Prof. dr hab. Adam Bielański, nestor i jeden z najznamienitszych polskich chemików, opracował podręcznik sześciokrotnie wznawiany i każdorazowo uaktualniany, uznawany za najlepszy polski podręcznik akademicki w dziedzinie chemii.Fragment recenzji prof. dr. hab. Zbigniewa HubickiegoUniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej Nowe wydanie znanego i cenionego przez studentów oraz wykładowców podręcznika akademickiego. Autor uaktualnił i uzupełnił wiadomości, uwzględniając postępy chemii nieorganicznej i naukowe podstawy nowych jej zastosowań. Zastosował zgodną z obecnie obowiązującymi normami IUPAC nomenklaturę związków chemicznych. Wszystkie wprowadzone zmiany dotyczą bardzo ważnych i najintensywniej rozwijających się obszarów wiedzy z zakresu chemii nieorganicznej.Na szczególną uwagę w tym wydaniu zasługuje:wprowadzenie nowych rozdziałów dotyczących m.in. pierwiastków chemicznych w skorupie ziemskiej i w kosmosie; ogniw paliwowych; syntezy poliwodorotlenków i polikwasów,omówienie metody zolżel w syntezie nieorganicznej, wzmianka o nanotechnologiach,uzupełnienie wiadomości o elektroujemności,wprowadzenie dodatkowych informacji z zakresu gospodarki wodorowej, syntezy wodoru w fotoogniwach z elektrodami z półprzewodzących tlenków,aktualizacja zagadnień dotyczących węglowców i aktynowców;rozbudowanie treści dotyczących nowoczesnych technologii i zastosowań chemii nieorganicznej.Tom pierwszy stanowi gruntowne wprowadzenie do chemii nieorganicznej, często określane mianem chemii ogólnej. Tom drugi zawiera szczegółowe omówienie poszczególnych grup układu okresowego pierwiastków.Podręcznik jest przeznaczony dla studentów uniwersytetów, uniwersytetów przyrodniczych i politechnik, którzy obowiązkowo muszą zapoznać się z podstawami chemii nieorganicznej. Skorzystają z niego z pewnością także wykładowcy, pracownicy instytutów naukowo-badawczych, doktoranci i nauczyciele chemii.
UWAGI:
Na okł.: Nowe wydanie. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka Podstawy dydaktyki w opracowaniu Franciszka Bereźnickiego stanowi ogniwo pośrednie między dydaktyką ogólną i dydaktykami przedmiotowymi (metodykami), ma więc walory poznawcze, dydaktyczne i ma walory praktyczne, bowiem szkolnictwo ogólnokształcące stanowi bardzo ważny element struktury systemu oświatowego w Polsce. Dzieł F. Bereźnickiego napisane jest z dużym znawstwem przedmiotu zarówno od strony dydaktycznej, jak i praktyki kształcenia szkolnego. Autor ma spore doświadczenie praktyczne, jest uznanym specjalistą w dziedzinie dydaktyki... [prof. dr hab. Stanisław Palka]
Trzytomowy podręcznik ``Podstawy Fizjoterapii`` jest adresowany przede wszystkim do studentów kierunku Fizjoterapia oraz fizjoterapeutów. Z podręcznika tego mogą również korzystać lekarze zajmujący się szeroko rozumianą rehabilitacją osób niepełnosprawnych, głównie w celu wzajemnego zrozumienia poszczególnych członków różnych zespołów rehabilitacyjnych. W pierwszej części podręcznika przedstawiono wieloaspektowe podejście do podstaw fizjoterapii oraz wybrane aspekty praktyczne tego złożonego procesu. W drugiej części skoncentrowano się na podstawach metodycznych fizjoterapii oraz technice wykonywania najważniejszych zabiegów. W trzeciej części przedstawiono ważniejsze spośród najbardziej popularnych metod fizjoterapii. Całość podręcznika, stosownie do jego tytułu, opracowano na poziomie podstaw, nie uzurpując sobie prawa do pełnego zaprezentowania treści, którym poświęcono wręcz całe tomy.
UWAGI:
Na okł. i grzb. tylko nazwa pierwszego aut.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Trzytomowy podręcznik ``Podstawy fizjoterapii``, pod redakcją prof. Janusza Nowotnego, jest unikatowym w skali kraju opracowaniem. Obejmuje on całokształt złożonej problematyki fizjoterapii i rehabilitacji, którą przedstawiono w sposób kompleksowy, czytelny i dobrze zilustrowany, ułatwiający zrozumienie podstawowych zagadnień z lego zakresu. Opracowano go w oparciu o aktualny stan wiedzy i dostosowano do obowiązujących standardów kształcenia na kierunku fizjoterapia. Zawarta w podręczniku treść ułatwi z pewnością studiowanie m.in. takich przedmiotów jak: ``Ogólna teoria fizjoterapii``, ``Kinezyterapia i terapia manualna``, ``Fizykoterapia i masaż`` i ``Programowanie rehabilitacji``, a w nim szczegółowe programowanie fizjoterapii oraz racjonalne operowanie wiedza w praktyce fizjoterapeutycznej. Podręcznik ``Podstawy fizjoterapii`` jest godny zarekomendowania nie tylko jako podstawowy i ``obowiązujący`` dla studentów kierunku fizjoterapia, ale także dla osób specjalizujących się w zakresie fizjoterapii.
UWAGI:
Bibliogr. s. 415-445.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W publikacji omówiono zarówno podstawy doświadczalne, jak i modele teoretyczne wszystkich działów fizyki klasycznej, mechaniki kwantowej, fizyki jądrowej oraz podstawy fizyki ciała stałego. Prezentację materiału przeprowadzono za pomocą analizy matematycznej i algebry, stopniując trudność zagadnień.
UWAGI:
Bibliogr. s. 571. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępne są 2 egzemplarze. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Ostatnie lata przyniosły wiele zmian we współczesnym położnictwie. Zmiany dotyczą także zasad edukacji położnych i pielęgniarek w Polsce. Zwiększone wymagania i oczekiwania w stosunku do tej grupy zawodowej niejako "wymusiły" konieczność stworzenia całego zestawu zupełnie nowych podręczników. Przedmiotem podręcznika są zagadnienia związane z rozrodem człowieka. Zawarto w nim wiadomości z zakresu położnictwa oraz opieki przedkoncepcyjnej, które powinna wynieść ze szkoły położna i pielęgniarka.
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Wznowienie podręcznika, autorstwa wybitnego znawcy przedmiotu, opracowane przez prof. Katarzynę Sójkę-Zielińską. Wykład obejmuje zagadnienia związane z rozwojem instytucji społecznych i tych instytucji, które współcześnie zalicza się do dziedziny prawa państwowego, administracyjnego, tzw. prawa sądowego - począwszy od czasów starożytnych, a zakończywszy na czasach współczesnych. Pod względem terytorialnym wykład obraca się zasadniczo w kręgu krajów europejskich. Poszczególne instytucje przedstawione są w sposób porównawczy, a każdy rozdział zakończony jest syntetycznym podsumowaniem zawierającym cechy charakterystyczne omawianego okresu.
UWAGI:
Bibliogr. s. 513-520. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Na kartę 056920 od dnia 2019-12-10 Przetrzymana termin minął 2020-01-09