Kto nie zna komedii Ewa chce spać, Gdzie jest generał..., Jak rozpętałem drugą wojnę światową czy Nie lubię poniedziałku? Wywiad-rzeka z ich autorem, reżyserem Tadeuszem Chmielewskim jest nie tylko zbiorem anegdot i śmiesznostek z planu, choć i one się w tej książce znalazły, ale przede wszystkim jest próbą dyskusji o warsztacie Chmielewskiego, o jego pomysłach na komedię filmową i o konwencji jego filmów, które były propozycją uczestniczenia w perypetiach bohaterów i śmianiu się razem z nimi, a nie z nich. Chmielewski łamał kolejne tabu. Jako pierwszy pokazał, że tematem komedii mogą być instytucje państwowe (milicja w filmie Ewa chce spać ) czy nawet wojna ( Gdzie jest generał..., Jak rozpętałem drugą wojnę światową ). W historii polskiej komedii filmowej i polskiego kina Tadeusz Chmielewski zajmuje więc miejsce bardzo ważne. Wywiad-rzeka z Chmielewskim jest pierwszą próbą opisania fenomenu jego twórczości, bez której obraz polskiego filmu pozostałby niepełny.
UWAGI:
U góry okł.: Wywiad - rzeka Piotra Śmiałowskiego. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka jest analizą dorobku i chronologicznym przedstawieniem okoliczności powstawania ról filmowych, teatralnych i radiowych Tadeusza Janczara. Jego udział w "Piątce z ulicy Barskiej", "Pokoleniu", "Kanale", "Eroice" i "Zezowatym szczęściu" pozwolił autorowi pokazać także rozwój polskiego kina powojennego oraz jego najwybitniejszych reżyserów. Monografia została wzbogacona o archiwalne i pochodzące z przeprowadzonych współcześnie przez autora wywiadów i wypowiedzi twórców, którzy w różnych latach współpracowali z Tadeuszem Janczarem. Autor dotarł także do radiowych, telewizyjnych i prasowych wywiadów z aktorem, w których o swojej pracy nad wieloma rolami opowiada sam Janczar. Z rozmów tych wyłaniają się także poglądy i stosunek artysty do sztuki i polskiej kinematografii. W książce znajduje się około 200 fotografii, z których blisko 150 nie było nigdy publikowanych. Pochodzą one z archiwum Andrzeja Wajdy oraz z niedostępnych...
UWAGI:
Bibliogr. s. 271. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka jest analizą dorobku i chronologicznym przedstawieniem okoliczności powstawania ról filmowych, teatralnych i radiowych Tadeusza Janczara. Jego udział w "Piątce z ulicy Barskiej", "Pokoleniu", "Kanale", "Eroice" i "Zezowatym szczęściu" pozwolił autorowi pokazać także rozwój polskiego kina powojennego oraz jego najwybitniejszych reżyserów. Monografia została wzbogacona o archiwalne i pochodzące z przeprowadzonych współcześnie przez autora wywiadów i wypowiedzi twórców, którzy w różnych latach współpracowali z Tadeuszem Janczarem. Autor dotarł także do radiowych, telewizyjnych i prasowych wywiadów z aktorem, w których o swojej pracy nad wieloma rolami opowiada sam Janczar. Z rozmów tych wyłaniają się także poglądy i stosunek artysty do sztuki i polskiej kinematografii. W książce znajduje się około 200 fotografii, z których blisko 150 nie było nigdy publikowanych. Pochodzą one z archiwum Andrzeja Wajdy oraz z niedostępnych...
UWAGI:
Bibliogr. s. 271. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka jest analizą dorobku i chronologicznym przedstawieniem okoliczności powstawania ról filmowych, teatralnych i radiowych Tadeusza Janczara. Jego udział w "Piątce z ulicy Barskiej", "Pokoleniu", "Kanale", "Eroice" i "Zezowatym szczęściu" pozwolił autorowi pokazać także rozwój polskiego kina powojennego oraz jego najwybitniejszych reżyserów. Monografia została wzbogacona o archiwalne i pochodzące z przeprowadzonych współcześnie przez autora wywiadów i wypowiedzi twórców, którzy w różnych latach współpracowali z Tadeuszem Janczarem. Autor dotarł także do radiowych, telewizyjnych i prasowych wywiadów z aktorem, w których o swojej pracy nad wieloma rolami opowiada sam Janczar. Z rozmów tych wyłaniają się także poglądy i stosunek artysty do sztuki i polskiej kinematografii. W książce znajduje się około 200 fotografii, z których blisko 150 nie było nigdy publikowanych. Pochodzą one z archiwum Andrzeja Wajdy oraz z niedostępnych...
UWAGI:
Bibliogr. s. 271. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka jest analizą dorobku i chronologicznym przedstawieniem okoliczności powstawania ról filmowych, teatralnych i radiowych Tadeusza Janczara. Jego udział w "Piątce z ulicy Barskiej", "Pokoleniu", "Kanale", "Eroice" i "Zezowatym szczęściu" pozwolił autorowi pokazać także rozwój polskiego kina powojennego oraz jego najwybitniejszych reżyserów. Monografia została wzbogacona o archiwalne i pochodzące z przeprowadzonych współcześnie przez autora wywiadów i wypowiedzi twórców, którzy w różnych latach współpracowali z Tadeuszem Janczarem. Autor dotarł także do radiowych, telewizyjnych i prasowych wywiadów z aktorem, w których o swojej pracy nad wieloma rolami opowiada sam Janczar. Z rozmów tych wyłaniają się także poglądy i stosunek artysty do sztuki i polskiej kinematografii. W książce znajduje się około 200 fotografii, z których blisko 150 nie było nigdy publikowanych. Pochodzą one z archiwum Andrzeja Wajdy oraz z niedostępnych...
UWAGI:
Bibliogr. s. 271. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka jest analizą dorobku i chronologicznym przedstawieniem okoliczności powstawania ról filmowych, teatralnych i radiowych Tadeusza Janczara. Jego udział w "Piątce z ulicy Barskiej", "Pokoleniu", "Kanale", "Eroice" i "Zezowatym szczęściu" pozwolił autorowi pokazać także rozwój polskiego kina powojennego oraz jego najwybitniejszych reżyserów. Monografia została wzbogacona o archiwalne i pochodzące z przeprowadzonych współcześnie przez autora wywiadów i wypowiedzi twórców, którzy w różnych latach współpracowali z Tadeuszem Janczarem. Autor dotarł także do radiowych, telewizyjnych i prasowych wywiadów z aktorem, w których o swojej pracy nad wieloma rolami opowiada sam Janczar. Z rozmów tych wyłaniają się także poglądy i stosunek artysty do sztuki i polskiej kinematografii. W książce znajduje się około 200 fotografii, z których blisko 150 nie było nigdy publikowanych. Pochodzą one z archiwum Andrzeja Wajdy oraz z niedostępnych...
UWAGI:
Bibliogr. s. 271. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni