Jest rok 2010. Violeta Lax, historyk sztuki z Art Institute w Chicago badająca twórczość wybitnego hiszpańskiego malarza Amadea Laxa (prywatnie jej dziadka), przyjeżdża do Barcelony.
Po kilku dekadach administracyjnych przepychanek pełnomocnikowi spadkobierców artysty udaje się doprowadzić do otwarcia w ich dawnej rodzinnej rezydencji monograficznego muzeum Amadea Laxa, zgodnie z jego ostatnią wolą. Jednak podczas prac remontowych w pałacyku zostają odkryte zwłoki kobiety.Kim była denatka? Dlaczego ktoś zatuszował jej śmierć? I czy w tej sytuacji dojdzie do otwarcia muzeum? Odkrywając nowe fakty, Violeta zacznie zupełnie inaczej patrzeć na historię swojej rodziny.
UWAGI:
Na okł.: Mroczne rodzinne tajemnice i nostalgiczna sceneria Barcelony.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Na kartę 024938 od dnia 2019-04-19 Przetrzymana termin minął 2019-05-20
W zapomnianej pustelni policja znajduje ciała dwóch brutalnie zamordowanych duchownych, a obok nich dużą ilość pieniędzy i relikwiarz Lignum Crucis. Kilkanaście godzin wcześniej arcybiskup Pampeluny otrzymuje dziwną przesyłkę: pudełko w kształcie trumny z ludzkim palcem w środku. Wydarzenia, których sprawcą jest jakiś działający z premedytacją perwersyjny umysł, dają początek śledztwu prowadzonemu przez sędzię Lolę MacHor. W poszukiwaniu zabójcy korzysta ona z pomocy Juana Iturriego, inspektora Interpolu i starego przyjaciela zarazem, oraz barata Chocarro, matematyka, który został mistykiem. Szybko odkrywają, że zarówno morderstwa, jak i oni sami stanowią część szeroko zakrojonego planu, w którym rozrachunki z przeszłością i zemsta splatają się w jedno. Planu, który zagraża życiu prowadzących śledztwo. Trwa wyścig z czasem, a oni maja tylko jeden trop: liczbę pierwszą.
UWAGI:
U dołu okł.: Szatan w habicie? Okazuje się, że to możliwe...
Fascynująca podróż do La Mugi, zapomnianego miejsca na ziemi rządzonego przez grupkę kobiet wielkiego serca, przekonanych, że w życiu najbardziej liczy się to, co codzienne, zwykłe i niewyszukane. Refleksyjna, wzruszająca, magiczna...
Gala Marlborough, Amerykanka o hiszpańskich korzeniach, wraz z dwiema córkami leci z Nowego Jorku do La Mugi, małej katalońskiej wsi, by odebrać spadek po nieznanej krewnej. Na miejscu okazuje się, że aby odziedziczyć majątek, musi spełnić warunek zapisany w testamencie przez jej cioteczną babkę Amelię: ma odnaleźć autora kopii znanego obrazu Salvadora Dali. Mieszkańcy wsi, którzy przyjmują ją z otwartymi ramionami i od początku traktują jak jedną ze swoich, zdają się wiedzieć o tajemniczym malarzu więcej, niż są skłonni zdradzić Gali. Pobyt w La Mudze i dziennik zmarłej kobiety, o której istnieniu do niedawna nie wiedziała, wywrócą do góry nogami życie Amerykanki.
UWAGI:
Na okł.: Odkryły swoją przeszłość, zrozumiały teraźniejszość, nakreśliły przyszłość.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Wiedeń 1904 roku. Społecznością stolicy cesarstwa wstrząsa seria bestialskich morderstw. Ofiarami są modelki, młode, piękne kobiety o wątpliwej reputacji, skupione wokół kochanki i muzy jednego z najbardziej znanych malarzy tamtych czasów: pięknej i enigmatycznej Ines. I choć Montero nie wymienia nazwiska konkretnego malarza, jego charakter i usposobienie wskazują na postać Gustava Klimta. Wyznaczony do przeprowadzenia śledztwa detektyw Karl Sehlackman wkracza w świat luksusu i wiedeńskiej secesji oraz w najniższe sfery upadającego imperium. Rozwiązanie najmroczniejszej zagadki w jego policyjnej karierze jest trudniejsze, niż przypuszczał. Głównymi podejrzanymi są bowiem: jego przyjaciel, książę Hugo von Ebenthal, i kobieta, w której zakochał się bez pamięci... Powieść osadzona w intrygującym świecie modelek i malarzy z początku XX wieku, której główną bohaterką jest zjawiskowa Ines, kobieta, której ciała pragnęli wszyscy, ale tylko jeden zdołał obnażyć jej duszę.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni