Jak powstrzymać dyrektora Paskudka, truciciela z Pietruszkowej Woli? Czy najeźdźcy z planety Folia opanują Ziemię? No i co zrobić ze starymi kalesonami taty? Odpowiedzi na te oraz inne pytania udzielą wam Matylda i Marcel, bliź-nięta, które codziennie ratują świat - nawet jeśli nie zawsze o tym wiedzą.
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy. (Autorka)
Dzieci bez stresu to obszerny zbiór zabaw kształtujących wyobraźnię, przeznaczonych dla dzieci w wieku przdszkolnym i szkolnym. Owe niecodzienne zabawy, zawierające elementy symboliczne i metaforyczne odwołujące się do wrażliwości i wyobraźni dzieci, wprowadzają je w twórczy sposób w sztukę duchowego przżywania. Pomagają im skoncentrować się oraz odprężyć fizycznie i psychicznie. Ponadto dają każdemu dziecku możliwość opracowania własnego, indywidualnego sposobu na odzyskanie równowagi wewnętrznej, by móc spokojnie reagować na stres i problemy dnia codziennego.
W cudownej krainie fantazji Tyt. oryg.: "Kinder ohne Stress". Tyt. oryg.: "Im Wunderland der Phantasie". Tyt. oryg.: "Bewegung im Schneckentempo".
Dzieci bez stresu to obszerny zbiór zabaw kształtujących wyobraźnię, przeznaczonych dla dzieci w wieku przdszkolnym i szkolnym. Owe niecodzienne zabawy, zawierające elementy symboliczne i metaforyczne odwołujące się do wrażliwości i wyobraźni dzieci, wprowadzają je w twórczy sposób w sztukę duchowego przżywania. Pomagają im skoncentrować się oraz odprężyć fizycznie i psychicznie. Ponadto dają każdemu dziecku możliwość opracowania własnego, indywidualnego sposobu na odzyskanie równowagi wewnętrznej, by móc spokojnie reagować na stres i problemy dnia codziennego.
Podróże w nieznane Tyt. oryg.: "Kinder ohne Stress". Tyt. oryg.: "Reise mit dem Atem". Tyt. oryg.: "Zauberhände". Tyt. oryg.: "Ausflüge im Lotussitz".
Dzieci bez stresu to obszerny zbiór zabaw kształtujących wyobraźnię, przeznaczonych dla dzieci w wieku przdszkolnym i szkolnym. Owe niecodzienne zabawy, zawierające elementy symboliczne i metaforyczne odwołujące się do wrażliwości i wyobraźni dzieci, wprowadzają je w twórczy sposób w sztukę duchowego przeżywania. Pomagają im skoncentrować się oraz odprężyć fizycznie i psychicznie. Ponadto dają każemu dziecku możliwość opracowania własnego, indywidualnego sposobu na odzyskiwanie równowagi wewnętrznej, by móc spokojnie reagować na stres i problemy dnia codziennego.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka jest podręcznikiem z zakresu pedagogiki specjalnej. Ma charakter propedeutyczny zapoznający czytelnika z podstawami tej wiedzy. Przedstawia zagadnienia w sposób jasny, zwięzły oraz syntetyczny. Uwzględnia współczesny dorobek pedagogiki specjalnej oraz prezentuje go w ujęciach najnowszych. Dokonany przez autorkę wybór zagadnień jest wynikiem przyjęcia określonej, własnej koncepcji pedagogiki specjalnej, która wyrasta z najlepszych wzorów z przeszłości, nie negując ich, lecz starając się je twórczo kontynuować. Idea napisania książki to chęć wyjścia naprzeciw potrzebom czytelników szukających nowoczesnego i przystępnego podręcznika. Jednocześnie autorka pragnęła aby po lekturze jej pracy czytelnik chętnie sięgnął po literaturę bardziej zaawansowaną. Czytelnik znajdzie na początku fundamentalne informacje o pedagogice specjalnej jako nauce, jej tożsamości, statusie teoretycznym, terminologii oraz podstawowych pojęciach. Następnie zaznajomiony zostanie z wewnętrzną strukturą pedagogiki specjalnej - dawniej i współcześnie wyróżnianych subdyscyplinach oraz pozna krótkie charakterystykami każdej z nich. Następną część książki poświęcono historii myśli z zakresu pedagogiki specjalnej, ze szczególnym i dokładnym omówieniem dziejów polskiej pedagogiki specjalnej od okresu zaborów do roku 1989. Następnie przedstawiono najważniejsze zagadnienia związane z praktyczną stroną tej nauki tj. kształceniem specjalnym. Omówiono tutaj podstawowe pojęcia związane z praktycznym wdrażaniem idei kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, diagnozą pedagogiczną, teleologią oraz kierunkami oddziaływań rehabilitacyjnych. Zagadnienia te omówiono na tle współczesnych przemian normalizacyjnych tego kształcenia. Książkę kończy rozdział przybliżający czytelnikowi problemy człowieka z niepełnosprawnością, jego specyficzną sytuację psychospołeczną oraz złożony proces dostosowywania się do własnej niepełnosprawności. Redagując książkę starano się zwracać uwagę czytelnika na zagadnienia kluczowe stosując w tym celu graficzne formy prezentacji treści. Każdy z rozdziałów zawiera też bloki rozszerzające przeznaczone dla dociekliwszego czytelnika oraz ciekawostki, które urozmaicają lekturę. Na końcu każdego rozdziału znajdziemy blok będący podsumowaniem, zawierający materiały do zapamiętania, ćwiczenia oraz wskazanie dalszej lektury.
"Aby zostać rodzicem i mieć dzieci, nie trzeba kończyć żadnych kursów, zdawać egzaminów, poświęcać czasu na szkolenia. Wychowanie dziecka to poważne wyzwanie. Tak naprawdę uczymy się go przez całe życie" - tymi słowami Autor rozpoczyna swoje rozważania, bo zdaje sobie sprawę z tego, że każde dziecko jest inne, każda sytuacja jest inna, dlatego proces wychowania jest tak trudny, tym bardziej że dotyczy najdroższej dla rodziców osoby. Dorośli często są bezradni w obliczu pojawiających się problemów. Do specjalistów idą w ostateczności, a najpierw próbują znaleźć rozwiązanie, zasięgając rady swoich rodziców, znajomych, czytając poradniki lub artykuły w Internecie. Książka ta jest właśnie taką pierwszą pomocą w najczęściej pojawiających się problemach wychowawczych. Zawiera również rady, co robić, jak postępować, aby problemy te w ogóle się nie pojawiły.
UWAGI:
Bibliogr. s. 157-159.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni