W wieku sześciu lat chciałem zostać kucharką. Gdy miałem siedem - Napoleonem. Odtąd moja ambicja nie przestawała rosnąć, podobnie jak moja mania wielkości - tak zaczyna się ta niezwykła, przeraźliwie szczera i wręcz ekshibicjonistyczna opowieść Dalego o Dalim. Ekscentryku, który przez całe życie prowokował i przez wielu uważany był za wariata, choć wielokrotnie oświadczał: Od wariata różni mnie jedynie to, że ja nim nie jestem!
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
"W wieku sześciu lat chciałem zostać kucharką. Gdy miałem siedem - Napoleonem. Odtąd moja ambicja nie przestawała rosnąć, podobnie jak moja mania wielkości" - tak zaczyna się ta niezwykła, przeraźliwie szczera i wręcz ekshibicjonistyczna opowieść Dalego o Dalim, ekscentryku, który przez całe życie prowokował i przez wielu uważany był za wariata, choć wielokrotnie oświadczał: "Od wariata różni mnie jedynie to, że ja nim nie jestem!"
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
"W wieku sześciu lat chciałem zostać kucharką. Gdy miałem siedem - Napoleonem. Odtąd moja ambicja nie przestawała rosnąć, podobnie jak moja mania wielkości" - tak zaczyna się ta niezwykła, przeraźliwie szczera i wręcz ekshibicjonistyczna opowieść Dalego o Dalim. Ekscentryku, który przez całe życie prowokował i przez wielu uważany był za wariata, choć wielokrotnie oświadczał: "Od wariata różni mnie jedynie to, że ja nim nie jestem!"
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W chwili śmierci malarza, w 1973 roku, Marina była dwudziestodwuletnią dziewczyną. Po trzydziestu latach decyduje się na opowieść o swoim dziadku - opowieść o ranach z dzieciństwa, które trudno było wyleczyć.
Biografia autorstwa Atle Nassa to niezwykła opowieść o długim i nieprawdopodobnie twórczym życiu wybitnego norweskiego malarza modernizmu, którego obrazy, początkowo budzące gwałtowny sprzeciw krytyków i publiczności, stały się z czasem jedną z najcenniejszych części dziedzictwa europejskiego. Jedna warstwa tej opowieści to wydarzenia biograficzne - dzieciństwo naznaczone śmiercią najbliższych i chorobą, które będą częstym motywem malarstwa Muncha, burzliwe związki uczuciowe z kobietami, trudne relacje z rodziną i przyjaciółmi (między innymi z Dagny i Stanisławem Przybyszewskimi), problemy z alkoholem i zmagania z narastającą manią prześladowczą. Druga to portret artysty - jego wczesne osiągnięcia, rozterki twórcze, walka o uznanie, podróże po Europie: pobyty w Paryżu, Berlinie, Kopenhadze i miastach Włoch. A wszystko to na tle epoki, Europy przełomu wieków, malowanej z wielkim znawstwem i rozmachem. Nass z przenikliwością i pasją badawczą przedstawia pełne dramatów życie i niezwykłą twórczość jednego z największych Skandynawów, który czerpał z europejskiego dorobku, ale także współtworzył sztukę swojego czasu.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Podczas Międzynarodowego Konkursu Kopistycznego w Muzeum Prado dochodzi do serii brutalnych zabójstw. Sprawcy odtwarzają w nich najsłynniejsze obrazy ze zbiorów galerii. Policja tkwi w martwym punkcie. Dwie osoby mogą pomóc rozwikłać tajemnicę makabrycznych zbrodni: kopistka amatorka i ekscentryczny specjalista od symboli.
Mrożący krew w żyłach thriller o sekretach ukrytych w obrazach Velazqueza, Goi czy Boscha. Nawet sobie nie wyobrażasz, ile ich się tam kryje.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Luis Montero Manglano ; przełożyły Katarzyna Okrasko i Agata Ostrowska.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Na kartę 063388 od dnia 2024-05-27 Wypożyczona, do dnia 2024-07-26
Na nieludzkiej ziemi wpisuje się, wraz z Innym światem Herlinga-Grudzińskiego i Archipelagiem Gułag Sołżenicyna, we wstrząsający kanon świadectw hekatomby cierpień, jakie zgotowała światu komunistyczna utopia realizowana z niewyobrażalnym okrucieństwem przez sowiecki aparat przemocy i ucisku. Jakie trwałe owocowanie tego człowieka, jak wiele dokonał. I to jego świadectwo o zamordowanych i w imieniu zamordowanych zostaje na zawsze, nie tak jak dzieła sztuki, co do których nigdy nie jest to pewne, ale jako nieustraszony zapis okropnej prawdy. [Czesław Miłosz].
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni