Wydana w ubiegłym roku w USA książka Marcii Lewis Życie prywatne trzech tenorów nie jest przeznaczona wyłącznie dla melomanów, ale dla każdej osoby zainteresowanej sylwetkami Carrerasa, Dominga i Pavarottiego. Autorka, znana publicystka z Hollywood, nie pretenduje do miana specjalisty w dziedzinie opery, za to wydaje się być niezłym psychologiem. Dzięki temu wyłaniające się z jej opowieści wizerunki trzech słynnych śpiewaków różnią się nieco od oficjalnych portretów prezentowanych w mass mediach. Pavarotti - jowialny, dobroduszny, potężny, pełen wigoru i radości życia jawi się tu także jako człowiek przeżywający silne psychiczne załamania i lęki, żyjący w ciągłym napięciu, nieustannie toczący walkę z nadmiarem kilogramów, nieszczęśliwy z powodu swej tuszy i gorąco pragnący akceptacji tłumów. Romantyczny, młodzieńczy i emanujący nieśmiałym, chłopięcym wdziękiem Carreras okazuje się osobowością znacznie głębszą, dojrzalszą, bardziej skomplikowaną, refleksyjną, z zacięciem filozoficznym, choć nie zawsze łatwą w codziennych kontaktach. Domingo, wszechstronny, inteligentny i subtelny artysta-muzyk o szlachetnej naturze i nienagannych manierach gentlemana, uważany powszechnie za niestrudzonego zdobywcę serc kobiecych, w głębi duszy pozostał - jak pisze Marcia Lewis - “skromnym, pełnym godności mężczyzną, namiętnie oddanym światu opery". Zapewne dlatego bez szczególnego entuzjazmu, chociaż efektownie - i efektywnie - podejmuje on nieuniknioną rywalizację z popularnością Pavarottiego na gruncie pop-kultury. Autorka książki opowiada o szczegółach owej konfrontacji, nie pomijając roli, jaką odegrał w niej wieloletni agent Luciano Pavarottiego, Herbert Breslin, potrafiący z nieznanego tenora o pięknym głosie w ciągu kilku lat uczynić gwiazdę pierwszej wielkości, znaną nawet tym, którzy nigdy nie wysłuchali w całości żadnej opery. Książka opisuje też dramatyczną walkę José Carrerasa z leukemią i jego zwycięski powrót do zdrowia - i do śpiewania. Powrót, który w dużym stopniu legł u podstaw pierwszego koncertu 3 tenorów w Rzymie.Dzięki pani Lewis możemy poznać historię romansu Carrerasa z piękną Juttą Jaeger, a także dowiedzieć się, czemu rola nieszczęsnego, zdradzonego don José jest temu artyście szczególnie bliska. Autorka wspomina o pełnych emocji i entuzjazmu kobietach tworzących krąg osobistych “sekretarek Pavarottiego", wśród nich o jego aktualnej wybrance Nicoletcie Mantovani, a także o damach ze światowego “high society" oczarowanych męską postawą i osobistym urokiem Dominga. Zainteresowani znajdą również odpowiedź na pytanie, dlaczego w życiu tego właśnie artysty posądzanego o liczne miłosne przygody raczej nie zdarzają się głośne skandale wywoływane przez potencjalnie “uwiedzione i porzucone", a plotki o romansach nie znajdują wyraźnego potwierdzenia, natomiast małżeństwo państwa Domingo - jako jedyne wśród całej trójki tenorów trwa nadal, sprawiając wrażenie autentycznie udanego aliansu dwojga ludzi oddanych sobie i muzyce.
UWAGI:
Tyt. oryg.: "The private lives of the three tenors" 1996.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Wydana w ubiegłym roku w USA książka Marcii Lewis Życie prywatne trzech tenorów nie jest przeznaczona wyłącznie dla melomanów, ale dla każdej osoby zainteresowanej sylwetkami Carrerasa, Dominga i Pavarottiego. Autorka, znana publicystka z Hollywood, nie pretenduje do miana specjalisty w dziedzinie opery, za to wydaje się być niezłym psychologiem. Dzięki temu wyłaniające się z jej opowieści wizerunki trzech słynnych śpiewaków różnią się nieco od oficjalnych portretów prezentowanych w mass mediach. Pavarotti - jowialny, dobroduszny, potężny, pełen wigoru i radości życia jawi się tu także jako człowiek przeżywający silne psychiczne załamania i lęki, żyjący w ciągłym napięciu, nieustannie toczący walkę z nadmiarem kilogramów, nieszczęśliwy z powodu swej tuszy i gorąco pragnący akceptacji tłumów. Romantyczny, młodzieńczy i emanujący nieśmiałym, chłopięcym wdziękiem Carreras okazuje się osobowością znacznie głębszą, dojrzalszą, bardziej skomplikowaną, refleksyjną, z zacięciem filozoficznym, choć nie zawsze łatwą w codziennych kontaktach. Domingo, wszechstronny, inteligentny i subtelny artysta-muzyk o szlachetnej naturze i nienagannych manierach gentlemana, uważany powszechnie za niestrudzonego zdobywcę serc kobiecych, w głębi duszy pozostał - jak pisze Marcia Lewis - “skromnym, pełnym godności mężczyzną, namiętnie oddanym światu opery". Zapewne dlatego bez szczególnego entuzjazmu, chociaż efektownie - i efektywnie - podejmuje on nieuniknioną rywalizację z popularnością Pavarottiego na gruncie pop-kultury. Autorka książki opowiada o szczegółach owej konfrontacji, nie pomijając roli, jaką odegrał w niej wieloletni agent Luciano Pavarottiego, Herbert Breslin, potrafiący z nieznanego tenora o pięknym głosie w ciągu kilku lat uczynić gwiazdę pierwszej wielkości, znaną nawet tym, którzy nigdy nie wysłuchali w całości żadnej opery. Książka opisuje też dramatyczną walkę José Carrerasa z leukemią i jego zwycięski powrót do zdrowia - i do śpiewania. Powrót, który w dużym stopniu legł u podstaw pierwszego koncertu 3 tenorów w Rzymie.Dzięki pani Lewis możemy poznać historię romansu Carrerasa z piękną Juttą Jaeger, a także dowiedzieć się, czemu rola nieszczęsnego, zdradzonego don José jest temu artyście szczególnie bliska. Autorka wspomina o pełnych emocji i entuzjazmu kobietach tworzących krąg osobistych “sekretarek Pavarottiego", wśród nich o jego aktualnej wybrance Nicoletcie Mantovani, a także o damach ze światowego “high society" oczarowanych męską postawą i osobistym urokiem Dominga. Zainteresowani znajdą również odpowiedź na pytanie, dlaczego w życiu tego właśnie artysty posądzanego o liczne miłosne przygody raczej nie zdarzają się głośne skandale wywoływane przez potencjalnie “uwiedzione i porzucone", a plotki o romansach nie znajdują wyraźnego potwierdzenia, natomiast małżeństwo państwa Domingo - jako jedyne wśród całej trójki tenorów trwa nadal, sprawiając wrażenie autentycznie udanego aliansu dwojga ludzi oddanych sobie i muzyce.
UWAGI:
Tyt. oryg.: "The private lives of the three tenors" 1996.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Wydana w ubiegłym roku w USA książka Marcii Lewis Życie prywatne trzech tenorów nie jest przeznaczona wyłącznie dla melomanów, ale dla każdej osoby zainteresowanej sylwetkami Carrerasa, Dominga i Pavarottiego. Autorka, znana publicystka z Hollywood, nie pretenduje do miana specjalisty w dziedzinie opery, za to wydaje się być niezłym psychologiem. Dzięki temu wyłaniające się z jej opowieści wizerunki trzech słynnych śpiewaków różnią się nieco od oficjalnych portretów prezentowanych w mass mediach. Pavarotti - jowialny, dobroduszny, potężny, pełen wigoru i radości życia jawi się tu także jako człowiek przeżywający silne psychiczne załamania i lęki, żyjący w ciągłym napięciu, nieustannie toczący walkę z nadmiarem kilogramów, nieszczęśliwy z powodu swej tuszy i gorąco pragnący akceptacji tłumów. Romantyczny, młodzieńczy i emanujący nieśmiałym, chłopięcym wdziękiem Carreras okazuje się osobowością znacznie głębszą, dojrzalszą, bardziej skomplikowaną, refleksyjną, z zacięciem filozoficznym, choć nie zawsze łatwą w codziennych kontaktach. Domingo, wszechstronny, inteligentny i subtelny artysta-muzyk o szlachetnej naturze i nienagannych manierach gentlemana, uważany powszechnie za niestrudzonego zdobywcę serc kobiecych, w głębi duszy pozostał - jak pisze Marcia Lewis - “skromnym, pełnym godności mężczyzną, namiętnie oddanym światu opery". Zapewne dlatego bez szczególnego entuzjazmu, chociaż efektownie - i efektywnie - podejmuje on nieuniknioną rywalizację z popularnością Pavarottiego na gruncie pop-kultury. Autorka książki opowiada o szczegółach owej konfrontacji, nie pomijając roli, jaką odegrał w niej wieloletni agent Luciano Pavarottiego, Herbert Breslin, potrafiący z nieznanego tenora o pięknym głosie w ciągu kilku lat uczynić gwiazdę pierwszej wielkości, znaną nawet tym, którzy nigdy nie wysłuchali w całości żadnej opery. Książka opisuje też dramatyczną walkę José Carrerasa z leukemią i jego zwycięski powrót do zdrowia - i do śpiewania. Powrót, który w dużym stopniu legł u podstaw pierwszego koncertu 3 tenorów w Rzymie.Dzięki pani Lewis możemy poznać historię romansu Carrerasa z piękną Juttą Jaeger, a także dowiedzieć się, czemu rola nieszczęsnego, zdradzonego don José jest temu artyście szczególnie bliska. Autorka wspomina o pełnych emocji i entuzjazmu kobietach tworzących krąg osobistych “sekretarek Pavarottiego", wśród nich o jego aktualnej wybrance Nicoletcie Mantovani, a także o damach ze światowego “high society" oczarowanych męską postawą i osobistym urokiem Dominga. Zainteresowani znajdą również odpowiedź na pytanie, dlaczego w życiu tego właśnie artysty posądzanego o liczne miłosne przygody raczej nie zdarzają się głośne skandale wywoływane przez potencjalnie “uwiedzione i porzucone", a plotki o romansach nie znajdują wyraźnego potwierdzenia, natomiast małżeństwo państwa Domingo - jako jedyne wśród całej trójki tenorów trwa nadal, sprawiając wrażenie autentycznie udanego aliansu dwojga ludzi oddanych sobie i muzyce.
UWAGI:
Tyt. oryg.: "The private lives of the three tenors" 1996.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
To był pomysł z gatunku tych oczywistych, tych, które pewnego dnia przychodzą do głowy i budzą zdziwienie: Dlaczego nie wcześniej? Dlaczego dopiero teraz pomyślałyśmy o tym, by przywołać pamięć o żydowskich kobietach, które w czasie wojny poświęciły się opiece nad osieroconymi lub chorymi dziećmi i tak często, nie próbując się ratować, były z nimi aż do końca?
Oddajemy w Państwa ręce książkę, w której osiem autorek napisało o kilkunastu z nich. Wśród bohaterek są kobiety lepiej i słabiej znane, są też takie, o których nie wiemy niemal niczego, znamy tylko imię, skrawek życia. Wybór, jakiego dokonały redaktorki, nie wyczerpuje oczywiście tematu. Chciałybyśmy, by nasza książka była tylko strażą przednią i by w ślad za nią powstały dalsze, poświęcone jeszcze innym spośród tych, o których nie wolno nam zapomnieć.
UWAGI:
Bibliografia przy pracach. Oznaczenia odpowiedzialności: pod redakcją Magdaleny Kicińskiej i Moniki Sznajderman.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
To był pomysł z gatunku tych oczywistych, tych, które pewnego dnia przychodzą do głowy i budzą zdziwienie: Dlaczego nie wcześniej? Dlaczego dopiero teraz pomyślałyśmy o tym, by przywołać pamięć o żydowskich kobietach, które w czasie wojny poświęciły się opiece nad osieroconymi lub chorymi dziećmi i tak często, nie próbując się ratować, były z nimi aż do końca?
Oddajemy w Państwa ręce książkę, w której osiem autorek napisało o kilkunastu z nich. Wśród bohaterek są kobiety lepiej i słabiej znane, są też takie, o których nie wiemy niemal niczego, znamy tylko imię, skrawek życia. Wybór, jakiego dokonały redaktorki, nie wyczerpuje oczywiście tematu. Chciałybyśmy, by nasza książka była tylko strażą przednią i by w ślad za nią powstały dalsze, poświęcone jeszcze innym spośród tych, o których nie wolno nam zapomnieć.
UWAGI:
Bibliografia przy pracach. Oznaczenia odpowiedzialności: pod redakcją Magdaleny Kicińskiej i Moniki Sznajderman.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
To był pomysł z gatunku tych oczywistych, tych, które pewnego dnia przychodzą do głowy i budzą zdziwienie: Dlaczego nie wcześniej? Dlaczego dopiero teraz pomyślałyśmy o tym, by przywołać pamięć o żydowskich kobietach, które w czasie wojny poświęciły się opiece nad osieroconymi lub chorymi dziećmi i tak często, nie próbując się ratować, były z nimi aż do końca?
Oddajemy w Państwa ręce książkę, w której osiem autorek napisało o kilkunastu z nich. Wśród bohaterek są kobiety lepiej i słabiej znane, są też takie, o których nie wiemy niemal niczego, znamy tylko imię, skrawek życia. Wybór, jakiego dokonały redaktorki, nie wyczerpuje oczywiście tematu. Chciałybyśmy, by nasza książka była tylko strażą przednią i by w ślad za nią powstały dalsze, poświęcone jeszcze innym spośród tych, o których nie wolno nam zapomnieć.
UWAGI:
Bibliografia przy pracach. Oznaczenia odpowiedzialności: pod redakcją Magdaleny Kicińskiej i Moniki Sznajderman.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
To był pomysł z gatunku tych oczywistych, tych, które pewnego dnia przychodzą do głowy i budzą zdziwienie: Dlaczego nie wcześniej? Dlaczego dopiero teraz pomyślałyśmy o tym, by przywołać pamięć o żydowskich kobietach, które w czasie wojny poświęciły się opiece nad osieroconymi lub chorymi dziećmi i tak często, nie próbując się ratować, były z nimi aż do końca?
Oddajemy w Państwa ręce książkę, w której osiem autorek napisało o kilkunastu z nich. Wśród bohaterek są kobiety lepiej i słabiej znane, są też takie, o których nie wiemy niemal niczego, znamy tylko imię, skrawek życia. Wybór, jakiego dokonały redaktorki, nie wyczerpuje oczywiście tematu. Chciałybyśmy, by nasza książka była tylko strażą przednią i by w ślad za nią powstały dalsze, poświęcone jeszcze innym spośród tych, o których nie wolno nam zapomnieć.
UWAGI:
Bibliografia przy pracach. Oznaczenia odpowiedzialności: pod redakcją Magdaleny Kicińskiej i Moniki Sznajderman.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni