KATALOG CENTRALNY KSIĄŻEK Przeszukiwanie po indeksie: autorskim (osobowym) tytułowym tematycznym fragment z tytułu ksiażki pełnotekstowym (w całym opisie) serie Wyświetlonych: 10205 opisów Znaleziono 3 pozycje w odpowiedzi na pytanie: Ejsmont, Marek. Filia nr 8 Media, wartości, wychowanie AUTOR:Ejsmont, Marek.POZ/ODP:Marek Ejsmont, Beata Kosmalska.ADRESWYDAWNICZY:Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. HASŁA:Dziecko - socjologia - Polska - od 2001 r.Młodzież - socjologia - Polska - od 2001 r.Telewizja - socjologia - Polska - od 2001 r.Wartość - socjologia - Polska - od 2001 r.Wychowanie - socjologia - Polska - od 2001 r.Czasopisma młodzieżowe polskie - historia - od 2001 r. WYDANIE:Wyd. 3. OPISFIZYCZNY:320 s. : il. ; 24 cm. SYGNATURA:37 KOD KRESKOWYINWENTARZ:10800053581953581 TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Głównym celem publikacji jest poznanie wartości przekazywanych przez współczesną polską prasę młodzieżową oraz telewizję publiczną i komercyjną, określenie tendencji zmian w mediach pod względem propagowanych przez nie stylów życia oraz relacji pomiędzy światem przedstawionym a rzeczywistością społeczno-kulturową. Dodatkowym celem jest zbadanie związków pomiędzy cechami poszczególnych kategorii czasopism, takimi jak: dostępność, wielkość nakładu, zrozumiałość tekstów, przekazywane wartości, poznanie funkcji, jakie pełni telewizja w wychowaniu dziecka w rodzinie, oraz ustalenie potencjalnych zagrożeń. Ważnym zagadnieniem z punktu widzenia pedagogicznego jest poznanie problemów dotyczących miejsca i roli telewizji w wychowaniu dziecka we współczesnej rodzinie polskiej. Dotychczas w Polsce przeprowadzono niewiele badań oddziaływania telewizji na dziecko w kontekście rodzinnych, domowych warunków jej odbioru.Książka wypełnia lukę wiedzy na temat miejsca i roli mediów drukowanych oraz elektronicznych w życiu współczesnego człowieka. Publikacja może być pomocna w opracowaniu praktycznych wskazówek dotyczących edukacji medialnej oraz propozycji nowych problemów badawczych obejmujących recepcję czasopism i telewizji przez młodych odbiorców. SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>WstępROZDZIAŁ IPRASA I TELEWIZJA JAKO ELEMENTY WSPÓŁCZESNEGO ŚRODOWISKA WYCHOWANIA ORAZ SOCJALIZACJI FDZIECI I MŁODZIEŻY1. Powstanie i rozwój środków masowego przekazu1. 1. Pojęcie i formy komunikowania1. 2. Etapy rozwoju środków komunikowania masowego1. 3. Cechy współczesnych środków masowego przekazu2. Początki i rozwój czasopiśmiennictwa dla dzieci i młodzieży2. 1. Pojęcie i klasyfikacja prasy2. 2. Pojęcie prasy młodzieżowej2. 3. Początki czasopiśmiennictwa dla dzieci i młodzieży w Polsce3. Historia powstania i rozwoju telewizji3. 1. Powstanie pierwszych stacji telewizyjnych3. 2. Modele współczesnej telewizji publicznej3. 3 Powstanie i rozwój telewizji w Polsce4. Zadania i funkcje współczesnej telewizji4. 1. Podstawowe zadania telewizji publicznej5. Wychowawcze oraz socjalizacyjne role czasopism młodzieżowych i telewizji5. 1. Wychowawcze funkcje prasy młodzieżowej5. 2. Rozwój telewizji edukacyjnejROZDZIAŁ IITRANSMISJA WARTOŚCI ORAZ ODDZIAŁYWANIE TREŚCI CZASOPISM MŁODZIEŻOWYCH I PROGRAMÓW TELEWIZYJNYCH NA ODBIORCÓW MASOWYCH1. Pojęcie wartości1. 1. Teorie wartości1. 2. Typologie wartości2. Stan badań nad problematyką wartości w czasopismach młodzieżowych3. Telewizja jako nośnik wartości kultury masowej4. Możliwości oddziaływania telewizji na dzieci i dorosłych5. Problematyka relacji dziecko i telewizjaROZDZIAŁ IIITEORETYCZNE I METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ1. Powstanie i rozwój badań nad środkami masowego przekazu2. Przedmiot i cel badań3. Problemy badawcze i hipotezy badawcze3. 1. Hipotezy badawcze3. 2. Zmienne i ich wskaźniki4. Metody badań własnych4. 1. Techniki badawcze4. 2. Charakterystyka zastosowanych technik i narzędzi badawczych5. Organizacja i przebieg badańROZDZIAŁ IVCZASOPISMA I TELEWIZJA W PROCESIE WYCHOWANIA ORAZ SOCJALIZACJI DZIECI I MŁODZIEŻY – OPIS ORAZ INTERPRETACJA WYNIKÓW BADAŃ1. Struktura czytelnictwa czasopism młodzieżowych1. 1. Deklaracje czytelnicze badanej młodzieży1. 2. Charakterystyka najpopularniejszych czasopism2. Wyrazy kluczowe w czasopismach młodzieżowych2. 1. Typologia czytanej prasy3. Świat wartości w prasie dla młodzieży3. 1. Wartości poznawcze3. 2. Wartości moralne3. 3. Wartości odczuciowe3. 4. Wartości witalne3. 5. Obraz rodziny w czasopismach młodzieżowych3.6. Typologie rodziny na podstawie tekstów prasowych3.7. Praca jako wartość oraz antywartość4. Zakres i charakter odbioru telewizji w rodzinie4.1. Miejsce telewizji w czasie wolnym badanych rodzin4.2. Sposoby korzystania z telewizji w rodzinie4.3. Preferencje programowe rodziców i dzieci4.4. Rola rodziców w ukierunkowaniu odbioru programów telewizyjnych przez dzieci5. Telewizja jako czynnik wspomagający wychowanie w rodzinie5.1. Funkcje telewizji w badanych rodzinach5.2. Wychowawcze oddziaływanie treści programów telewizyjnych odbieranych przez dzieci5.3. Wykorzystywanie przez rodziców treści telewizyjnych w celach wychowawczych5.4. Rodzinny odbiór telewizji jako czynnik integrujący rodziców i dzieciROZDZIAŁ VNEGATYWNE KONSEKWENCJE ODDZIAŁYWANIA ŚRODKÓW MASOWEGO PRZEKAZU NA DZIECI I MŁODZIEŻ1. Wpływ telewizji na (dez)organizację życia rodzinno-domowego2. Recepcja przez dzieci programów telewizyjnych adresowanych do widzów dorosłych3. Odbiór przez dzieci treści telewizyjnych zawierających negatywne wzorce zachowań3. 1. Przejawy ujemnego oddziaływania telewizji na dziecko4. Konsumpcja jako wyznacznik stylu życia kreowanego przez media5. Antywzorce językowe w prasie młodzieżowejZAKOŃCZENIEBIBLIOGRAFIA UWAGI:Bibliogr. s. 305-320. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 9 Media, wartości, wychowanie AUTOR:Ejsmont, Marek.POZ/ODP:Marek Ejsmont, Beata Kosmalska.ADRESWYDAWNICZY:Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. HASŁA:Dziecko - socjologia - Polska - od 2001 r.Młodzież - socjologia - Polska - od 2001 r.Telewizja - socjologia - Polska - od 2001 r.Wartość - socjologia - Polska - od 2001 r.Wychowanie - socjologia - Polska - od 2001 r.Czasopisma młodzieżowe polskie - historia - od 2001 r. WYDANIE:Wyd. 3. OPISFIZYCZNY:320 s. : il. ; 24 cm. SYGNATURA:37 KOD KRESKOWYINWENTARZ:1090005424941090006492235424964922 TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Głównym celem publikacji jest poznanie wartości przekazywanych przez współczesną polską prasę młodzieżową oraz telewizję publiczną i komercyjną, określenie tendencji zmian w mediach pod względem propagowanych przez nie stylów życia oraz relacji pomiędzy światem przedstawionym a rzeczywistością społeczno-kulturową. Dodatkowym celem jest zbadanie związków pomiędzy cechami poszczególnych