 2019 r. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
WYDANIE: | Wydanie I. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OPIS | 224, [32] strony : faksymilia, portrety ; 24 cm. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SYGNATURA: | 821.162.1(091)-1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KOD KRESKOWY INWENTARZ: | 109000764933 | 76493 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Słowo wstępne: "Tajemniczy młodzi o barwnych, niemal powieściowych życiorysach" - tak określiła ich Maria Danilewicz-Zielińska, autorka Szkiców o literaturze emigracyjnej. Czesław Miłosz uważał, że pierwszą książką, jaką powinni wydać, jest nie antologia wierszy, ale antologia biografii. Tragicznych, ale fascynujących biografii.O kim mowa? O poetach londyńskich "Kontynentów". Przedstawiamy ich w podwójnym ujęciu: grupowym (wcześniejszym) i indywidualnym (późniejszym). Stanowili szczególną grupę literacką, która jako pierwsza w dziejach polskiej literatury dojrzewała i debiutowała na obczyźnie - w Londynie na przełomie lat 50. i 60. ubiegłego wieku. Zwykle pisarze emigracyjni początki swojej twórczości mieli w ojczystym kraju, kontynuując ją później na obczyźnie. U poetów "Kontynentów" było więc inaczej. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
UWAGI: | Zawiera także antologię utworów Andrzeja Buszy, Bogdana Czaykowskiego, Adriana Czerniawskiego, Jana Darowskiego i Floriana Śmieja. Bibliografia na [>>] stronach 135-141. Streszczenie w języku angielskim. Spis treści także w języku angielskim. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SERIA: Biblioteka Krytyki Literackiej Kwartalnika Nowy Napis stanowią >>
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DOSTĘPNOŚĆ: |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
REZERWACJE: OPERACJE: |
|