SERIA: Czarna kompania stanowią >>
| [Pokaż pozycje serii] | |
Tom 1 Czarna kompania Tyt. oryg.: "Black company". |
Ciemność walczy z mrokiem, gdy pokryci bliznami najemnicy z Czarnej Kompanii bezwzględnie wykonują swą robotę. Wszelkie wątpliwości zostają pochowane razem z poległymi towarzyszami broni. Pogrążone w wojnie krainy z nadzieją oczekują wypełnienia pradawnego proroctwa, wieszczącego narodziny Białej Róży, która może odmienić losy świata. W wypełnieniu proroctwa lub w jego zniweczeniu kluczową rolę może odegrać Czarna Kompania. Kogo będzie stać, by zdobyć lojalność ostatniej z odwiecznych Kompanii, i komu zaufa Konował i zgraja jego najemników? | |
Tom 2 Cień w ukryciu : druga kronika
Tyt. oryg.: "Shadows linger". |
Członkowie Czarnej Kompanii stają przeciwko rebeliantom Białej Róży. Zła Pani jest mściwa i bezwzględna, ale i w szeregach Białej Róży znajdują się zdrajcy. Niektórzy wojownicy z Czarnej Kompanii odkrywają, że niema dziewczynka, której kiedyś uratowali życie i udzielili pomocy, jest nowo przybyłą na świat Białą Różą. Powoli dociera do nich, że jej pojawienie się może oznaczać drogę do normalnego świata, nawet dla takich zabijaków jak oni. Mogą w tym wydatnie pomóc, pod jednym warunkiem - muszą odnaleźć Białą Różę, dziecko, które może ocalić świat. | |
Tom 3 Biała róża : trzecia kronika
Tyt. oryg.: "White rose". |
Biała Róża jest ostatnią nadzieją ludzkości w walce z boginią ciemności, zwaną Złą Panią. Czarna Kompania odnajduje Białą Różę i walczy teraz po stronie Dobra. Niespodziewanie pojawia się kolejna mroczna siła, przy której Zła Pani wydaje się wręcz dobrotliwym duszkiem - Dominator. Ten nowy najeźdźca pustoszy wszystko dokoła i morduje bez litości, zamieniając świat w wielką krainę cieni. | |
Tom 4 Srebrny grot
Tyt. oryg.: "Silver spike". |
Uwięziony w pniu Syna Drzewa zawiera w sobie duszę Dominatora. Pokonany przez Panią i wyrzucony poza granice tego świata, zostawił po sobie odrażający świat wiecznie trwającego zła. Ale cmentarzysko, które niegdyś było Krainą Kurhanów, kryje jeszcze więcej tajemnic. Grot przyciągnie do siebie każdego, kto posiądzie moc Dominatora. Grupa złodziejaszków-ryzykantów dociera do niego pierwsza i oto chciwy i złośliwy duch wydostaje się na świat, który nie zachował ostrożności. Zebrano wszystkie siły i armie stanęły naprzeciw siebie, ale w bitwie Władców Cienia o panowanie nad światłem zwykły śmiertelnik może jedynie zginąć. | |
Tom 5 Gry cienia : pierwsza księga południa Tyt. oryg.: "Shadow games". |
Po niszczącej bitwie pod Wieżą Uroku Konował prowadzi szczątki Czarnej Kompanii na południe, w poszukiwaniu zagubionych Kronik. Przez cały czas są obserwowani przez Władców Cienia – nowego śmiertelnego wroga: przerażające istoty, których domeną jest ciemność i śmierć; potężne stworzenia cienia, które postanowiły zdławić świat w swym podłym uścisku. Oto pierwsza runda śmiertelnej gry, w której Czarna Kompania nie może przegrać, ale nie może też mieć nadziei na zwycięstwo. | |
Tom 6 Sny o stali : druga księga południa Tyt. oryg.: "Dreams of steel". |
Konował padł, a Kompania poniosła pod Dejagore straszliwą klęskę. Pani, jedna z nielicznych ocalałych, zdecydowana pomścić Kompanię i pokonać Władców Cienia bez względu na cenę, zbiera nową armię. Wśród mętów z Taglios trafia na wyznawców tajemniczego kultu morderców, którzy proponują jej swą fachową pomoc. | |
Tom 7 Ponure lata Tyt. oryg.: "Bleak seasons". |
Czarna Kompania odbija z rąk Władców Cienia twierdzę Stormgard. Zaczyna się wyczekiwanie na ripostę okrutnych panów ciemności. Wyczerpana długim oblężeniem, nękana potężną magią garstka straceńców stawia na szali swe dusze i głowy. Tylko Murgen, dotknięty zaklęciem, dzięki któremu jego dusza może się swobodnie przemieszczać w czasie, zaczyna w końcu pojmować mroczny plan. | |
Tom 8 A imię jej ciemność
Tyt. oryg.: "She is the darkness". |
Dla Konowała, Pani, Murgenna i reszty braci nie ma wrogów nie do pokonania. Mogą podbić wojska ostatniego Władcy Cienia i ich dowódcę - zdrajcę Mogabę.
Potrafią wedrzeć się na mury Przeoczenia - największej twierdzy świata. Umieją przetrwać upiorną zimę, gdy po nocach cienie piją ludzką krew.
Teraz jednak, kiedy słabnie bariera między światami, do gry wchodzi nowy makabryczny przeciwnik. Czy można w ogóle pokonać boga?
Patrząc na Równinę Lśniącego Kamienia, żerowisko śmiercionośnych cieni, na horyzoncie dostrzegają płomyk nadziei. Być może dotrą wreszcie do celu swojej podróży, miejsca z mrocznej legendy - Khatovaru. | |
Tom 9 Woda śpi Tyt. oryg.: "Water sleeps". |
Ci, którzy przeżyli katastrofę kończącą poprzedni tom cyklu o Czarnej Kompanii, przegrupowują się w Taglios. Zdecydowani uwolnić swych braci, pogrążonych w letargu na równinie lśniącego kamienia, wyruszają na morderczą wyprawę. Docierają na miejsce w czasie magicznej pożogi, która rozpruje trzewia ziemi, zapisze puste karty z początku dziejów Czarnej Kompanii i odsłoni nowe światy, odzyskane i utracone... | |
Tom 10 Żołnierze żyją Tyt. oryg.: "Soldiers live". |
Od czterech lat nikt nie poległ. Ale pokój zbyt łatwo przechodzi w nawyk. Zawsze pozostają rachunki krzywd. W Hsien, gdzie Kompania znalazła schronienie, Śpioszka mobilizuje armię, Konowała dręczą czarne przeczucia, Pani nie przestaje tęsknić do złotego wieku swej chwały. Duszołap wyczekuje nowego wyzwania, a Mogaba na próżno usiłuje pogodzić się z własnym sumieniem. Arcywróg wciąż śpi w podziemiach fortecy. Przeznaczenie Czarnej Kompanii dopełnić się musi w bezpośrednim starciu z Kiną, Mroczną Matką. Nieliczni ocaleni z krwawej kośby pól bitewnych żołnierze żyją. I zastanawiają się, dlaczego.
|
|