kategorii czasopism, takimi jak: dostępność, wielkość nakładu, zrozumiałość tekstów, przekazywane wartości, poznanie funkcji, jakie pełni telewizja w wychowaniu dziecka w rodzinie, oraz ustalenie potencjalnych zagrożeń. Ważnym zagadnieniem z punktu widzenia pedagogicznego jest poznanie problemów dotyczących miejsca i roli telewizji w wychowaniu dziecka we współczesnej rodzinie polskiej. Dotychczas w Polsce przeprowadzono niewiele badań oddziaływania telewizji na dziecko w kontekście rodzinnych, domowych warunków jej odbioru.Książka wypełnia lukę wiedzy na temat miejsca i roli mediów drukowanych oraz elektronicznych w życiu współczesnego człowieka. Publikacja może być pomocna w opracowaniu praktycznych wskazówek dotyczących edukacji medialnej oraz propozycji nowych problemów badawczych obejmujących recepcję czasopism i telewizji przez młodych odbiorców. SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>WstępROZDZIAŁ IPRASA I TELEWIZJA JAKO ELEMENTY WSPÓŁCZESNEGO ŚRODOWISKA WYCHOWANIA ORAZ SOCJALIZACJI FDZIECI I MŁODZIEŻY1. Powstanie i rozwój środków masowego przekazu1. 1. Pojęcie i formy komunikowania1. 2. Etapy rozwoju środków komunikowania masowego1. 3. Cechy współczesnych środków masowego przekazu2. Początki i rozwój czasopiśmiennictwa dla dzieci i młodzieży2. 1. Pojęcie i klasyfikacja prasy2. 2. Pojęcie prasy młodzieżowej2. 3. Początki czasopiśmiennictwa dla dzieci i młodzieży w Polsce3. Historia powstania i rozwoju telewizji3. 1. Powstanie pierwszych stacji telewizyjnych3. 2. Modele współczesnej telewizji publicznej3. 3 Powstanie i rozwój telewizji w Polsce4. Zadania i funkcje współczesnej telewizji4. 1. Podstawowe zadania telewizji publicznej5. Wychowawcze oraz socjalizacyjne role czasopism młodzieżowych i telewizji5. 1. Wychowawcze funkcje prasy młodzieżowej5. 2. Rozwój telewizji edukacyjnejROZDZIAŁ IITRANSMISJA WARTOŚCI ORAZ ODDZIAŁYWANIE TREŚCI CZASOPISM MŁODZIEŻOWYCH I PROGRAMÓW TELEWIZYJNYCH NA ODBIORCÓW MASOWYCH1. Pojęcie wartości1. 1. Teorie wartości1. 2. Typologie wartości2. Stan badań nad problematyką wartości w czasopismach młodzieżowych3. Telewizja jako nośnik wartości kultury masowej4. Możliwości oddziaływania telewizji na dzieci i dorosłych5. Problematyka relacji dziecko i telewizjaROZDZIAŁ IIITEORETYCZNE I METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ1. Powstanie i rozwój badań nad środkami masowego przekazu2. Przedmiot i cel badań3. Problemy badawcze i hipotezy badawcze3. 1. Hipotezy badawcze3. 2. Zmienne i ich wskaźniki4. Metody badań własnych4. 1. Techniki badawcze4. 2. Charakterystyka zastosowanych technik i narzędzi badawczych5. Organizacja i przebieg badańROZDZIAŁ IVCZASOPISMA I TELEWIZJA W PROCESIE WYCHOWANIA ORAZ SOCJALIZACJI DZIECI I MŁODZIEŻY – OPIS ORAZ INTERPRETACJA WYNIKÓW BADAŃ1. Struktura czytelnictwa czasopism młodzieżowych1. 1. Deklaracje czytelnicze badanej młodzieży1. 2. Charakterystyka najpopularniejszych czasopism2. Wyrazy kluczowe w czasopismach młodzieżowych2. 1. Typologia czytanej prasy3. Świat wartości w prasie dla młodzieży3. 1. Wartości poznawcze3. 2. Wartości moralne3. 3. Wartości odczuciowe3. 4. Wartości witalne3. 5. Obraz rodziny w czasopismach młodzieżowych3.6. Typologie rodziny na podstawie tekstów prasowych3.7. Praca jako wartość oraz antywartość4. Zakres i charakter odbioru telewizji w rodzinie4.1. Miejsce telewizji w czasie wolnym badanych rodzin4.2. Sposoby korzystania z telewizji w rodzinie4.3. Preferencje programowe rodziców i dzieci4.4. Rola rodziców w ukierunkowaniu odbioru programów telewizyjnych przez dzieci5. Telewizja jako czynnik wspomagający wychowanie w rodzinie5.1. Funkcje telewizji w badanych rodzinach5.2. Wychowawcze oddziaływanie treści programów telewizyjnych odbieranych przez dzieci5.3. Wykorzystywanie przez rodziców treści telewizyjnych w celach wychowawczych5.4. Rodzinny odbiór telewizji jako czynnik integrujący rodziców i dzieciROZDZIAŁ VNEGATYWNE KONSEKWENCJE ODDZIAŁYWANIA ŚRODKÓW MASOWEGO PRZEKAZU NA DZIECI I MŁODZIEŻ1. Wpływ telewizji na (dez)organizację życia rodzinno-domowego2. Recepcja przez dzieci programów telewizyjnych adresowanych do widzów dorosłych3. Odbiór przez dzieci treści telewizyjnych zawierających negatywne wzorce zachowań3. 1. Przejawy ujemnego oddziaływania telewizji na dziecko4. Konsumpcja jako wyznacznik stylu życia kreowanego przez media5. Antywzorce językowe w prasie młodzieżowejZAKOŃCZENIEBIBLIOGRAFIA UWAGI:Bibliogr. s. 305-320. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępne są 2 egzemplarze.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 11 Media, wartości, wychowanie AUTOR:Ejsmont, Marek.POZ/ODP:Marek Ejsmont, Beata Kosmalska.ADRESWYDAWNICZY:Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. HASŁA:Dziecko - socjologia - Polska - od 2001 r.Młodzież - socjologia - Polska - od 2001 r.Telewizja - socjologia - Polska - od 2001 r.Wartość - socjologia - Polska - od 2001 r.Wychowanie - socjologia - Polska - od 2001 r.Czasopisma młodzieżowe polskie - historia - od 2001 r. WYDANIE:Wyd. 3. OPISFIZYCZNY:320 s. : il. ; 24 cm. SYGNATURA:37 KOD KRESKOWYINWENTARZ:11100038522338522 TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Głównym celem publikacji jest poznanie wartości przekazywanych przez współczesną polską prasę młodzieżową oraz telewizję publiczną i komercyjną, określenie tendencji zmian w mediach pod względem propagowanych przez nie stylów życia oraz relacji pomiędzy światem przedstawionym a rzeczywistością społeczno-kulturową. Dodatkowym celem jest zbadanie związków pomiędzy cechami poszczególnych kategorii czasopism, takimi jak: dostępność, wielkość nakładu, zrozumiałość tekstów, przekazywane wartości, poznanie funkcji, jakie pełni telewizja w wychowaniu dziecka w rodzinie, oraz ustalenie potencjalnych zagrożeń. Ważnym zagadnieniem z punktu widzenia pedagogicznego jest poznanie problemów dotyczących miejsca i roli telewizji w wychowaniu dziecka we współczesnej rodzinie polskiej. Dotychczas w Polsce przeprowadzono niewiele badań oddziaływania telewizji na dziecko w kontekście rodzinnych, domowych warunków jej odbioru.Książka wypełnia lukę wiedzy na temat miejsca i roli mediów drukowanych oraz elektronicznych w życiu współczesnego człowieka. Publikacja może być pomocna w opracowaniu praktycznych wskazówek dotyczących edukacji medialnej oraz propozycji nowych problemów badawczych obejmujących recepcję czasopism i telewizji przez młodych odbiorców. SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>WstępROZDZIAŁ IPRASA I TELEWIZJA JAKO ELEMENTY WSPÓŁCZESNEGO ŚRODOWISKA WYCHOWANIA ORAZ SOCJALIZACJI FDZIECI I MŁODZIEŻY1. Powstanie i rozwój środków masowego przekazu1. 1. Pojęcie i formy komunikowania1. 2. Etapy rozwoju środków komunikowania masowego1. 3. Cechy współczesnych środków masowego przekazu2. Początki i rozwój czasopiśmiennictwa dla dzieci i młodzieży2. 1. Pojęcie i klasyfikacja prasy2. 2. Pojęcie prasy młodzieżowej2. 3. Początki czasopiśmiennictwa dla dzieci i młodzieży w Polsce3. Historia powstania i rozwoju telewizji3. 1. Powstanie pierwszych stacji telewizyjnych3. 2. Modele współczesnej telewizji publicznej3. 3 Powstanie i rozwój telewizji w Polsce4. Zadania i funkcje współczesnej telewizji4. 1. Podstawowe zadania telewizji publicznej5. Wychowawcze oraz socjalizacyjne role czasopism młodzieżowych i telewizji5. 1. Wychowawcze funkcje prasy młodzieżowej5. 2. Rozwój telewizji edukacyjnejROZDZIAŁ IITRANSMISJA WARTOŚCI ORAZ ODDZIAŁYWANIE TREŚCI CZASOPISM MŁODZIEŻOWYCH I PROGRAMÓW TELEWIZYJNYCH NA ODBIORCÓW MASOWYCH1. Pojęcie wartości1. 1. Teorie wartości1. 2. Typologie wartości2. Stan badań nad problematyką wartości w czasopismach młodzieżowych3. Telewizja jako nośnik wartości kultury masowej4. Możliwości oddziaływania telewizji na dzieci i dorosłych5. Problematyka relacji dziecko i telewizjaROZDZIAŁ IIITEORETYCZNE I METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ1. Powstanie i rozwój badań nad środkami masowego przekazu2. Przedmiot i cel badań3. Problemy badawcze i hipotezy badawcze3. 1. Hipotezy badawcze3. 2. Zmienne i ich wskaźniki4. Metody badań własnych4. 1. Techniki badawcze4. 2. Charakterystyka zastosowanych technik i narzędzi badawczych5. Organizacja i przebieg badańROZDZIAŁ IVCZASOPISMA I TELEWIZJA W PROCESIE WYCHOWANIA ORAZ SOCJALIZACJI DZIECI I MŁODZIEŻY – OPIS ORAZ INTERPRETACJA WYNIKÓW BADAŃ1. Struktura czytelnictwa czasopism młodzieżowych1. 1. Deklaracje czytelnicze badanej młodzieży1. 2. Charakterystyka najpopularniejszych czasopism2. Wyrazy kluczowe w czasopismach młodzieżowych2. 1. Typologia czytanej prasy3. Świat wartości w prasie dla młodzieży3. 1. Wartości poznawcze3. 2. Wartości moralne3. 3. Wartości odczuciowe3. 4. Wartości witalne3. 5. Obraz rodziny w czasopismach młodzieżowych3.6. Typologie rodziny na podstawie tekstów prasowych3.7. Praca jako wartość oraz antywartość4. Zakres i charakter odbioru telewizji w rodzinie4.1. Miejsce telewizji w czasie wolnym badanych rodzin4.2. Sposoby korzystania z telewizji w rodzinie4.3. Preferencje programowe rodziców i dzieci4.4. Rola rodziców w ukierunkowaniu odbioru programów telewizyjnych przez dzieci5. Telewizja jako czynnik wspomagający wychowanie w rodzinie5.1. Funkcje telewizji w badanych rodzinach5.2. Wychowawcze oddziaływanie treści programów telewizyjnych odbieranych przez dzieci5.3. Wykorzystywanie przez rodziców treści telewizyjnych w celach wychowawczych5.4. Rodzinny odbiór telewizji jako czynnik integrujący rodziców i dzieciROZDZIAŁ VNEGATYWNE KONSEKWENCJE ODDZIAŁYWANIA ŚRODKÓW MASOWEGO PRZEKAZU NA DZIECI I MŁODZIEŻ1. Wpływ telewizji na (dez)organizację życia rodzinno-domowego2. Recepcja przez dzieci programów telewizyjnych adresowanych do widzów dorosłych3. Odbiór przez dzieci treści telewizyjnych zawierających negatywne wzorce zachowań3. 1. Przejawy ujemnego oddziaływania telewizji na dziecko4. Konsumpcja jako wyznacznik stylu życia kreowanego przez media5. Antywzorce językowe w prasie młodzieżowejZAKOŃCZENIEBIBLIOGRAFIA UWAGI:Bibliogr. s. 305-320. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? WYDRUK KATALOGÓW >ZAZNACZ WSZYSTKIEODZNACZ WSZYSTKIE