KATALOG CENTRALNY KSIĄŻEK CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 13
Wolontariat jako działanie prospołeczne w obszarze pomocy społecznej i pracy socjalnejNa dod. s. tyt.: "Voluntary activity : as a pro-social phenomenon in the field of social help and social work".
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 13
Współczesne problemy pedagogiki społecznej i pracy socjalnej : wybrane zagadnienia w świetle analiz i badańNa dod. s. tyt.: "Contemporary problems of social pedagogy and work : selected issues in the light of analysis and research".
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 13
Dzieciństwo w rodzinie bezrobotnych w środowisku małego miasta (na przykładzie Pińczowa)
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 12
Aktywność kulturalna dzieci i młodzieży w teorii i praktyce pedagogicznej Janusza Korczaka : aktualność doświadczeń korczakowskich w pracy współczesnych domów dziecka
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 13
Orientacje i kierunki w pedagogice współczesnej : (zarys problematyki)
AUTOR:
Matyjas, Bożena.
POZ/ODP:
Bożena Matyjas, Zdzisław Ratajek, Elżbieta Trafiałek.
ADRES WYDAWNICZY:
Kielce : WŚ, 1997.
SERIA:
Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej nr 16
HASŁA:
Pedagogika - podręcznik akademicki WYDANIE:
Wyd. 2 rozsz.
OPIS FIZYCZNY:
192 s. : err. ; 21 cm.
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
100000001387
138
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> WSTĘP ROZDZIAŁ I. PEDAGOGIKA JAKO NAUKA1.1. Kontrowersje wokół terminu „pedagogika" 1.2. Pedagogika i jej miejsce w systemie nauk 1.2.1. Charakter pedagogiki 1.2.2. Struktura pedagogiki jako nauki 1.3. Paradygmaty teoretyczne pedagogiki współczesnej 1.4. Podstawowe pojęcia pedagogiczne Przypisy ROZDZIAŁ 2. FILOZOFICZNE I PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY PEDAGOGIKI2.1. Filozoficzne źródła refleksji o wychowaniu 2.1.1. Pozytywizm jako podstawa pedagogiki naukowej 2.1.2. Fenomenologia jako filozofia inspirująca nowe sposoby myślenia o edukacji 2.1.3. Personalistyczno-egzystencjalne podstawy edukacji 2.2. Psychologiczne źródła różnych orientacji w pedagogice współczesnej 2.2.1. Psychologia atomistyczna (strukturalistyczna) u podstaw naukowej refleksji pedagogicznej 2.2.2. Behawioryzm jako źródło pedagogicznej refleksji 2.2.3. Psychologia humanistyczna Przypisy ROZDZIAŁ 3. RÓŻNE ORIENTACJE W PEDAGOGICE WSPÓŁCZESNEJ3.1. Pedagogika biologistyczna - biologizm 3.2. Pedagogika psychologiczna - psychologizm 3.2.1. Pajdocentryzm 3.3. Progresywizm - eksperymentalizm 3.4. Esencjalizm-tradycjonalizm 3.5. Pedagogika socjologiczna-socjologizm 3.5.1. Pedagogika społeczna - pedagogika środowisk wychowawczych 3.6. Pedagogika kultury - humanistyczna 3.7. Pedagogika materializmu historycznego - marksistowska Przypisy ROZDZIAŁ 4. KIERUNKI PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ4.1 Pedagogika emancypacyjna 4.1.1. Interpretacja pojęcia „emancypacja" w pedagogice 4.1.2. Założenia pedagogiki emancypacyjnej 4.1.3. Proces emancypacji młodzieży 4.2. Pedagogika krytyczna 4.3. Antypedagogika 4. 4. Pedagogika holistyczna 4.5. Pedagogika chrześcijańska Przypisy ZAKOŃCZENIE BIBLIOGRAFIA SŁOWNIK TERMINÓW INDEKS NAZWISK UWAGI:
Bibliogr. s. 156-160. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 1
Orientacje i kierunki w pedagogice współczesnej : (zarys problematyki)
AUTOR:
Matyjas, Bożena.
POZ/ODP:
Bożena Matyjas, Zdzisław Ratajek, Elżbieta Trafiałek.
ADRES WYDAWNICZY:
Kielce : WŚ, 1997.
SERIA:
Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej nr 16
HASŁA:
Pedagogika - podręcznik akademicki WYDANIE:
Wyd. 2 rozsz.
OPIS FIZYCZNY:
192 s. : err. ; 21 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
101000496944
49694
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> WSTĘP ROZDZIAŁ I. PEDAGOGIKA JAKO NAUKA1.1. Kontrowersje wokół terminu „pedagogika" 1.2. Pedagogika i jej miejsce w systemie nauk 1.2.1. Charakter pedagogiki 1.2.2. Struktura pedagogiki jako nauki 1.3. Paradygmaty teoretyczne pedagogiki współczesnej 1.4. Podstawowe pojęcia pedagogiczne Przypisy ROZDZIAŁ 2. FILOZOFICZNE I PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY PEDAGOGIKI2.1. Filozoficzne źródła refleksji o wychowaniu 2.1.1. Pozytywizm jako podstawa pedagogiki naukowej 2.1.2. Fenomenologia jako filozofia inspirująca nowe sposoby myślenia o edukacji 2.1.3. Personalistyczno-egzystencjalne podstawy edukacji 2.2. Psychologiczne źródła różnych orientacji w pedagogice współczesnej 2.2.1. Psychologia atomistyczna (strukturalistyczna) u podstaw naukowej refleksji pedagogicznej 2.2.2. Behawioryzm jako źródło pedagogicznej refleksji 2.2.3. Psychologia humanistyczna Przypisy ROZDZIAŁ 3. RÓŻNE ORIENTACJE W PEDAGOGICE WSPÓŁCZESNEJ3.1. Pedagogika biologistyczna - biologizm 3.2. Pedagogika psychologiczna - psychologizm 3.2.1. Pajdocentryzm 3.3. Progresywizm - eksperymentalizm 3.4. Esencjalizm-tradycjonalizm 3.5. Pedagogika socjologiczna-socjologizm 3.5.1. Pedagogika społeczna - pedagogika środowisk wychowawczych 3.6. Pedagogika kultury - humanistyczna 3.7. Pedagogika materializmu historycznego - marksistowska Przypisy ROZDZIAŁ 4. KIERUNKI PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ4.1 Pedagogika emancypacyjna 4.1.1. Interpretacja pojęcia „emancypacja" w pedagogice 4.1.2. Założenia pedagogiki emancypacyjnej 4.1.3. Proces emancypacji młodzieży 4.2. Pedagogika krytyczna 4.3. Antypedagogika 4. 4. Pedagogika holistyczna 4.5. Pedagogika chrześcijańska Przypisy ZAKOŃCZENIE BIBLIOGRAFIA SŁOWNIK TERMINÓW INDEKS NAZWISK UWAGI:
Bibliogr. s. 156-160. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 3
Orientacje i kierunki w pedagogice współczesnej : (zarys problematyki)
AUTOR:
Matyjas, Bożena.
POZ/ODP:
Bożena Matyjas, Zdzisław Ratajek, Elżbieta Trafiałek.
ADRES WYDAWNICZY:
Kielce : WŚ, 1997.
SERIA:
Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej nr 16
HASŁA:
Pedagogika - podręcznik akademicki WYDANIE:
Wyd. 2 rozsz.
OPIS FIZYCZNY:
192 s. : err. ; 21 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
103000629049
62904
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> WSTĘP ROZDZIAŁ I. PEDAGOGIKA JAKO NAUKA1.1. Kontrowersje wokół terminu „pedagogika" 1.2. Pedagogika i jej miejsce w systemie nauk 1.2.1. Charakter pedagogiki 1.2.2. Struktura pedagogiki jako nauki 1.3. Paradygmaty teoretyczne pedagogiki współczesnej 1.4. Podstawowe pojęcia pedagogiczne Przypisy ROZDZIAŁ 2. FILOZOFICZNE I PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY PEDAGOGIKI2.1. Filozoficzne źródła refleksji o wychowaniu 2.1.1. Pozytywizm jako podstawa pedagogiki naukowej 2.1.2. Fenomenologia jako filozofia inspirująca nowe sposoby myślenia o edukacji 2.1.3. Personalistyczno-egzystencjalne podstawy edukacji 2.2. Psychologiczne źródła różnych orientacji w pedagogice współczesnej 2.2.1. Psychologia atomistyczna (strukturalistyczna) u podstaw naukowej refleksji pedagogicznej 2.2.2. Behawioryzm jako źródło pedagogicznej refleksji 2.2.3. Psychologia humanistyczna Przypisy ROZDZIAŁ 3. RÓŻNE ORIENTACJE W PEDAGOGICE WSPÓŁCZESNEJ3.1. Pedagogika biologistyczna - biologizm 3.2. Pedagogika psychologiczna - psychologizm 3.2.1. Pajdocentryzm 3.3. Progresywizm - eksperymentalizm 3.4. Esencjalizm-tradycjonalizm 3.5. Pedagogika socjologiczna-socjologizm 3.5.1. Pedagogika społeczna - pedagogika środowisk wychowawczych 3.6. Pedagogika kultury - humanistyczna 3.7. Pedagogika materializmu historycznego - marksistowska Przypisy ROZDZIAŁ 4. KIERUNKI PEDAGOGIKI WSPÓŁCZESNEJ4.1 Pedagogika emancypacyjna 4.1.1. Interpretacja pojęcia „emancypacja" w pedagogice 4.1.2. Założenia pedagogiki emancypacyjnej 4.1.3. Proces emancypacji młodzieży 4.2. Pedagogika krytyczna 4.3. Antypedagogika 4. 4. Pedagogika holistyczna 4.5. Pedagogika chrześcijańska Przypisy ZAKOŃCZENIE BIBLIOGRAFIA SŁOWNIK TERMINÓW INDEKS NAZWISK UWAGI:
Bibliogr. s. 156-160. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW