Wiedza i umiejętności informatyczne studentów pierwszego roku uczelni pedagogicznych Na dod. s. tyt.: "Knowledge and computer-literacy skills of first-year students of pedagogical academies ".
Książka zawiera materiały, zgromadzone podczas przygotowywania rozprawy doktorskiej przez autora.Praca składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym przedstawiono jej temat, historię rozwoju multimediów i Internetu oraz sytuację edukacyjną w polskich szkołach i ich wyposażenie w sprzęt multimedialny. Rozdział drugi dotyczy metodologii badań i obejmuje problemy badawcze, hipotezy, zmienne i ich wskaźniki. Znajduje się tam również opis metod, technik i narzędzi badań, omówienie ich organizacji i sposobu opracowania wyników. Rozdział trzeci poświęcony jest analizie jakościowej i ilościowej oraz interpretacji wyników badań własnych. Na końcu pracy znalazły się wnioski wynikające z analizy, bibliografii a, spisy tabel i wykresów oraz aneks zawierający cztery załączniki.Przeprowadzone badania stanowią próbę ukazania różnic w wiedzy i umiejętnościach informatycznych studentów pierwszego roku dwóch kieleckich uczelni: Wszechnicy Świętokrzyskiej i Akademii Świętokrzyskiej (przekształconej w 2008 roku w Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego). Wskazują, jakie czynniki mają największy wpływ na zróżnicowanie umiejętności i zakres wiedzy młodzieży.