Nauka tylko wtedy jest sucha, nudna, stresująca czy trudna, gdy nie uwzględnia się w niej sposobu, w jaki pracuje mózg (co, niestety, bardzo często ma miejsce w szkołach). Problem ten można jednak rozwiązać, o ile jako rodzice będziecie wiedzieli, co jest jego przyczyną!Informacje zawarte w tej książce są wynikiem długoletnich doświadczeń, zdobytych podczas seminariów w USA i w Europie.
UWAGI:
Tyt. oryg.: Stichwort : Schule trotz Schule lernen!, 1985. Bibliogr.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka poświęcona jest problematyce socjopsychologicznej. Podpowiada, jak radzić sobie z różnymi problemami na co dzień. Pomaga zrozumieć samego siebie oraz nabyć umiejętność poznania innych ludzi, co zapewne może wpłynąć na dobre kontakty między ludźmi i daje szansę na osiągnięcie sukcesu i satysfakcji w życiu. Książka ta opisuje - w dużym skrócie - trening własnego umysłu, pamięci, logicznego myślenia i uśmiechu.
Jak się nam powodzi? • Nasza definicja sukcesu • Teraz moje własne sformułowania... • Czy jestem normalny? • Jak obchodzić się z błędami? • Czy mam za dużo problemów?
1. NASZA CAŁKOWICIE OSOBISTA RZECZYWISTOŚĆ
Właściwie co to jest rzeczywistość? • Moja definicja • Świat z perspektywy żaby • Filtr biologiczny • Pierwsze wnioski
2. OKULARY PSYCHOLOGIKI
Kto stoi pod pręgierzem? • Rzeczywistość zaprogramowana
3. JAK MOŻEMY WPŁYWAĆ NA NASZĄ RZECZYWISTOŚĆ?
Postrzeganie problemu • Znaleźć problem podstawowy • Postawa oczekiwania • Rozumieć wszystko, znaczy...? • Model trampoliny • Jak obchodzimy się z błędami?
4. NASZE POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI (PWW)
Gwiazda wyczynu • A jeśli kompensacja nie istnieje? • Defensywne manewry psychiki • Więcej pozorów niży bycia!
A może by po prostu więcej być? • „Dziura" w byciu • Nowa rzeczywistość • Stary obraz świata • Nowy obraz świata • Uwagi końcowe do tego rozdziału
5. KOMUNIKACJA
Komunikacja a sukces • Sytuacja wyjściowa • Niebezpieczeństwa przy poczuciu dystansu • Problem sumienia • Pozytywna strategia przy poczuciu dystansu • Sztuka skutecznego prowadzenia rozmowy • Zdolność nr 1: słuchanie • Zdolność nr 2: okazywanie akceptacji • Zdolność nr 3: stawiać pytania i wspólnie myśleć • Gra w pytania • Ćwiczenie: sztuczka 17 • Zdolność nr 4: ćwiczyć dwojakość
6. MOTYWACJA
Definicja motywacji • Wewnętrzne nastawienie do innych • Teoria X- Y (Mc Gregor) • Kij i marchewka • Motywacja jako proces • Motywacja obca • Model gumowej taśmy • Motywacja pozytywna (MhO) • Efekt seppuku
7. EFEKT PIGMALIONA (według R. Rosenthala)
„Ja" jako fikcja • Zmiana tożsamości — maska • Starożytni wiedzieli już wszystko • Leniwy gastarbaiter
8. POSTĘPOWANIE ZGODNE Z MÓZGIEM
Stare i nowe mózgi w głowie • Myśleć nie tylko „lewym" • Praca zespołowa w mózgu
9. SKUTECZNY DZIĘKI UŚMIECHOWI
Uśmiech — trochę teorii • Smiley • Trening uśmiechu • Kilim typów uśmiechu • Kilka przykładów dla treningu
10. CO NALEŻY KONKRETNIE CZYNIĆ?
Plan treningu • Kilka doświadczeń
9. SKUTECZNY DZIĘKI UŚMIECHOWI
Uśmiech — trochę teorii • Smiley • Trening uśmiechu • Kilka typów uśmiechu • Kilka przykładów dla treningu
10. CO NALEŻY KONKRETNIE CZYNIĆ?
Plan treningu • Kilka doświadczeń
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni