Ze swojego dzieciństwa C.S. Lewis (1898-1963), profesor uniwersytetu w Cambridge, zachował w pamięci obraz fauna idącego przez zaśnieżony las z parasolem i paczkami. W 1949 r. ten wyimaginowany obraz zainspirował pisarza do napisania opowieści o czwórce dzieci przeniesionych z Anglii do innego kraju, który nazwał Narnią - świata faunów, mówiących zwierząt i mądrego Lwa. Tak powstała powieść Lew, czarownica i stara szafa, pierwsza z siedmiotomowego cyklu Opowieści z Narnii, o czwórce młodych ludzi pomagających uratować ten pełen uroku i niezwykłych tajemnic świat przed siłami władców zła i bezkresnej zimy.
UWAGI:
Tyt. oryg.: "The lion, the witch and wardrobe". Poprz. wyd. i inne poz. ogł. pod hasłem : Lewis, Clive Staples. Przekł. popr.
Lew, czarownica i stara szafa Tyt. oryg. : "Lion, the witch and the wardrobe"
Nieznany świat czeka za drzwiami - trzeba je tylko otworzyć. Narnia - skuta wiecznym mrozem kraina, która czeka na wyzwolenie. Czworo śmiałków wchodzi przez drzwi szafy do Narnii, świata zniewolonego mocą Białej Czarownicy. I gdy prawie nie ma już nadziei, powrót Wielkiego Lwa Aslana staje się zwiastunem zmian - ale nie za darmo...
Tom 2
Książę Kaspian Tyt oryg.: "Prince Kaspian"
Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja spieszą na pomoc prawowitemu władcy Narnii, Księciu Kaspianowi, który toczy śmiertelny bój o prawo do tronu. Jakie będą tego rezultaty, zdaje się rozumieć tylko mądry Lew Aslan.
Tom 3
Podróż "Wędrowca do Świtu" Tyt. oryg.: "The voyage of the "Dawn Treader"
"Wędrowiec do Świtu" to pierwszy okręt, jaki widziano w Narnii od wieków. Król Kaspian zbudował go na swoją wyprawę w poszukiwaniu siedmiu baronów - zacnych ludzi, których wygnał jego wuj Miraz, dawny uzurpator tronu. Przygoda powiedzie Edmunda, Ĺ?ucję, ich kuzyna Eustachego i Kaspiana poza Samotne Wyspy, na nieznane Morza Wschodnie, w kierunku krainy Aslana na samym Końcu Świata.
Tom 4
Srebrne krzesło Tyt. oryg.: "The silver chair"
Eustachy i Julia, obdarzeni przez Aslana misją odnalezienia zaginionego królewicza Narnii, wędrując w towarzystwie dzielnego Błotosmętka przez budzące zdumienie i grozę krainy, odkrywają, że przeciwstawienie się złu daje zadziwiającą siłę do walki z nim.
Tom 5
Koń i jego chłopiec Tyt. oryg.: "The horse and his boy"
Pasjonująca ucieczka z Kalormenu do Narnii dzielnego Szasty, pięknej księżniczki Arawis oraz mówiących koni: Briego i Hwin. Kim naprawdę jest Szasta i jaki to lew krąży wciąż wokół uciekinierów, odkrywamy dopiero na ostatnich stronicach książki...
Tom 6
Siostrzeniec czarodzieja Tyt. oryg.: "The magician`s nephew"
Pola i Digory, wciągnięci w eksperymenty parającego się czarami wuja Andrzeja, trafiają do Innego Świata, gdzie stają się świadkami stworzenia Narnii wraz z jej mówiącymi zwierzętami i innymi niezwykłościami. Digory zwycięsko wychodzi z próby dostarczenia Aslanowi owocu Zaczarowanej Jabłoni, dzięki czemu koniec tej historii do początek wszystkim innym, które rozegrały się w Narnii.
Tom 7
Ostatnia bitwa Tyt oryg. : "Last battle"
Do śmiertelnego boju o Narnię staje wraz z garstką przyjaciół ostatni król, Tirian. Rzeczywistego zwycięzcę i prawdziwą Narnię ujrzy jednak tylko ten, kto przekroczy otwarte przez Aslana Drzwi.
Kultowy cykl stworzony przez profesora z Oksfordu od lat niesie nieprzemijalne wartości i uczy rozwijać wyobraźnię kolejnych pokoleń młodych czytelników.Często miarą sukcesu czytelniczego książki jest filmowa ekranizacja dzieł literackiego, której w przypadku Lwa, Czarownicy i starej szafy podjęła się wytwórnia Walta Disneya przenosząca już nie raz na ekran dziecięce marzenia.Wydanie pierwszej książki cyklu narnijskich opowieści ilustrowanych filmowymi scenami oraz w "filmowej" okładce powinno przypaść do gustu nowym zastępom czytelników Lewisa. Opis ze strony: www.shop.mediarodzina.com.pl
Lew, czarownica i stara szafa Tyt. oryg. : "Lion, the witch and the wardrobe"
Nieznany świat czeka za drzwiami - trzeba je tylko otworzyć. Narnia - skuta wiecznym mrozem kraina, która czeka na wyzwolenie. Czworo śmiałków wchodzi przez drzwi szafy do Narnii, świata zniewolonego mocą Białej Czarownicy. I gdy prawie nie ma już nadziei, powrót Wielkiego Lwa Aslana staje się zwiastunem zmian - ale nie za darmo...
Tom 2
Książę Kaspian Tyt oryg.: "Prince Kaspian"
Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja spieszą na pomoc prawowitemu władcy Narnii, Księciu Kaspianowi, który toczy śmiertelny bój o prawo do tronu. Jakie będą tego rezultaty, zdaje się rozumieć tylko mądry Lew Aslan.
Tom 3
Podróż "Wędrowca do Świtu" Tyt. oryg.: "The voyage of the "Dawn Treader"
"Wędrowiec do Świtu" to pierwszy okręt, jaki widziano w Narnii od wieków. Król Kaspian zbudował go na swoją wyprawę w poszukiwaniu siedmiu baronów - zacnych ludzi, których wygnał jego wuj Miraz, dawny uzurpator tronu. Przygoda powiedzie Edmunda, Ĺ?ucję, ich kuzyna Eustachego i Kaspiana poza Samotne Wyspy, na nieznane Morza Wschodnie, w kierunku krainy Aslana na samym Końcu Świata.
Tom 4
Srebrne krzesło Tyt. oryg.: "The silver chair"
Eustachy i Julia, obdarzeni przez Aslana misją odnalezienia zaginionego królewicza Narnii, wędrując w towarzystwie dzielnego Błotosmętka przez budzące zdumienie i grozę krainy, odkrywają, że przeciwstawienie się złu daje zadziwiającą siłę do walki z nim.
Tom 5
Koń i jego chłopiec Tyt. oryg.: "The horse and his boy"
Pasjonująca ucieczka z Kalormenu do Narnii dzielnego Szasty, pięknej księżniczki Arawis oraz mówiących koni: Briego i Hwin. Kim naprawdę jest Szasta i jaki to lew krąży wciąż wokół uciekinierów, odkrywamy dopiero na ostatnich stronicach książki...
Tom 6
Siostrzeniec czarodzieja Tyt. oryg.: "The magician`s nephew"
Pola i Digory, wciągnięci w eksperymenty parającego się czarami wuja Andrzeja, trafiają do Innego Świata, gdzie stają się świadkami stworzenia Narnii wraz z jej mówiącymi zwierzętami i innymi niezwykłościami. Digory zwycięsko wychodzi z próby dostarczenia Aslanowi owocu Zaczarowanej Jabłoni, dzięki czemu koniec tej historii do początek wszystkim innym, które rozegrały się w Narnii.
Tom 7
Ostatnia bitwa Tyt oryg. : "Last battle"
Do śmiertelnego boju o Narnię staje wraz z garstką przyjaciół ostatni król, Tirian. Rzeczywistego zwycięzcę i prawdziwą Narnię ujrzy jednak tylko ten, kto przekroczy otwarte przez Aslana Drzwi.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Opis produktu:Spokojne życie Aarona, zwyczajnego nastolatka z całkiem zwyczajnego miasteczka Lynn w stanie Massachusetts wywraca się do góry nogami, gdy w dość burzliwych okolicznościach dowiaduje się, że jest Nefilimem, półczłowiekiem, półaniołem. Aaron początkowo nie dopuszcza do świadomości swego przedziwnego pochodzenia. Ale kiedy bezwzględny Werchiel atakuje jego rodzinę, młodzieniec staje do walki i wyzwala drzemiącą w zakamarkach duszy anielską moc. Aaron wygrywa wprawdzie bitwę, ale nie uniknie ofiar. Giną ukochani rodzice, a na dodatek gwardziści Werchiela porywają Steviego, jego siedmioletniego braciszka.
UWAGI:
Na okł.: Nie ma istot bardziej okrutnych od aniołów...
W przededniu osiemnastych urodzin Aaron zaczyna śnić. Widzi pole bitwy, chaos, powalane kurzem zbroje, wzniesione miecze, krew. Słyszy szczęk broni, nienawistne okrzyki, jęki konających i... łopot ogromnych skrzydeł przesłaniających burzowe niebo. Zaczyna też słyszeć niepokojące głosy, nagle potrafi mówić po portugalsku, choć nigdy nie uczył się tego języka. Z jego życiem dzieje sięcoś naprawdę dziwnego. Jedyną osobą, ktorej młodzieniec mógłby zwierzyć się z tego, co go przeraża, jest szkolna piękność, Vilma. Ale czy dziewczyna nie uzna go za wiariata? Aaron ma wrażenie, że lada chwila popadnie w obłęd, a gdy napotkany przypadkiem starzec, podający się za upadłego anioła, wyjawia mu tajemnicę jego pochodzenia, chłopak kompletnie się załamuje. Zrodzony z anioła i śmiertelnej kobiety, Aaron jest Nefilimem - istotą wstrętną Bogu i jego zastępom, a zarazem ostatnią nadzieją upadłych. Wyrok na Aarona już zapadł! Tropem Wybrańca podąża okrutny Werchiel, dowódca Boskich Strażników.
Tom 2
Lewiatan Tyt. oryg.: : "Leviathan ".
Opis produktu:Spokojne życie Aarona, zwyczajnego nastolatka z całkiem zwyczajnego miasteczka Lynn w stanie Massachusetts wywraca się do góry nogami, gdy w dość burzliwych okolicznościach dowiaduje się, że jest Nefilimem, półczłowiekiem, półaniołem. Aaron początkowo nie dopuszcza do świadomości swego przedziwnego pochodzenia. Ale kiedy bezwzględny Werchiel atakuje jego rodzinę, młodzieniec staje do walki i wyzwala drzemiącą w zakamarkach duszy anielską moc. Aaron wygrywa wprawdzie bitwę, ale nie uniknie ofiar. Giną ukochani rodzice, a na dodatek gwardziści Werchiela porywają Steviego, jego siedmioletniego braciszka.
Tom 3
Raj utracony Tyt. oryg.: "Aerie ".
Osiemnastoletni Aaron jest Nefilimem, dzieckiem upadłego anioła i śmiertelnej kobiety. Jest również ostatnią nadzieją upadłych na Boskie przebaczenie...I wrogiem numer jeden dowódcy Potęg, bezlitosnego Werchiela. Odnalazłszy bezpieczną przystań w Aerie, ostatniej enklawie, w której upadli aniołowie żyją obok Nefilimów. Aaron uczy się kontrolować drzemiącą w nim moc. Kiedy jednak dowiaduje się, że Werchiel porwał jego ukochaną Vilmę, porzuca schronienie i wyrusza dziewczynie na ratunek. Nie wie, że Potęgi zastawiły na niego pułapkę, a jego misja ratunkowa może zakończyć się zagładą całego Aerie.
Tom 4
Dzień gniewu Tyt. oryg.: : "Reckoning ".
Nadszedł czas ostatecznego starcia pomiędzy Aaronem, Nefilimem z przepowiedni, tym, który może przynieść upadłym odkupienie, a chorym z nienawiści Werchielem, przywódcą boskich Potęg. Po tym, jak Werchiel odebrał mu wszystko, Aaron wie, że nie ma niczego do stracenia. Tę bitwę na pewno wygra... Jednak los jest przewrotny. Vilma - ukochana Aarona, anielica półkrwi, nie umie zaakceptować nowych umiejętności i przemienić się w Nefilima. Bez pomocy z zewnątrz popadnie w szaleństwo i stanie się zbyt niebezpieczna, by pozostawić ją przy życiu. Zdekoncentrowany przez Vilmę, Aaron nie spodziewa się, że Werchiel ma dla niego jeszcze jedną, bardzo paskudną niespodziankę. Ostatnią kartą przetargową sadystycznego Werchiela jest ojciec chłopaka - upadły anioł, mordercza siła skazana na bytowanie na dnie piekła.
Czarodziejskie lustro kupione w tajemniczym sklepie pana Grymsa odbija dziwny świat, który kusi i niepokoi trzynastoletnią Agatę. Zwodnicze lustro wciąga najpierw jej ukochanego psa Kusego i tym samym zmusza Agatę, by przekroczyła granicę innego świata. Agata trafia do fantastycznej krainy Koral... Do czego czarownicy potrzebują płomiennowłosej Agaty? Jakie niebezpieczeństwa na nią czyhają? Czy będzie mogła wrócić do domu?
Żyjąc wśród sachakańskich buntowników, Lorkin stara się dowiedzieć o nich i ich wyjątkowej magii jak najwięcej. Zdrajcy nie są jednak chętni, by podzielić się nią w zamian za wiedzę uzdrowicielską, którą tak desperacko pragną poznać. Choć Lorkin przypuszcza, że obawiają się ujawnić przed światem swoje istnienie, pojawiają się pewne przesłanki, że ich plany są bardziej ambitne.Sonea szuka dzikiego maga, mając świadomość, że Cery nie może w nieskończoność uciekać przed zamachami na swoje życie, mag jednak ma znacznie większy wpływ na półświatek, niż się obawiała. Jego jedynym słabym punktem jest więziona w Strażnicy matka. W Sachace Dannyl utracił poważanie wśród elity, po tym jak pozwolił Lorkinowi dołączyć do Zdrajców. Uwaga ashakich natomiast skupia się na nowym Ambasadorze Elyne, którego Dannyl zna aż za dobrze. Tymczasem na Uniwersytecie dwie nowicjuszki przypominają magom Gildii, że czasami największy wróg kryje się wśród nich samych.
Jako syn nieżyjącego Wielkiego Mistrza Akkarina, wybawcy miasta, oraz Sonei, niegdyś dziewczyny ze slumsów, a obecnie Czarnego Maga, Lorkin musi stawić czoło dziedzictwu heroizmu i żądzy przygód. Kiedy więc Mistrz Dannyl obejmuje stanowisko Ambasadora Gildii w Sachace, Lorkin zgłasza się na jego asystenta w nadziei, że uda mu się dokonać jakichś wielkich czynów. Kiedy nadchodzi wieść, że Lorkin znalazł się w niebezpieczeństwie, prawo zakazujące Czarnym Magom opuszczania miasta pozwala Sonei jedynie mieć nadzieję, że Dannyl pomoże jej synowi. Na dodatek Cery potrzebuje jej pomocy jak nigdy dotąd: ktoś morduje Złodziei, a kiedy ofiarą pada rodzina Cery`ego, dawny przyjaciel Sonei odkrywa, że Ĺ?owca Złodziei posługuje się magią. Albo kolejnych Złodziei zabija ktoś z Gildii, albo na ulicach Imardinu znów pojawił się dziki mag. Tym razem ma on jednak pełną kontrolę nad swoją mocą -i nie waha się używać jej, by zabijać.
Tom 2
Łotr Tyt. oryg.: "Rouge ".
Żyjąc wśród sachakańskich buntowników, Lorkin stara się dowiedzieć o nich i ich wyjątkowej magii jak najwięcej. Zdrajcy nie są jednak chętni, by podzielić się nią w zamian za wiedzę uzdrowicielską, którą tak desperacko pragną poznać. Choć Lorkin przypuszcza, że obawiają się ujawnić przed światem swoje istnienie, pojawiają się pewne przesłanki, że ich plany są bardziej ambitne.Sonea szuka dzikiego maga, mając świadomość, że Cery nie może w nieskończoność uciekać przed zamachami na swoje życie, mag jednak ma znacznie większy wpływ na półświatek, niż się obawiała. Jego jedynym słabym punktem jest więziona w Strażnicy matka. W Sachace Dannyl utracił poważanie wśród elity, po tym jak pozwolił Lorkinowi dołączyć do Zdrajców. Uwaga ashakich natomiast skupia się na nowym Ambasadorze Elyne, którego Dannyl zna aż za dobrze. Tymczasem na Uniwersytecie dwie nowicjuszki przypominają magom Gildii, że czasami największy wróg kryje się wśród nich samych.
Tom 3
Królowa zdrajców Tyt. oryg.: "The Traitor queen".
Wydarzenia w Sachace zmierzają do punktu kulminacyjnego, gdy Lorkin powraca po kilku miesiącach spędzonych wśród buntowników. Królowa Zdrajców powierza mu doniosłe zadanie wynegocjowania przymierza między jego ludem a Zdrajcami. Lorkin musi zostać budzącym postrach czarnym magiem, aby móc okiełznać potęgę całkowicie nowego rodzaju mocy wykorzystywanej do tworzenia klejnotów. Wiedza ta może przynieść zmiany w Gildii Magów lub sprawić, że Lorkin na zawsze pozostanie wygnańcem. Królowa Zdrajców to triumfalne zwieńczenie Trylogii Zdrajcy zapoczątkowanej przez Misję Ambasadora i rozwiniętej w tomie pod tytułem Ĺ?otr.
Odkąd Dostojne Matrony zniszczyły Rakis i niemal wszystkie planety Tleilaxan, galaktyce znowu zagląda w oczy widmo głodu przyprawy. To szansa dla Kapitularza, na którym żyją teraz czerwie, i dla Murbelli, która z uporem tworzy tam nowe zgromadzenie żeńskie. Walki z Dostojnymi Matronami, intrygi podzielonej na frakcje Gildii Kosmicznej oraz podstępny plan nowej generacji maskaradników odwracają jednak nieustannie jej uwagę od najważniejszego niebezpieczeństwa - wroga z zewnątrz. Zwycięstwo w zbliżającym się Kralizeku zapewnić może tylko Kwisatz Haderach, lecz jego ghola jest na statku, którym Sziena i Duncan Idaho uciekli z Kapitularza. Tymczasem na statek ten nieustannie zarzucają swą sieć diaboliczni łowcy... Ukazujące się obecnie powieści Łowcy Diuny i Czerwie Diuny autorstwa Briana Herberta i Kevina J. Andersona to dwutomowe zwieńczenie legendarnych "Kronik Diuny" Franka Herberta".
Arrakis, zwana Diuną, to jedyne we wszechświecie źródło melanżu - substancji przedłużającej życie, umożliwiającej odbywanie podróży kosmicznych i przewidywanie przyszłości. Z rozkazu Padyszacha Imperatora Szaddama IV rządzący Diuną Harkonnenowie opuszczają planetę, swe największe źródło dochodów. Diunę otrzymują w lenno Atrydzi, ich zaciekli wrogowie. Zwycięstwo księcia Leto Atrydy jest jednak pozorne - przejęcie planety ukartowano. W odpowiedzi na atak połączonych sił Imperium i Harkonnenów dziedzic rodu Atrydów, Paul - końcowe ogniwo planu eugenicznego Bene Gesserit - staje na czele rdzennych mieszkańców Diuny i wyciąga rękę po imperialny tron.
Tom 2
Mesjasz Diuny Tyt. oryg.: "Dune Messiah".
Minęło kilkanaście lat, odkąd Fremeni pod dowództwem Paula Muad`Diba pokonali połączone siły Harkonnenów i imperialnych sardaukarów. Paul poślubił księżniczkę Irulanę i zasiadł na tronie Imperium. Pustynna Arrakis, zwana Diuną, jest stolicą wszechświata, a Imperator Paul Atryda wydaje z niej poprzedzone proroczymi wizjami rozkazy.Tymczasem stare ośrodki władzy - Bene Gesserit, Gildia Kosmiczna i Bene Tleilax - zawiązują spisek przeciw nowemu Imperatorowi. Czczony niczym bóg, Paul Muad`Dib wpada w pułapkę, jaką zastawiła na niego prorocza moc: zna dokładnie każdą chwilę swojej przyszłości, każdy swój ruch, każdą decyzję i - przede wszystkim - swój straszliwy finał...
Tom 3
Dzieci Diuny Tyt. oryg.: "Children of Diuna".
Po dziewięciu latach, odkąd Paul Muad`Dib zgodnie ze zwyczajem odszedł na pustynię, na Diunę powraca jego matka, lady Jessika. Plotka głosi, że ponownie została członkinią zakonu żeńskiego Bene Gesserit i ma jakieś szczególne plany w stosunku do swoich wnucząt: Leto i Ganimy - osieroconych przez Paula i Chani spadkobierców Imperium... Arraksis w coraz mniejszym stopniu przypomina planetę sprzed zapoczątkowania Ekologicznej Transformacji Diuny - niekończące się obszary pustyni coraz częściej ustępują wielkim połaciom zieleni... Od pewnego czasu w mieście Arrakin pojawia się starzec zwany Kaznodzieją i wygłasza dziwne przemowy do wciąż tłumnie przybywających na Diunę pielgrzymów. Kim jest? Czy tylko na wpół szalonym mistykiem, czy może kimś więcej?
Tom 4
Bóg Imperator Diuny Tyt. oryg.: "God Emperor of Dune".
Pokonawszy Alię i podporządkowawszy sobie ród Corrinów, Leto II objął rządy w Imperium i wprowadził je na swój Złoty Szlak. Trzy i pół tysiąca lat narzuconego spokoju zmieniło niewiele. Bene Gesserit, Tleilaxanie, Ixanie i Gildia Kosmiczna - trzymani w ryzach groźbą odcięcia dostaw melanżu - gotowi są zrobić wszystko, by w końcu pozbyć się człowieka-czerwia. Syn legendarnego Muad-Diba staje w obliczu najbardziej diabolicznego spisku w historii. Spisku, który może doprowadzić nawet do śmierci Boga...
Tom 5
Heretycy Diuny Tyt. oryg.: "Heretics of Dune".
Blisko półtora tysiąca lat po śmierci Boga Imperatora we wszechświecie dużo się zmieniło. Nie ma Imperium, Rakis nie jest już jedynym źródłem melanżu, a rybomówne straciły wpływy. Tleilaxanie, Ixanie i Bene Gesserit pozostali jednak na scenie, a nieżyjący Leto II wciąż kładzie się cieniem na ich przyszłości. Walcząc o supremację, a zarazem usiłując ocalić zgromadzenie przed napływającymi z Rozproszenie Dostojnymi Matronami, Bene Gesserit układają diaboliczny plan. W jego centrum tkwią kolejny ghola Duncana Idaho i żyjąca na Rakis dziewczyna, która... rozkazuje czerwiom.
Tom 6
Kapitularz Diuną Tyt. oryg.: : "Chapter house : Dune".
Kapitularz przechodzi z wolna transformację, w której wyniku Bene Gesserit mają nadzieję wznowić zbiory melanżu i zdobyć dominującą pozycję we wszechświecie. Toczy się jednak walka z czasem - Dostojne Matrony zaciskają nieustępliwie pętlę wokół głównej siedziby zgromadzenia. Dręczona wizjami własnej śmierci, Matka Przełożona Darwi Odrade robi wszystko, by ocalić siostry. Mimo sprzeciwu części z nich postanawia zagrać va banque i rzuca na szalę swe ostatnie atuty: gholę baszara Tega, byłą Dostojną Matronę Murbellę i obdarzonego niezwykłymi zdolnościami Duncana Idaho. Tymczasem gdzieś w oddali czai się wróg stokroć potężniejszy od Dostojnych Matron i zarzuca swą sieć...
Tom 7, cz. 1
Łowcy Diuny Tyt. oryg.: "Hunters of Duen".
Odkąd Dostojne Matrony zniszczyły Rakis i niemal wszystkie planety Tleilaxan, galaktyce znowu zagląda w oczy widmo głodu przyprawy. To szansa dla Kapitularza, na którym żyją teraz czerwie, i dla Murbelli, która z uporem tworzy tam nowe zgromadzenie żeńskie. Walki z Dostojnymi Matronami, intrygi podzielonej na frakcje Gildii Kosmicznej oraz podstępny plan nowej generacji maskaradników odwracają jednak nieustannie jej uwagę od najważniejszego niebezpieczeństwa - wroga z zewnątrz. Zwycięstwo w zbliżającym się Kralizeku zapewnić może tylko Kwisatz Haderach, lecz jego ghola jest na statku, którym Sziena i Duncan Idaho uciekli z Kapitularza. Tymczasem na statek ten nieustannie zarzucają swą sieć diaboliczni łowcy...
Tom 7, cz. 2
Czerwie Diuny Tyt. oryg.: "Sandworms of Dune".
Kralizek, przerażająca bitwa na końcu wszechświata, o której wiadomo było od tysięcy lat, zbliża się wielkimi krokami. Matka Dowodząca Murbella mobilizuje ludzi do walki o przetrwanie, borykając się z problemami politycznymi, zagrożeniem ze strony maskaradników i tarciami w łonie samego zgromadzenia żeńskiego. Tymczasem dowodzona przez Duncana Idaho i Szienę Itaka po ćwierćwieczu nieustannej ucieczki wpada w końcu w sieć diabolicznych łowców. Czy przebywający na pokładzie Kwisatz Haderach pozwoli wrogowi przechylić na jego stronę szalę zwycięstwa i doprowadzi do wyniszczenia rodzaju ludzkiego? Duncan, Bene Gesserit i ghole postaci z przeszłości podejmują ostatni rozpaczliwy wysiłek...