Porywająca powieść o poszukiwaniu źródeł idei pobrzmiewająca echami Dana Browna i Jorgego Luisa Borgesa!
David Salas, świeżo upieczony wykładowca dublińskiego Trinity College, udaje się do Madrytu, by zdobyć białego kruka - egzemplarz XVII-wiecznego traktatu Primus calamus pióra Juana Caramuela y Lobkowitza. Podróż młodego naukowca okazuje się jednak nie mieć nic wspólnego ze starym wolumenem. Na miejscu wita go Victoria Goodman, słynna autorka powieści sensacyjnych, która zaprasza go na spotkanie tajnej eksperymentalnej akademii literackiej.
Uwaga grupy skupia się na średniowiecznym poemacie o Percewalu z Walii, rycerzu poszukującym świętego Graala. Victoria, David i pozostali członkowie stowarzyszenia wyruszają w podróż śladami mitycznego kielicha, nie zdając sobie sprawy ze śmiertelnego niebezpieczeństwa, jakie grozi tym, którzy ośmielą się kroczyć tą ścieżką.
UWAGI:
Na okładce: Największa tajemnica ludzkości wkrótce wyjdzie na jaw... Oznaczenia odpowiedzialności: Javier Sierra ; z języka hiszpańskiego Magdalena Olejnik.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Styczeń 1497 roku. Mnich Augustin Lyere, ekspert dominikański badający różne interpretacje zaszyfrowanych wiadomości, zostaje pilnie wysłany do Mediolanu, aby nadzorować ostatni etap prac Leonardo da Vinci nad "Ostatnią Wieczerzą". Dzieje się tak na skutek serii anonimowych listów, jakie otrzymał dwór papieża Aleksandra VI, a w których ktoś donosi, że Da Vinci nie tylko namalował Świętą Dwunastkę, pozbawiając ją pouczających znamion świętości, ale także artysta sam się sportretował na tej uświęconej scenie, odwrócony plecami do Jezusa Chrystusa. Dlaczego to zrobił? Czyżby Leonardo da Vinci okazał się heretykiem? "Ostatnia Wieczerza" Leonarda pełna jest wielu zaskakujących anomalii: nie pokazuje Świętego Graala ani Chrystusa ustanawiającego sakrament eucharystii. Apostołowie są w istocie rzeczy portretami ważnych innowierców swej epoki, a obraz kryje w sobie zaskakującą sekretną wiadomość.
Tajemna Wieczerza ujawnia w sensacyjny sposób, jakie mogły być prawdziwe źródła, z których czerpał Leonardo, by namalować swe dzieło, najbardziej znane w chrześcijaństwie. Gdy skończysz czytać tę powieść - zapewnia Javier Sierra - nie będziesz już oglądał "Ostatniej Wieczerzy" w ten sam sposób, jak dotychczas. Książka stała się bestsellerem w Hiszpanii i ten sukces sprawił, że jej prawa sprzedano już do kilkunastu państw świata.
UWAGI:
Na okładce podtytuł: ukryty kod słynnego obrazu Leonarda da Vinci. Oznaczenia odpowiedzialności: Javier Sierra ; z języka hiszpańskiego przełożyła Anna Jęczmyk.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Julia Álvarez pracuje przy renowacji Portyku Chwały w katedrze w Santiago de Compostela, kiedy otrzymuje wieść, że jej mąż został uprowadzony w górach na północnym wschodzie Turcji. I wbrew swej woli zostaje wciągnięta w szalony wyścig, w którym stawką jest przejęcie kontroli nad dwoma starożytnymi kamieniami, przez wtajemniczonych zwanych adamantami. Adamanty należały w przeszłości do Johna Dee, słynnego angielskiego maga, który żył w XVI w. i twierdził, że otrzymał je od aniołów i dzięki nim może się z nimi komunikować. Teraz kamieniami interesują się różne kręgi: od tajemniczej wschodniej sekty po prezydenta USA. Tymczasem w różnych miejscach świata zachodzą osobliwe zjawiska. A urządzenia pomiarowe w obserwatoriach pokazują niepokojące dane...
UWAGI:
Na okł.: Rzeczywistość i fikcja, nauka i legenda. Od Santiaga de Compostela do Białego Domu.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni