Główna bohaterka i zarazem narratorka "Soli i pieprzu", Małgorzata Chojnowska, to córka pamiętnej Toni - dziecko poczęte z osobliwego związku więźniarki i oficera śledczego. Śledzimy jej losy na przestrzeni kilkunastu lat, kiedy z czynnej działaczki solidarnościowego podziemia staje się przymusową emigrantką, by po zmianach zaszłych w Polsce znaleźć się wśród nowej elity władzy. Nie jest to oczywiście jedynie prywatna historia Małgorzaty i jej rodziny. Bugajski nie byłby sobą, gdyby losów swej bohaterki nie wpisał w szerokie tło polityczne. Tak naprawdę bowiem autora "Przesłuchania" interesują nie indywidualne dzieje wykreowanej przez niego postaci, lecz - jakkolwiek patetycznie to zabrzmi - ich uwikłanie w zachodzące na naszych oczach procesy dziejowe i ściśle z nimi powiązane przemiany mentalne i obyczajowe. Czytelnik znajdzie więc w tej książce i kawałek wartko opowiedzianej naszej najnowszej historii, i złożony obraz życia Polaków na emigracji, i nie pozbawioną zjadliwości charakterystykę środowisk byłych opozycjonistów - obecnych członków ekipy rządzącej.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Ryszard Bugajski.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Główna bohaterka i zarazem narratorka "Soli i pieprzu", Małgorzata Chojnowska, to córka pamiętnej Toni - dziecko poczęte z osobliwego związku więźniarki i oficera śledczego. Śledzimy jej losy na przestrzeni kilkunastu lat, kiedy z czynnej działaczki solidarnościowego podziemia staje się przymusową emigrantką, by po zmianach zaszłych w Polsce znaleźć się wśród nowej elity władzy. Nie jest to oczywiście jedynie prywatna historia Małgorzaty i jej rodziny. Bugajski nie byłby sobą, gdyby losów swej bohaterki nie wpisał w szerokie tło polityczne. Tak naprawdę bowiem autora "Przesłuchania" interesują nie indywidualne dzieje wykreowanej przez niego postaci, lecz - jakkolwiek patetycznie to zabrzmi - ich uwikłanie w zachodzące na naszych oczach procesy dziejowe i ściśle z nimi powiązane przemiany mentalne i obyczajowe. Czytelnik znajdzie więc w tej książce i kawałek wartko opowiedzianej naszej najnowszej historii, i złożony obraz życia Polaków na emigracji, i nie pozbawioną zjadliwości charakterystykę środowisk byłych opozycjonistów - obecnych członków ekipy rządzącej.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Ryszard Bugajski.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Główna bohaterka i zarazem narratorka "Soli i pieprzu", Małgorzata Chojnowska, to córka pamiętnej Toni - dziecko poczęte z osobliwego związku więźniarki i oficera śledczego. Śledzimy jej losy na przestrzeni kilkunastu lat, kiedy z czynnej działaczki solidarnościowego podziemia staje się przymusową emigrantką, by po zmianach zaszłych w Polsce znaleźć się wśród nowej elity władzy. Nie jest to oczywiście jedynie prywatna historia Małgorzaty i jej rodziny. Bugajski nie byłby sobą, gdyby losów swej bohaterki nie wpisał w szerokie tło polityczne. Tak naprawdę bowiem autora "Przesłuchania" interesują nie indywidualne dzieje wykreowanej przez niego postaci, lecz - jakkolwiek patetycznie to zabrzmi - ich uwikłanie w zachodzące na naszych oczach procesy dziejowe i ściśle z nimi powiązane przemiany mentalne i obyczajowe. Czytelnik znajdzie więc w tej książce i kawałek wartko opowiedzianej naszej najnowszej historii, i złożony obraz życia Polaków na emigracji, i nie pozbawioną zjadliwości charakterystykę środowisk byłych opozycjonistów - obecnych członków ekipy rządzącej.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Ryszard Bugajski.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Życiowa droga Janusza Gajosa, która zaprowadziła go do punktu, w którym jest dzisiaj, nie była prosta. Czterokrotne zdawanie do szkoły filmowej, a w międzyczasie terminowanie w lalkowym teatrze w Będzinie. Najpierw czas poza Warszawą, z dala od reflektorów, a potem zdobywanie szlifów w komedii, zapewne najtrudniejszym, ale i niewystarczająco poważnym gatunku. No i ten Kos.
Popularność, jaką dziś nawet trudno sobie wyobrazić. Można się było w tym osadzić, przecież niejeden wymarzyłby sobie taki prezent od losu. A potem Turecki. Życie Janusza Gajosa, to ciągła ucieczka przed rolami, które do tego stopnia się z nim zrosły, że mogły stać się pułapką na zawsze. Dziś jednak słyszymy "Gajos" i przed oczami przesuwa się szereg jego wielkich kreacji. To jego zwycięstwo.
Potęga aktorstwa. Gigant. Artysta pokroju Gajosa w Anglii otrzymałby tytuł lordowski - to tylko kilka opinii kolegów aktorów o Januszu Gajosie. Najlepsze nazwiska polskiej sceny i filmu - m.in. Janda, Seniuk, Więckiewicz, Englert, Opania, Woronowicz, Braciak - opowiadają o swoich zawodowych i prywatnych spotkaniach z Gajosem.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: [rozmawia Jacek Wakar ; o Januszu Gajosie opowiadają: Krystyna Janda, Robert Więckiewicz, Jerzy Radziwiłowicz, Jan Englert, [>>] Olga Lipińska, Filip Bajon, Anna Seniuk, Adam Ferency, Ryszard Bugajski, Janusz Zaorski, Adam Woronowicz, Jacek Braciak, Piotr Machalica, Wojciech Marczewski, Maciej Wojtyszko, Kazimierz Kaczor, Joanna Żółkowska, Grzegorz Małecki, Izabella Cywińska, Marian Opania, Piotr Cieplak].
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Na kartę 004148 od dnia 2024-06-21 Wypożyczona, do dnia 2024-08-20
Życiowa droga Janusza Gajosa, która zaprowadziła go do punktu, w którym jest dzisiaj, nie była prosta. Czterokrotne zdawanie do szkoły filmowej, a w międzyczasie terminowanie w lalkowym teatrze w Będzinie. Najpierw czas poza Warszawą, z dala od reflektorów, a potem zdobywanie szlifów w komedii, zapewne najtrudniejszym, ale i niewystarczająco poważnym gatunku. No i ten Kos.
Popularność, jaką dziś nawet trudno sobie wyobrazić. Można się było w tym osadzić, przecież niejeden wymarzyłby sobie taki prezent od losu. A potem Turecki. Życie Janusza Gajosa, to ciągła ucieczka przed rolami, które do tego stopnia się z nim zrosły, że mogły stać się pułapką na zawsze. Dziś jednak słyszymy "Gajos" i przed oczami przesuwa się szereg jego wielkich kreacji. To jego zwycięstwo.
Potęga aktorstwa. Gigant. Artysta pokroju Gajosa w Anglii otrzymałby tytuł lordowski - to tylko kilka opinii kolegów aktorów o Januszu Gajosie. Najlepsze nazwiska polskiej sceny i filmu - m.in. Janda, Seniuk, Więckiewicz, Englert, Opania, Woronowicz, Braciak - opowiadają o swoich zawodowych i prywatnych spotkaniach z Gajosem.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: [rozmawia Jacek Wakar ; o Januszu Gajosie opowiadają: Krystyna Janda, Robert Więckiewicz, Jerzy Radziwiłowicz, Jan Englert, [>>] Olga Lipińska, Filip Bajon, Anna Seniuk, Adam Ferency, Ryszard Bugajski, Janusz Zaorski, Adam Woronowicz, Jacek Braciak, Piotr Machalica, Wojciech Marczewski, Maciej Wojtyszko, Kazimierz Kaczor, Joanna Żółkowska, Grzegorz Małecki, Izabella Cywińska, Marian Opania, Piotr Cieplak].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Życiowa droga Janusza Gajosa, która zaprowadziła go do punktu, w którym jest dzisiaj, nie była prosta. Czterokrotne zdawanie do szkoły filmowej, a w międzyczasie terminowanie w lalkowym teatrze w Będzinie. Najpierw czas poza Warszawą, z dala od reflektorów, a potem zdobywanie szlifów w komedii, zapewne najtrudniejszym, ale i niewystarczająco poważnym gatunku. No i ten Kos.
Popularność, jaką dziś nawet trudno sobie wyobrazić. Można się było w tym osadzić, przecież niejeden wymarzyłby sobie taki prezent od losu. A potem Turecki. Życie Janusza Gajosa, to ciągła ucieczka przed rolami, które do tego stopnia się z nim zrosły, że mogły stać się pułapką na zawsze. Dziś jednak słyszymy "Gajos" i przed oczami przesuwa się szereg jego wielkich kreacji. To jego zwycięstwo.
Potęga aktorstwa. Gigant. Artysta pokroju Gajosa w Anglii otrzymałby tytuł lordowski - to tylko kilka opinii kolegów aktorów o Januszu Gajosie. Najlepsze nazwiska polskiej sceny i filmu - m.in. Janda, Seniuk, Więckiewicz, Englert, Opania, Woronowicz, Braciak - opowiadają o swoich zawodowych i prywatnych spotkaniach z Gajosem.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: [rozmawia Jacek Wakar ; o Januszu Gajosie opowiadają: Krystyna Janda, Robert Więckiewicz, Jerzy Radziwiłowicz, Jan Englert, [>>] Olga Lipińska, Filip Bajon, Anna Seniuk, Adam Ferency, Ryszard Bugajski, Janusz Zaorski, Adam Woronowicz, Jacek Braciak, Piotr Machalica, Wojciech Marczewski, Maciej Wojtyszko, Kazimierz Kaczor, Joanna Żółkowska, Grzegorz Małecki, Izabella Cywińska, Marian Opania, Piotr Cieplak].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Życiowa droga Janusza Gajosa, która zaprowadziła go do punktu, w którym jest dzisiaj, nie była prosta. Czterokrotne zdawanie do szkoły filmowej, a w międzyczasie terminowanie w lalkowym teatrze w Będzinie. Najpierw czas poza Warszawą, z dala od reflektorów, a potem zdobywanie szlifów w komedii, zapewne najtrudniejszym, ale i niewystarczająco poważnym gatunku. No i ten Kos.
Popularność, jaką dziś nawet trudno sobie wyobrazić. Można się było w tym osadzić, przecież niejeden wymarzyłby sobie taki prezent od losu. A potem Turecki. Życie Janusza Gajosa, to ciągła ucieczka przed rolami, które do tego stopnia się z nim zrosły, że mogły stać się pułapką na zawsze. Dziś jednak słyszymy "Gajos" i przed oczami przesuwa się szereg jego wielkich kreacji. To jego zwycięstwo.
Potęga aktorstwa. Gigant. Artysta pokroju Gajosa w Anglii otrzymałby tytuł lordowski - to tylko kilka opinii kolegów aktorów o Januszu Gajosie. Najlepsze nazwiska polskiej sceny i filmu - m.in. Janda, Seniuk, Więckiewicz, Englert, Opania, Woronowicz, Braciak - opowiadają o swoich zawodowych i prywatnych spotkaniach z Gajosem.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: [rozmawia Jacek Wakar ; o Januszu Gajosie opowiadają: Krystyna Janda, Robert Więckiewicz, Jerzy Radziwiłowicz, Jan Englert, [>>] Olga Lipińska, Filip Bajon, Anna Seniuk, Adam Ferency, Ryszard Bugajski, Janusz Zaorski, Adam Woronowicz, Jacek Braciak, Piotr Machalica, Wojciech Marczewski, Maciej Wojtyszko, Kazimierz Kaczor, Joanna Żółkowska, Grzegorz Małecki, Izabella Cywińska, Marian Opania, Piotr Cieplak].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni