AUTOR: | Zyzik, Elżbieta. |
POZ/ODP: | Elżbieta Zyzik. | |
ADRES WYDAWNICZY: | Kielce : Wszechnica Świętokrzyska, 2013. |
SERIA: | Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej = nr 156 |
HASŁA: | - Wychowanie przedszkolne - metody
|
OPIS FIZYCZNY: | 119 s. ; 24 cm. |
KOD KRESKOWY INWENTARZ: | 100000016831 | 1683 |
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>- Wstęp
- Rozdział I - Podstawa programowa wy chowania przedszkolnego
- 1.1. Istota i cele podstawy programowej wychowania przedszkolnego
- 1.2. Założenia podstawy programowej wychowania przedszkolnego z dnia 15 I 2009 r. i warunki jej realizacji
- Rozdział II - Formy aktywności dziecięcej w przedszkolu
- 2.1. Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecięcej
- 2.2. Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze (zintegrowane) i warunki ich realizacji
- 2.3. Spacery i wycieczki jako swoista forma aktywności dziecięcej
- 2.4. Praca i jej wartości w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
- 2.5. Uroczystości jako jedna z form organizacyjnych pracy przedszkola
- 2.6. Sytuacje okolicznościowe w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym
- Rozdział III - Realizacja treści obszarów edukacyjnych zawartych w Podstawie Programowej wychowania w przedszkolu w aspekcie aktywności dziecięcej
- 3.1. Aktywność społeczna dzieci
- 3.2.Kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych. Wdrażanie do utrzymania ładu i porządku
- 3.3. Wspomaganie rozwoju mowy
- 3.4. Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swego otoczenia
- 3.5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci
- 3.6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych
- 3.7. Wychowanie przez sztukę
- 3.8. Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne budzenie zainteresowan technicznych
- 3.9. Pomaganie dzieciom w rozumieniu istoty zjawisk atmosferycznych i w unikaniu zagrożeń
- 3.10. Wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt
- 3.11. Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną
- 3.12. Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania
- 3.13. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne
- Rozdział IV - Współpraca przedszkola z rodzicami jako forma wpierania aktywności dziecięcej
- 4.1 Dotychczasowa praktyka współpracy placówki przedszkolnej z rodzicami
- 4.2. Charakterystyka wybranych form współpracy placówki przedszkolnej z rodzicami
- Zakończenie
- Bibliografia
- Summary
|
UWAGI: | Bibliogr. s. 115-118. Streszcz. ang. Spis treści także ang.
|
DOSTĘPNOŚĆ: | Dostępna tylko na miejscu. | |
|
REZERWACJE: OPERACJE: | |