Od Autorki: Wczesna diagnoza oraz dobrze prowadzone oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne dają dzieciom z zespołem Aspergera szansę na lepsze funkcjonowanie, samodzielność, sukces w życiu. Zwrócenie uwagi na podkreślane trudności i ograniczenia, a także propozycje rozwiązań w klasie mogą pomóc nie tylko dziecku, ale również nauczycielowi. Brak wsparcia ze strony środowiska może utrudniać im osiąganie sukcesów edukacyjnych, a brak zrozumienia ze strony nauczycieli może znacząco wpływać na ich samoocenę oraz zachowanie.
Od Autorki: Wczesna diagnoza oraz dobrze prowadzone oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne dają dzieciom z zespołem Aspergera szansę na lepsze funkcjonowanie, samodzielność, sukces w życiu. Zwrócenie uwagi na podkreślane trudności i ograniczenia, a także propozycje rozwiązań w klasie mogą pomóc nie tylko dziecku, ale również nauczycielowi. Brak wsparcia ze strony środowiska może utrudniać im osiąganie sukcesów edukacyjnych, a brak zrozumienia ze strony nauczycieli może znacząco wpływać na ich samoocenę oraz zachowanie.
Od Autorki: Wczesna diagnoza oraz dobrze prowadzone oddziaływania edukacyjno-terapeutyczne dają dzieciom z zespołem Aspergera szansę na lepsze funkcjonowanie, samodzielność, sukces w życiu. Zwrócenie uwagi na podkreślane trudności i ograniczenia, a także propozycje rozwiązań w klasie mogą pomóc nie tylko dziecku, ale również nauczycielowi. Brak wsparcia ze strony środowiska może utrudniać im osiąganie sukcesów edukacyjnych, a brak zrozumienia ze strony nauczycieli może znacząco wpływać na ich samoocenę oraz zachowanie.
Poradnik dla studentów kierunków pedagogicznych, psychologicznych itp., rodziców, nauczycieli wychowania przedszkolnego i klas szkolnych, specjalistów prowadzących zajęcia indywidualne oraz terapeutów integracji sensorycznej.
W publikacji zawarte zostały definicje, podstawy teoretyczne założeń integracji sensorycznej oraz opisy charakteryzujące podstawowe systemy zmysłowe. Dużą część książki stanowią propozycje zabaw, historii, pomysły do wykorzystania zarówno przez rodziców w domu, jak i przez nauczycieli przedszkoli czy profesjonalistów zajmujących się na co dzień terapią. Uzupełnieniem książki są tabelki pomagające określić poziom funkcjonowania naszego dziecka.
Poradnik dla studentów kierunków pedagogicznych, psychologicznych itp., rodziców, nauczycieli wychowania przedszkolnego i klas szkolnych, specjalistów prowadzących zajęcia indywidualne oraz terapeutów integracji sensorycznej.
W publikacji zawarte zostały definicje, podstawy teoretyczne założeń integracji sensorycznej oraz opisy charakteryzujące podstawowe systemy zmysłowe. Dużą część książki stanowią propozycje zabaw, historii, pomysły do wykorzystania zarówno przez rodziców w domu, jak i przez nauczycieli przedszkoli czy profesjonalistów zajmujących się na co dzień terapią. Uzupełnieniem książki są tabelki pomagające określić poziom funkcjonowania naszego dziecka.
Dostęp wielu dzieci niepełnosprawnych do naturalnych źródeł i sił napędowych ludzkiego rozwoju jest z wielu powodów (nie tylko zdrowotnych) poważnie ograniczony. Opracowany przez Magdalenę Charbicką i Marię Raszewską program "W objęciach natury" stanowi znakomite wypełnienie tej luki. W programie realizowanym przez Autorki uczestniczyły dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz dzieci z autyzmem (a więc takie, które rzadko zmotywowane są do spontanicznego podejmowania celowej aktywności). Publikacja obejmuje trzy części i zawiera dokładny opis programu. W pierwszej zostały wyszczególnione cele programu. Druga część, poświęcona jest opisowi zastosowanych przez Autorki środków dydaktycznych tj. żywiołom, materiałowi przyrodniczemu oraz aromaterapii. Szczegółowy opis zabaw prowadzonych z wykorzystaniem tych środków został zamieszczony w części trzeciej.Publikacja zawiera również scenariusze zajęć prowadzonych przez Autorki z dziećmi autystycznymi i głębiej upośledzonymi umysłowo. Praca może stanowić cenne źródło inspiracji nie tylko dla nauczycieli przedszkoli specjalnych, ale również dla wielu rodziców dzieci niepełnosprawnych.
UWAGI:
Bibliogr. s. 61.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni