Przestępcza kariera Artemisa dobiegła końca. Kto stanął mu na drodze? Własny ojciec, który spędził pięć lat w niewoli u rosyjskiej mafii, a teraz, ku przerażeniu syna, w imieniu ich obu poprzysiągł porzucić drogę występku.Jednak Artemis nie byłby sobą, gdyby nie zakończył swej kryminalnej przygody wyczynem godnym geniusza. Niestety, i tym razem okazuje się, że błyskotliwy plan to za mało, a wykradziona elfom technologia, która miała dać Artemisowi kontrolę nad ludźmi, obraca się przeciwko niemu.Artemis znów musi szukać pomocy u swych niedawnych wrogów, kapitan Holly Niedużej i komendanta Bulwy - tym bardziej, że jego wierny towarzysz Butler jest ciężko ranny i tylko magia elfów może uratować mu życie.
UWAGI:
Tyt. oryg.: "Artemis Fowl : the eternity code" 2003. Stanowi część cyklu.
Tytułowy Artemis to przedsiębiorczy i niezwykle inteligentny dwunastolatek, potomek sławnego, przestępczego rodu. Pewnego dnia postanawia ukraść elfom ich legendarny skarb i przywrócić rodzinie renomę. Najnowsza ludzka i krasnoludzka technologia, magiczne zaklęcia, szybka akcja i błyskotliwe dialogi.
Tom 2
Arktyczna przygoda Tyt. oryg.: "Arctic Incident".
Artemis Fowl powraca! Jeszcze bardziej genialny, jeszcze bardziej (o ile to możliwe) zblazowany, ale czy aby na pewno tak samo zimny i bezwzględny? Podczas mrożącej krew w żyłach szalonej arktycznej przygody ten młodociany przestępczy geniusz odkryje nieoczekiwanie, że są rzeczy, które liczą się bardziej niż technologiczne gadżety, przemyślne intrygi, a nawet całe złoto elfów...
Tom 3
Kod wieczności Tyt. oryg.: "Eternity code".
Przestępcza kariera Artemisa dobiegła końca. Kto stanął mu na drodze? Własny ojciec, który spędził pięć lat w niewoli u rosyjskiej mafii, a teraz, ku przerażeniu syna, w imieniu ich obu poprzysiągł porzucić drogę występku. Jednak Artemis nie byłby sobą, gdyby nie zakończył swej kryminalnej przygody wyczynem godnym geniusza. Niestety, i tym razem okazuje się, że błyskotliwy plan to za mało, a wykradziona elfom technologia, która miała dać Artemisowi kontrolę nad ludźmi, obraca się przeciwko niemu. Artemis znów musi szukać pomocy u swych niedawnych wrogów, kapitan Holly Niedużej i komendanta Bulwy - tym bardziej, że jego wierny towarzysz Butler jest ciężko ranny i tylko magia elfów może uratować mu życie.
Tom 4
Fortel wróżki Tyt. oryg.: "Opal deception".
Elfy wymazały całą wiedzę o swoim świecie z pamięci genialnego młodego przestępcy Artemisa. Teraz jednak potrzebują go, i to szybko... Podczas gdy Artemis przygotowuje kradzież impresjonistycznego płótna, jego rywalka, zła wróżka Opal, planuje ucieczkę z więzienia: klonuje samą siebie, zostawia w celi swoją kopię i teraz, wreszcie wolna, szykuje odwet. Chce zemścić się na wszystkich, przez których trafiła za kratki. Ma zamiar zniszczyć świat, z Artemisem włącznie... Tymczasem zastawia pułapkę na kapitan Holly Niedużą i komendanta Bulwę. Holly zostaje pomówiona o popełnienie ohydnej zbrodni...
Tom 5
Zaginiona kolonia Tyt. oryg.: "Artemis Fowl and the lost colony".
Dziesięć tysięcy lat temu ludzie toczyli z wróżkami wielkie boje. Kiedy wróżki zdały sobie sprawę z tego, że nigdy nie wygrają, przeniosły swoje królestwo pod ziemię i od tamtej pory żyją w ukryciu. Wszyscy godzą się na ten układ z wyjątkiem przepełnionych nienawiścią demonów, z których jeden odkrywa tajemnicę czarodziejskiego świata. Jeśli ten sekret poznają ludzie, życie wróżek będzie zagrożone.
Tom 6
Paradoks czasu Tyt. oryg.: "Artemis Fowl and the time paradox".
Okolice Dublina, siedziba rodu Fowlów, atmosfera przygnębienia i bezradności. Angelina Fowl zapadła na dziwną chorobę. Najlepsi lekarze nie potrafią jej wyleczyć. Jedyne antidotum to wyciąg z mózgu lemura sifaka, ostatniego przedstawiciela gatunku, który parę lat wcześniej wyginął za sprawą Artemisa.
Młody Fowl bez wahania decyduje się powrócić do niebezpiecznego świata, o którego istnieniu próbował zapomnieć. Wraz ze swoja przyjaciółką Holly rusza w podróż, by dla swej matki dokonać tego, co niemożliwe. Czy uda im się przechytrzyć czas?
Tom 7
Kompleks Atlantydy Tyt. oryg.: "Atlantis complex".
Artemis Fowl zapada na dziwną chorobę, zwaną kompleksem Atlantydy. W wyniku rozszczepienia osobowości pojawia się jego drugie ja - Orion. Jak bardzo ten romantyczny młodzieniec, po uszy zakochany w kapitan Holly Niedużej, uprzykrzy życie przyjaciołom Artemisa?
Holly Nieduża, dzięki swej zależności, zostaje pierwszą funkcjonariuszką Wydziału Zwiadu Sił Krasnoludzkiego Reagowania. Tymczasem Artemis Fowl wykrada bandzie Siergieja Sierioznego drogocenną tiarę lady Fei Fei.
Kolejna książka doskonale znanego w Polsce Colfera to dwie opowieści, ujawniające nieznane fakty z życia Artemisa i innych bohaterów.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Nowoczesna opowieść o wróżkach, trollach i elfach. Tytułowy Artemis to przedsiębiorczy i niezwykle inteligentny dwunastolatek, potomek sławnego, przestępczego rodu. Pewnego dnia postanawia ukraść elfom ich legendarny skarb i przywrócić rodzinie renomę.
Tytułowy Artemis to przedsiębiorczy i niezwykle inteligentny dwunastolatek, potomek sławnego, przestępczego rodu. Pewnego dnia postanawia ukraść elfom ich legendarny skarb i przywrócić rodzinie renomę. Najnowsza ludzka i krasnoludzka technologia, magiczne zaklęcia, szybka akcja i błyskotliwe dialogi.
Tom 2
Arktyczna przygoda Tyt. oryg.: "Arctic Incident".
Artemis Fowl powraca! Jeszcze bardziej genialny, jeszcze bardziej (o ile to możliwe) zblazowany, ale czy aby na pewno tak samo zimny i bezwzględny? Podczas mrożącej krew w żyłach szalonej arktycznej przygody ten młodociany przestępczy geniusz odkryje nieoczekiwanie, że są rzeczy, które liczą się bardziej niż technologiczne gadżety, przemyślne intrygi, a nawet całe złoto elfów...
Tom 3
Kod wieczności Tyt. oryg.: "Eternity code".
Przestępcza kariera Artemisa dobiegła końca. Kto stanął mu na drodze? Własny ojciec, który spędził pięć lat w niewoli u rosyjskiej mafii, a teraz, ku przerażeniu syna, w imieniu ich obu poprzysiągł porzucić drogę występku. Jednak Artemis nie byłby sobą, gdyby nie zakończył swej kryminalnej przygody wyczynem godnym geniusza. Niestety, i tym razem okazuje się, że błyskotliwy plan to za mało, a wykradziona elfom technologia, która miała dać Artemisowi kontrolę nad ludźmi, obraca się przeciwko niemu. Artemis znów musi szukać pomocy u swych niedawnych wrogów, kapitan Holly Niedużej i komendanta Bulwy - tym bardziej, że jego wierny towarzysz Butler jest ciężko ranny i tylko magia elfów może uratować mu życie.
Tom 4
Fortel wróżki Tyt. oryg.: "Opal deception".
Elfy wymazały całą wiedzę o swoim świecie z pamięci genialnego młodego przestępcy Artemisa. Teraz jednak potrzebują go, i to szybko... Podczas gdy Artemis przygotowuje kradzież impresjonistycznego płótna, jego rywalka, zła wróżka Opal, planuje ucieczkę z więzienia: klonuje samą siebie, zostawia w celi swoją kopię i teraz, wreszcie wolna, szykuje odwet. Chce zemścić się na wszystkich, przez których trafiła za kratki. Ma zamiar zniszczyć świat, z Artemisem włącznie... Tymczasem zastawia pułapkę na kapitan Holly Niedużą i komendanta Bulwę. Holly zostaje pomówiona o popełnienie ohydnej zbrodni...
Tom 5
Zaginiona kolonia Tyt. oryg.: "Artemis Fowl and the lost colony".
Dziesięć tysięcy lat temu ludzie toczyli z wróżkami wielkie boje. Kiedy wróżki zdały sobie sprawę z tego, że nigdy nie wygrają, przeniosły swoje królestwo pod ziemię i od tamtej pory żyją w ukryciu. Wszyscy godzą się na ten układ z wyjątkiem przepełnionych nienawiścią demonów, z których jeden odkrywa tajemnicę czarodziejskiego świata. Jeśli ten sekret poznają ludzie, życie wróżek będzie zagrożone.
Tom 6
Paradoks czasu Tyt. oryg.: "Artemis Fowl and the time paradox".
Okolice Dublina, siedziba rodu Fowlów, atmosfera przygnębienia i bezradności. Angelina Fowl zapadła na dziwną chorobę. Najlepsi lekarze nie potrafią jej wyleczyć. Jedyne antidotum to wyciąg z mózgu lemura sifaka, ostatniego przedstawiciela gatunku, który parę lat wcześniej wyginął za sprawą Artemisa.
Młody Fowl bez wahania decyduje się powrócić do niebezpiecznego świata, o którego istnieniu próbował zapomnieć. Wraz ze swoja przyjaciółką Holly rusza w podróż, by dla swej matki dokonać tego, co niemożliwe. Czy uda im się przechytrzyć czas?
Tom 7
Kompleks Atlantydy Tyt. oryg.: "Atlantis complex".
Artemis Fowl zapada na dziwną chorobę, zwaną kompleksem Atlantydy. W wyniku rozszczepienia osobowości pojawia się jego drugie ja - Orion. Jak bardzo ten romantyczny młodzieniec, po uszy zakochany w kapitan Holly Niedużej, uprzykrzy życie przyjaciołom Artemisa?
Holly Nieduża, dzięki swej zależności, zostaje pierwszą funkcjonariuszką Wydziału Zwiadu Sił Krasnoludzkiego Reagowania. Tymczasem Artemis Fowl wykrada bandzie Siergieja Sierioznego drogocenną tiarę lady Fei Fei.
Kolejna książka doskonale znanego w Polsce Colfera to dwie opowieści, ujawniające nieznane fakty z życia Artemisa i innych bohaterów.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Artur i Minimki Tyt. oryg.: "Arthur et les Minimoys".
Artur ma mnóstwo kłopotów. Zły przedsiębiorca chce zagarnąć piękny dom jego babci, w którym chłopiec spędza wakacje. Nie może liczyć na swoich rodziców, którzy są daleko i mają inne troski na głowie. Nie może też liczyć na dziadka, który zaginął w tajemniczych okolicznościach prawie cztery lata temu. I pewnie nie będzie mógł także liczyć na Alfreda, swojego dużego psa, który ma wprawdzie wielkie serce, ale mało rozumu. Ponadto, jak na nieszczęście, Artur ma zaledwie 10 lat... A może znaleziona w bibliotece dziadka czarodziejska księga wskaże mu, jak ma przejść "na drugą stronę", do Krainy Minimków.... To jest ostatnia deska ratunku.
Tom 2
Artur i Zakazane Miasto Tyt. oryg.: "Arthur et la Cite Interdite".
Artur, Selenia i Betamesz wyruszają w podróż dookoła Siedmiu Lądów. Muszą odnaleźć dziadka Artura, bo tylko on wie, gdzie jest ukryty skarb, który pozwoli chłopcu pokrzyżować plany pana Davido. Zadanie nie jest łatwe. M. Wyklęty czyni wszystko, aby przeszkodzić trójce naszych bohaterów w osiągnięciu celu. Czy Artur spotka się z dziadkiem, zanim będzie za późno? Czy zdobędzie serce Selenii? Czy uda im się ocalić z narażeniem życia Krainę Minimków? Przeżyjcie razem z trójką naszych zuchów tę pasjonującą przygodę w sercu Zakazanego Miasta Nekropolis.
Tom 3
Artur i zemsta Maltazara Tyt. oryg. : "Arthur et la vengeance de Maltazard".
Spokój Artura burzy wołanie o pomoc wypisane na ziarenku ryżu, dostarczonym przez pająka. Oznacza to bowiem, że Minimki są w niebezpieczeństwie! Nie ma więc ani chwili do stracenia! Tymczasem ojciec chłopca postanawia wyjechać wcześniej, niż to było ustalone, i już niecierpliwi się, czekając na syna za kierownicą samochodu. Przerażony tym Artur zawiadamia o wszystkim dziadka Archibalda w nadziei, że ten go zastąpi i pomoże Minimkom. Chłopiec nie może bowiem znieść myśli, że życie Selenii jest zagrożone. Dzięki pomocy psa Alfreda udaje mu się uśpić czujność rodziców i wrócić w środku nocy do domu dziadków. Zbliża się północ. Za chwilę promień księżyca padnie na lunetę Archibalda i otworzy przejście do krainy Minimków. Niestety, nadciąga chmura. Jeżeli zakryje ona księżyc, to Arturowi nie uda się pomóc swoim przyjaciołom.
Tom 4
Artur i wojna dwóch światów Tyt. oryg. : "Arthur et la guerre des deux mondes".
Promień księżyca umożliwił M. Wyklętemu wydostanie się z krainy Minimków. Niegodziwiec znacznie urósł (mierzy teraz dwa metry czterdzieści) i postanowił wyruszyć na podbój świata ludzi. Należy obawiać się najgorszego. Sytuacja jest bardzo poważna, lecz Artur i jego przyjaciele Minimki użyją wszelkich możliwych forteli, wykorzystując najbardziej nieoczekiwane sytuacje. Jednym słowem - zrobią wszystko, by pokrzyżować straszliwe plany Maltazara. Czy jednak wysiłki kogoś, kto mierzy jedynie dwa milimetry, nie są z góry skazane na niepowodzenie?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępne są 2 egzemplarze. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Artur i Minimki Tyt. oryg.: "Arthur et les Minimoys".
Artur ma mnóstwo kłopotów. Zły przedsiębiorca chce zagarnąć piękny dom jego babci, w którym chłopiec spędza wakacje. Nie może liczyć na swoich rodziców, którzy są daleko i mają inne troski na głowie. Nie może też liczyć na dziadka, który zaginął w tajemniczych okolicznościach prawie cztery lata temu. I pewnie nie będzie mógł także liczyć na Alfreda, swojego dużego psa, który ma wprawdzie wielkie serce, ale mało rozumu. Ponadto, jak na nieszczęście, Artur ma zaledwie 10 lat... A może znaleziona w bibliotece dziadka czarodziejska księga wskaże mu, jak ma przejść "na drugą stronę", do Krainy Minimków.... To jest ostatnia deska ratunku.
Tom 2
Artur i Zakazane Miasto Tyt. oryg.: "Arthur et la Cite Interdite".
Artur, Selenia i Betamesz wyruszają w podróż dookoła Siedmiu Lądów. Muszą odnaleźć dziadka Artura, bo tylko on wie, gdzie jest ukryty skarb, który pozwoli chłopcu pokrzyżować plany pana Davido. Zadanie nie jest łatwe. M. Wyklęty czyni wszystko, aby przeszkodzić trójce naszych bohaterów w osiągnięciu celu. Czy Artur spotka się z dziadkiem, zanim będzie za późno? Czy zdobędzie serce Selenii? Czy uda im się ocalić z narażeniem życia Krainę Minimków? Przeżyjcie razem z trójką naszych zuchów tę pasjonującą przygodę w sercu Zakazanego Miasta Nekropolis.
Tom 3
Artur i zemsta Maltazara Tyt. oryg. : "Arthur et la vengeance de Maltazard".
Spokój Artura burzy wołanie o pomoc wypisane na ziarenku ryżu, dostarczonym przez pająka. Oznacza to bowiem, że Minimki są w niebezpieczeństwie! Nie ma więc ani chwili do stracenia! Tymczasem ojciec chłopca postanawia wyjechać wcześniej, niż to było ustalone, i już niecierpliwi się, czekając na syna za kierownicą samochodu. Przerażony tym Artur zawiadamia o wszystkim dziadka Archibalda w nadziei, że ten go zastąpi i pomoże Minimkom. Chłopiec nie może bowiem znieść myśli, że życie Selenii jest zagrożone. Dzięki pomocy psa Alfreda udaje mu się uśpić czujność rodziców i wrócić w środku nocy do domu dziadków. Zbliża się północ. Za chwilę promień księżyca padnie na lunetę Archibalda i otworzy przejście do krainy Minimków. Niestety, nadciąga chmura. Jeżeli zakryje ona księżyc, to Arturowi nie uda się pomóc swoim przyjaciołom.
Tom 4
Artur i wojna dwóch światów Tyt. oryg. : "Arthur et la guerre des deux mondes".
Promień księżyca umożliwił M. Wyklętemu wydostanie się z krainy Minimków. Niegodziwiec znacznie urósł (mierzy teraz dwa metry czterdzieści) i postanowił wyruszyć na podbój świata ludzi. Należy obawiać się najgorszego. Sytuacja jest bardzo poważna, lecz Artur i jego przyjaciele Minimki użyją wszelkich możliwych forteli, wykorzystując najbardziej nieoczekiwane sytuacje. Jednym słowem - zrobią wszystko, by pokrzyżować straszliwe plany Maltazara. Czy jednak wysiłki kogoś, kto mierzy jedynie dwa milimetry, nie są z góry skazane na niepowodzenie?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Artur i Minimki Tyt. oryg.: "Arthur et les Minimoys".
Artur ma mnóstwo kłopotów. Zły przedsiębiorca chce zagarnąć piękny dom jego babci, w którym chłopiec spędza wakacje. Nie może liczyć na swoich rodziców, którzy są daleko i mają inne troski na głowie. Nie może też liczyć na dziadka, który zaginął w tajemniczych okolicznościach prawie cztery lata temu. I pewnie nie będzie mógł także liczyć na Alfreda, swojego dużego psa, który ma wprawdzie wielkie serce, ale mało rozumu. Ponadto, jak na nieszczęście, Artur ma zaledwie 10 lat... A może znaleziona w bibliotece dziadka czarodziejska księga wskaże mu, jak ma przejść "na drugą stronę", do Krainy Minimków.... To jest ostatnia deska ratunku.
Tom 2
Artur i Zakazane Miasto Tyt. oryg.: "Arthur et la Cite Interdite".
Artur, Selenia i Betamesz wyruszają w podróż dookoła Siedmiu Lądów. Muszą odnaleźć dziadka Artura, bo tylko on wie, gdzie jest ukryty skarb, który pozwoli chłopcu pokrzyżować plany pana Davido. Zadanie nie jest łatwe. M. Wyklęty czyni wszystko, aby przeszkodzić trójce naszych bohaterów w osiągnięciu celu. Czy Artur spotka się z dziadkiem, zanim będzie za późno? Czy zdobędzie serce Selenii? Czy uda im się ocalić z narażeniem życia Krainę Minimków? Przeżyjcie razem z trójką naszych zuchów tę pasjonującą przygodę w sercu Zakazanego Miasta Nekropolis.
Tom 3
Artur i zemsta Maltazara Tyt. oryg. : "Arthur et la vengeance de Maltazard".
Spokój Artura burzy wołanie o pomoc wypisane na ziarenku ryżu, dostarczonym przez pająka. Oznacza to bowiem, że Minimki są w niebezpieczeństwie! Nie ma więc ani chwili do stracenia! Tymczasem ojciec chłopca postanawia wyjechać wcześniej, niż to było ustalone, i już niecierpliwi się, czekając na syna za kierownicą samochodu. Przerażony tym Artur zawiadamia o wszystkim dziadka Archibalda w nadziei, że ten go zastąpi i pomoże Minimkom. Chłopiec nie może bowiem znieść myśli, że życie Selenii jest zagrożone. Dzięki pomocy psa Alfreda udaje mu się uśpić czujność rodziców i wrócić w środku nocy do domu dziadków. Zbliża się północ. Za chwilę promień księżyca padnie na lunetę Archibalda i otworzy przejście do krainy Minimków. Niestety, nadciąga chmura. Jeżeli zakryje ona księżyc, to Arturowi nie uda się pomóc swoim przyjaciołom.
Tom 4
Artur i wojna dwóch światów Tyt. oryg. : "Arthur et la guerre des deux mondes".
Promień księżyca umożliwił M. Wyklętemu wydostanie się z krainy Minimków. Niegodziwiec znacznie urósł (mierzy teraz dwa metry czterdzieści) i postanowił wyruszyć na podbój świata ludzi. Należy obawiać się najgorszego. Sytuacja jest bardzo poważna, lecz Artur i jego przyjaciele Minimki użyją wszelkich możliwych forteli, wykorzystując najbardziej nieoczekiwane sytuacje. Jednym słowem - zrobią wszystko, by pokrzyżować straszliwe plany Maltazara. Czy jednak wysiłki kogoś, kto mierzy jedynie dwa milimetry, nie są z góry skazane na niepowodzenie?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni