Wyboista droga ku sławie największego mistrza światłocienia. Miłość, zbrodnia i spektakularna ucieczka z Rzymu.
Rzym, rok 1593. Tłum jak zahipnotyzowany obserwuje operacje umieszczenia złotej kuli na kopule Bazyliki Świętego Piotra, a w tym czasie Michelangelo Merisi, zwany Caravaggiem, obmyśla swoją zemstę. Młody malarz, z pogardą odprawiony przed chwilą przez architekta tej wspaniałej budowli, postanawia, że pokaże światu, ile naprawdę jest wart. Na razie pozostaje jedynie obiektem drwin. Ze swoimi prowokującymi kompozycjami ze światła i cienia, modelami o szemranej reputacji i własnym gorszącym trybem życia malarz nie pasuje do grona wyniosłych mistrzów Wiecznego Miasta. Kontrowersyjne dzieła i porywczy charakter ciągle przysparzają mu wrogów, gotowych, gotowych zrobić wszystko, by stanąć na jego drodze do sławy. Doprowadzony do ostateczności Caravaggio odtrąca wielką miłość i dopuszcza się przerażającego czynu...
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W średniowiecznej Bawarii takich dziewcząt jak Afra było wiele. Wiele z nich pracowało od świtu do nocy za samo utrzymanie, wiele z nich gwałcił pracodawca, wiele też porzuciło swoje dzieci na pastwę dzikich zwierząt i wiele z nich musiało uciekać przed oskarżeniami o czary.
A jednak Afra była wyjątkowa. Jej ojciec, bibliotekarz, nauczył ją czytać, pisać i biegle posługiwać się łaciną. Zanim zmarł, obdarzył ją tajemniczym zawiniątkiem i przestrogą, aby dziewczyna nie starała się dociekać, jaka jest zawartośc tobołka, dopóki jej sytuacja nie stanie się beznadziejna.
Dziewczyna była posłuszna woli ojca - nie rozsznurowała zawiniątka ani gdy musiała uciekać z rodzinnej wioski, ani gdy cudem uniknęła wyroku śmierci z powodu fałszywych oskarżeń o podpalenie klasztoru.
Jednak gdy zmarła żona Ulricha von Ensingena, słynnego architekta katedr i kochanka Afry, trzeba było czegoś wiecej niż spryt, aby uciec przed stosem. Dopiero wtedy nieszczęsna para zadecydowała się zajrzeć do tobołka i poznać, jaka moc może się kryć w niepozornym kawałku pergaminu.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Philipp Vandenberg ; z niemieckiego przełożyła Sława Lisiecka.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni