KATALOG CENTRALNY KSIĄŻEK CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 11
Depresja u dzieci i młodzieży : analiza systemu rodzinnego - ujęcie kliniczne
AUTOR:
Radziwiłłowicz, Wioletta.
POZ/ODP:
Wioletta Radziwiłłowicz.
ADRES WYDAWNICZY:
Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011.
HASŁA:
Depresja psychiczna Dziecko - psychologia Młodzież - psychologia Rodzina - psychologia OPIS FIZYCZNY:
434 s. : il. ; 24 cm.
SYGNATURA:
61 B
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
111000384721
38472
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> W niniejszej publikacji przedstawiono obecny stan wiedzy na temat biologicznych, psychologicznych i społecznych czynników i procesów rozwojowych, które odgrywają rolę w etiologii depresji u dzieci i młodzieży oraz utrzymywaniu się jej objawów. Pojedyncze czynniki ryzyka rzadko prowadzą do depresji, natomiast szczególna wielopoziomowa i bardzo złożona organizacja procesów biologicznych i psychospołecznych powoduje wystąpienie objawów choroby. Zatem klinicyści kontynuują badania, by efektywnie zapobiegać i leczyć depresję u dzieci i młodzieży. Należy podkreślić, że zarówno prewencja, jak leczenie muszą wynikać ze zrozumienia mechanizmów, jakie leżą u podłoża zaburzenia. Celem podjętych badań było poszerzenie wiedzy klinicznej o rodzinie z dziećmi cierpiącymi na depresję oraz charakterystyka procesów wewnątrzrodzinnych, czyli relacji emocjonalnych w rodzinach dzieci z depresją, ocena systemowych zasobów rodziny, jakości związku między rodzicami oraz analiza współzależności między powyższymi zmiennymi i próba wyodrębnienia najważniejszych predyktorów, będących czynnikami ryzyka depresji bądź czynnikami ochronnymi. Książkę kończy syntetyczne omówienie wyników wraz z implikacjami dla dalszych badań i praktyki klinicznej.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wprowadzenie 9 Część teoretyczna 14 Rozdział 1. Główne zagadnienia psychopatologii rozwojowej 15 1.1. Co to jest psychopatologia rozwojowa? 16 1.2. Cele psychopatologii rozwojowej 18 1.3. Własności zmian rozwojowych 19 1.4. Mediatory: jak i dlaczego występuje zaburzenie? 22 1.5. Moderatory: kto jest narażony i kiedy pojawia się ryzyko? 23 1.6. Moderacja mediacyjna lub mediacja moderacyjna: dlaczego osoby są podatne tylko w określonych warunkach? 26 1.7. Odporność i czynniki ochronne 27 1.7.1. Odporność a kompetencja 27 1.7.2. Odporność jako dynamiczny i wielowymiarowy konstrukt 29 1.7.3. Czynniki i procesy leżące u podstaw odporności 31 Rozdział 2. Epidemiologia depresji u dzieci i młodzieży 37 2.1. Rozpowszechnienie depresji u dzieci i młodzieży w Polsce 37 2.2. Rozpowszechnienie depresji u dzieci i młodzieży na świecie 41 2.3. Przyczyny uzyskiwania zróżnicowanych wyników badań nad epidemiologią depresji u dzieci i młodzieży 44 2.3.1. Utożsamianie nastroju depresyjnego z epizodem depresyjnym 44 2.3.2. Różnice kulturowe i społeczne 48 2.3.2.1. Wzorce socjalizacji 48 2.3.2.2. Style przywiązania 51 2.3.2.3. Hierarchia celów wychowawczych 53 2.3.2.4. Przemiany społeczno-polityczne 55 2.4. Przyczyny częstszego występowania depresji u dziewcząt 56 2.4.1. Negatywny styl atrybucji 57 2.4.2. Negatywny obraz ciała i jego związek z postawami rodzicielskimi 57 2.4.3. Dostosowanie się do kulturowego stereotypu roli płciowej 58 2.4.4. Zadania rozwojowe i negatywne wydarzenia życiowe 59 Rozdział 3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży 61 3.1. Obraz kliniczny depresji w jej różnych postaciach 66 3.2. Związek obrazu klinicznego depresji z wiekiem i płcią 71 3.3. Związek obrazu klinicznego depresji u dzieci i młodzieży z uwarunkowaniami społeczno-kulturowymi 76 3.4. Współwystępowanie depresji z innymi zaburzeniami psychicznymi 78 Rozdział 4. Konsekwencje psychospołeczne depresji u dzieci i młodzieży 93 4.1. Ryzyko podjęcia próby samobójczej 93 4.2. Schorzenia somatyczne 99 4.3. Przebieg przewlekły oraz nawroty epizodów depresji w ciągu życia 102 4.4. Depresja u dzieci i młodzieży jako predyktor innych zaburzeń psychicznych w okresie dorastania i dorosłości 105 4.5. Późniejsze funkcjonowanie w relacjach społecznych 108 Rozdział 5. Modele depresji u dzieci i młodzieży 113 5.1. Mechanizmy biologiczne w etiologii depresji u dzieci i młodzieży 113 5.1.1. Czynniki genetyczne 113 5.1.2. Zaburzenia struktury i funkcji ośrodkowego układu nerwowego 115 5.1.3. Podłoże hormonalne zaburzeń depresyjnych 120 5.2. Teorie psychologiczne 126 5.2.1. Teorie psychodynamiczne 126 5.2.2. Teorie poznawcze 131 5.2.3. Teorie interpersonalne 142 5.2.4. Model rozwojowy – synteza wszystkich podejść 149 Część empiryczna 158 Rozdział 6. Strategia badań własnych 159 6.1. Przedmiot i cel badań 159 6.2. Charakterystyka badanych grup 166 6.2.1. Charakterystyka socjodemograficzna badanych grup 166 6.2.2. Charakterystyka kliniczna badanych grup 169 6.2.3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży 173 6.3. Metody badań 181 6.4. Procedura badań 183 6.5. Analiza statystyczna 184 Rozdział 7. Relacje emocjonalne w rodzinie 187 7.1. Założenia teoretyczne 187 7.2. Pytania i hipotezy badawcze 191 7.3. Narzędzie badawcze 192 7.4. Wyniki badań 194 7.5. Dyskusja wyników 229 Rozdział 8. Jakość związku małżeńskiego rodziców 245 8.1. Założenia teoretyczne 245 8.2. Pytania i hipotezy badawcze 247 8.3. Narzędzie badawcze 248 8.4. Wyniki badań 249 8.5. Dyskusja wyników 255 Rozdział 9. Systemowe zasoby rodziny 265 9.1. Założenia teoretyczne 265 9.2. Pytania i hipotezy badawcze 268 9.3. Narzędzie badawcze 268 9.4. Wyniki badań 269 9.5. Dyskusja wyników 273 Rozdział 10. Negatywne wydarzenia życiowe 279 10.1. Założenia teoretyczne 279 10.2. Pytania i hipotezy badawcze 281 10.3. Narzędzie badawcze 281 10.4. Wyniki badań 282 10.5. Dyskusja wyników 287 Rozdział 11. Związki między zmiennymi charakteryzującymi funkcjonowanie systemu rodzinnego 299 11.1. Współzależność między jakością związku małżeńskiego rodziców i relacjami emocjonalnymi w rodzinie 300 11.2. Współzależność między systemowymi zasobami rodziny i relacjami emocjonalnymi w rodzinie 311 11.3. Współzależność między relacjami emocjonalnymi w rodzinie i negatywnymi wydarzeniami życiowymi 317 11.4. Współzależność między negatywnymi wydarzeniami życiowymi i jakością związku małżeńskiego rodziców 326 11.5. Współzależność między systemowymi zasobami rodziny i jakością związku małżeńskiego rodziców 330 11.6. Współzależność między negatywnymi wydarzeniami życiowymi i systemowymi zasobami rodziny 335 Rozdział 12. Analiza wszystkich zmiennych – ranking predykatorów w klasyfikacji badanych do grupy z rozpoznaniem depresji lub grupy kontrolnej 341 Rozdział 13. Podsumowanie wyników badań własnych. Implikacje teoretyczne i praktyczne 351 Aneksy 361 Bibliografia 389 Summary 427 UWAGI:
Bibliogr. s. 389-425. Streszcz. ang.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 13
Depresja u dzieci i młodzieży : analiza systemu rodzinnego - ujęcie kliniczne
AUTOR:
Radziwiłłowicz, Wioletta.
POZ/ODP:
Wioletta Radziwiłłowicz.
ADRES WYDAWNICZY:
Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2011.
HASŁA:
Depresja psychiczna Dziecko - psychologia Młodzież - psychologia Rodzina - psychologia OPIS FIZYCZNY:
434 s. : il. ; 24 cm.
SYGNATURA:
61
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
113000104811
10481
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> W niniejszej publikacji przedstawiono obecny stan wiedzy na temat biologicznych, psychologicznych i społecznych czynników i procesów rozwojowych, które odgrywają rolę w etiologii depresji u dzieci i młodzieży oraz utrzymywaniu się jej objawów. Pojedyncze czynniki ryzyka rzadko prowadzą do depresji, natomiast szczególna wielopoziomowa i bardzo złożona organizacja procesów biologicznych i psychospołecznych powoduje wystąpienie objawów choroby. Zatem klinicyści kontynuują badania, by efektywnie zapobiegać i leczyć depresję u dzieci i młodzieży. Należy podkreślić, że zarówno prewencja, jak leczenie muszą wynikać ze zrozumienia mechanizmów, jakie leżą u podłoża zaburzenia. Celem podjętych badań było poszerzenie wiedzy klinicznej o rodzinie z dziećmi cierpiącymi na depresję oraz charakterystyka procesów wewnątrzrodzinnych, czyli relacji emocjonalnych w rodzinach dzieci z depresją, ocena systemowych zasobów rodziny, jakości związku między rodzicami oraz analiza współzależności między powyższymi zmiennymi i próba wyodrębnienia najważniejszych predyktorów, będących czynnikami ryzyka depresji bądź czynnikami ochronnymi. Książkę kończy syntetyczne omówienie wyników wraz z implikacjami dla dalszych badań i praktyki klinicznej.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wprowadzenie 9 Część teoretyczna 14 Rozdział 1. Główne zagadnienia psychopatologii rozwojowej 15 1.1. Co to jest psychopatologia rozwojowa? 16 1.2. Cele psychopatologii rozwojowej 18 1.3. Własności zmian rozwojowych 19 1.4. Mediatory: jak i dlaczego występuje zaburzenie? 22 1.5. Moderatory: kto jest narażony i kiedy pojawia się ryzyko? 23 1.6. Moderacja mediacyjna lub mediacja moderacyjna: dlaczego osoby są podatne tylko w określonych warunkach? 26 1.7. Odporność i czynniki ochronne 27 1.7.1. Odporność a kompetencja 27 1.7.2. Odporność jako dynamiczny i wielowymiarowy konstrukt 29 1.7.3. Czynniki i procesy leżące u podstaw odporności 31 Rozdział 2. Epidemiologia depresji u dzieci i młodzieży 37 2.1. Rozpowszechnienie depresji u dzieci i młodzieży w Polsce 37 2.2. Rozpowszechnienie depresji u dzieci i młodzieży na świecie 41 2.3. Przyczyny uzyskiwania zróżnicowanych wyników badań nad epidemiologią depresji u dzieci i młodzieży 44 2.3.1. Utożsamianie nastroju depresyjnego z epizodem depresyjnym 44 2.3.2. Różnice kulturowe i społeczne 48 2.3.2.1. Wzorce socjalizacji 48 2.3.2.2. Style przywiązania 51 2.3.2.3. Hierarchia celów wychowawczych 53 2.3.2.4. Przemiany społeczno-polityczne 55 2.4. Przyczyny częstszego występowania depresji u dziewcząt 56 2.4.1. Negatywny styl atrybucji 57 2.4.2. Negatywny obraz ciała i jego związek z postawami rodzicielskimi 57 2.4.3. Dostosowanie się do kulturowego stereotypu roli płciowej 58 2.4.4. Zadania rozwojowe i negatywne wydarzenia życiowe 59 Rozdział 3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży 61 3.1. Obraz kliniczny depresji w jej różnych postaciach 66 3.2. Związek obrazu klinicznego depresji z wiekiem i płcią 71 3.3. Związek obrazu klinicznego depresji u dzieci i młodzieży z uwarunkowaniami społeczno-kulturowymi 76 3.4. Współwystępowanie depresji z innymi zaburzeniami psychicznymi 78 Rozdział 4. Konsekwencje psychospołeczne depresji u dzieci i młodzieży 93 4.1. Ryzyko podjęcia próby samobójczej 93 4.2. Schorzenia somatyczne 99 4.3. Przebieg przewlekły oraz nawroty epizodów depresji w ciągu życia 102 4.4. Depresja u dzieci i młodzieży jako predyktor innych zaburzeń psychicznych w okresie dorastania i dorosłości 105 4.5. Późniejsze funkcjonowanie w relacjach społecznych 108 Rozdział 5. Modele depresji u dzieci i młodzieży 113 5.1. Mechanizmy biologiczne w etiologii depresji u dzieci i młodzieży 113 5.1.1. Czynniki genetyczne 113 5.1.2. Zaburzenia struktury i funkcji ośrodkowego układu nerwowego 115 5.1.3. Podłoże hormonalne zaburzeń depresyjnych 120 5.2. Teorie psychologiczne 126 5.2.1. Teorie psychodynamiczne 126 5.2.2. Teorie poznawcze 131 5.2.3. Teorie interpersonalne 142 5.2.4. Model rozwojowy – synteza wszystkich podejść 149 Część empiryczna 158 Rozdział 6. Strategia badań własnych 159 6.1. Przedmiot i cel badań 159 6.2. Charakterystyka badanych grup 166 6.2.1. Charakterystyka socjodemograficzna badanych grup 166 6.2.2. Charakterystyka kliniczna badanych grup 169 6.2.3. Obraz kliniczny depresji u dzieci i młodzieży 173 6.3. Metody badań 181 6.4. Procedura badań 183 6.5. Analiza statystyczna 184 Rozdział 7. Relacje emocjonalne w rodzinie 187 7.1. Założenia teoretyczne 187 7.2. Pytania i hipotezy badawcze 191 7.3. Narzędzie badawcze 192 7.4. Wyniki badań 194 7.5. Dyskusja wyników 229 Rozdział 8. Jakość związku małżeńskiego rodziców 245 8.1. Założenia teoretyczne 245 8.2. Pytania i hipotezy badawcze 247 8.3. Narzędzie badawcze 248 8.4. Wyniki badań 249 8.5. Dyskusja wyników 255 Rozdział 9. Systemowe zasoby rodziny 265 9.1. Założenia teoretyczne 265 9.2. Pytania i hipotezy badawcze 268 9.3. Narzędzie badawcze 268 9.4. Wyniki badań 269 9.5. Dyskusja wyników 273 Rozdział 10. Negatywne wydarzenia życiowe 279 10.1. Założenia teoretyczne 279 10.2. Pytania i hipotezy badawcze 281 10.3. Narzędzie badawcze 281 10.4. Wyniki badań 282 10.5. Dyskusja wyników 287 Rozdział 11. Związki między zmiennymi charakteryzującymi funkcjonowanie systemu rodzinnego 299 11.1. Współzależność między jakością związku małżeńskiego rodziców i relacjami emocjonalnymi w rodzinie 300 11.2. Współzależność między systemowymi zasobami rodziny i relacjami emocjonalnymi w rodzinie 311 11.3. Współzależność między relacjami emocjonalnymi w rodzinie i negatywnymi