KATALOG KSIĘGOZBIORU FILII NR 9 Przeszukiwanie po indeksie: autorskim (osobowym) tytułowym tematycznym fragment z tytułu ksiażki pełnotekstowym (w całym opisie) serie Wyświetlonych: 10205 opisów Znaleziono 3 pozycje w odpowiedzi na pytanie: Śliwerski, Bogusław Filia nr 9 Pedagogika POZ/ODP:pod red. Bogusława Milerskiego i Bogusława Śliwerskiego.ADRESWYDAWNICZY:Warszawa : Wydaw. Naukowe PWN, 2000. SERIA:PWN - Leksykon HASŁA:Pedagogika - encyklopedia OPISFIZYCZNY:284, [4] s. ; 21 cm. SYGNATURA:3737 KOD KRESKOWYINWENTARZ:1090004552441090006226154552462261 DOSTĘPNOŚĆ: Dostępne są 2 egzemplarze.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 9 Współczesne teorie i nurty wychowania AUTOR:Śliwerski, BogusławPOZ/ODP:Bogusław Śliwerski. ADRESWYDAWNICZY:Kraków : "Impuls", 2005. HASŁA:Wychowanie - teorie i nurty - 21 w. - przewodnik SYGNATURA:37 KOD KRESKOWYINWENTARZ:10900048037648037 DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 9 Współczesne teorie i nurty wychowania AUTOR:Śliwerski, BogusławPOZ/ODP:Bogusław Śliwerski. ADRESWYDAWNICZY:Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. HASŁA:Pedagogika - teoria - historia - 20 w.Wychowanie - teoria - historia - 20 w. WYDANIE:Wyd. 7. OPISFIZYCZNY:403 s. : il. ; 24 cm. SYGNATURA:37 KOD KRESKOWYINWENTARZ:10900064928564928 TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Już w pierwszym rozdziale Autor pisze o potrzebie prowadzenia badań metateoretycznych i porównawczych wskazując jak wiele wiąże się z tym problemów. Przedstawienie współczesnych teorii i nurtów wychowania rozpoczęte zostało od zaprezentowania dokonań śp. profesora Karola Kotłowskiego, który uczył konfrontowania współczesności z tradycją bez imperatywu zaprzeczania wnoszonym przez alternatywne podejścia do istoty wychowania i kształcenia. W podręczniku znajdziemy obszerne omówienia m.in. pedagogiki filozoficznej, chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej, pedagogik: społeczno-personalistycznej, serca, miłości, Gestalt, autorytarnej, niedyrektywnej, radykalnego humanizmu, emancypacyjnej, międzykulturowej, analityczno-krytycznej, ponowoczesności. Każdą teorię wychowania poprzedza biogram prekursora danej myśli naukowej. SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>Od AutoraBadania (meta-)porównawcze współczesnych teorii i nurty wychowaniaPedagogika filozoficzna – normatywnaChrześcijańska pedagogika personalno-egzystencjalnaPedagogia społeczno-personalistycznaPedagogika sercaDuchowa pedagogia miłościPedagogika niedyrektywnaPedagogika nieautorytarnaPedagogika GestaltPedagogia wychowanie integralnegoPedagogika antyautorytarnaPedagogika radykalnego humanizmuKrytyczna nauka o wychowaniuPedagogika emancypacyjnaPedagogika międzykulturowaDekonstrukcja a pedagogika przezwyciężania obcościPedagogika analityczno-krytycznaAntypedagogika - postpedagogikaPedagogika ponowoczesnościBibliografia UWAGI:Bibliogr. s. 389-402. DOSTĘPNOŚĆ: Została wypożyczonaPozycję można wypożyczyć na 30 dni WYPOŻYCZYŁ:Na kartę 064530 od dnia 2024-05-07Wypożyczona, do dnia 2024-07-23 REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? WYDRUK KATALOGÓW >ZAZNACZ WSZYSTKIEODZNACZ WSZYSTKIE