wydarzeniami życiowymi 317 11.4. Współzależność między negatywnymi wydarzeniami życiowymi i jakością związku małżeńskiego rodziców 326 11.5. Współzależność między systemowymi zasobami rodziny i jakością związku małżeńskiego rodziców 330 11.6. Współzależność między negatywnymi wydarzeniami życiowymi i systemowymi zasobami rodziny 335 Rozdział 12. Analiza wszystkich zmiennych – ranking predykatorów w klasyfikacji badanych do grupy z rozpoznaniem depresji lub grupy kontrolnej 341 Rozdział 13. Podsumowanie wyników badań własnych. Implikacje teoretyczne i praktyczne 351 Aneksy 361 Bibliografia 389 Summary 427 UWAGI:
Bibliogr. s. 389-425. Streszcz. ang.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 9
Dlaczego dziecko ucieka z domu
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 12
Dlaczego francuskie dzieci nie pyskująTyt. oryg.: "Why French children don`t talk back".
AUTOR:
Crawford, Catherine.
POZ/ODP:
Catherine Crawford ; przełożyła [z angielskiego] Anna Czechowska.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, 2015.
HASŁA:
Crawford, Catherine Dziecko - psychologia Wychowanie w rodzinie - Francja Pamiętniki amerykańskie - 21 w OPIS FIZYCZNY:
244, [3] s. : il. ; 21 cm.
SYGNATURA:
37
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
112000690881
69088
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Zabawna książka na temat metod wychowywania dzieci. Autorka przeprowadza pełen fantazji eksperyment - próbuje przenieść francuskie metody wychowawcze na grunt amerykański. Bo czy kiedykolwiek zdarzyło się komuś być świadkiem napadu złości lub pyskowania francuskiego dziecka w restauracji? Catherine Crawford nie. Autorka dzieli się przemyśleniami oraz ujawnia własne błędy wychowawcze i uprzedzenia, z którymi wszyscy w mniejszym lub większym stopniu możemy się identyfikować. Zwraca również uwagę na fakt, że w ostatnim czasie podejście do wychowania dzieci stanęło nieco na głowie. Wnioski Catherine Crawford są niezwykle logiczne i racjonalne, a przede wszystkim wynikają z miłości i troski o dzieci.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 1
Dobre i złe przyjaźnie
AUTOR:
Zubrzycka, Elżbieta [>>] Błaszczyk, Anna (1981- ). Il.
POZ/ODP:
Elżbieta Zubrzycka ; [ilustracje Anna Małgorzata Błaszczyk].
ADRES WYDAWNICZY:
Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016.
HASŁA:
Dziecko - psychologia Przyjaźń Wydawnictwa dla dzieci OPIS FIZYCZNY:
73, [1] s. : il. ; 24 cm.
SYGNATURA:
159.9 (D)
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
101000574505
57450
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Jedną z najpiękniejszych rzeczy, jakie mogą się zdarzyć człowiekowi, jest spotkanie bratniej duszy - prawdziwego przyjaciela lub przyjaciółki. Kogoś, kto zaakceptuje, wesprze, wysłucha i z kim można szczerze porozmawiać. - Jak rozpoznać taką osobę? - Po czym odróżnić przyjaźń dobrą od złej? - Co zrobić, jeśli pojawią się nieporozumienia? - Czy przyjaźń jest już na zawsze?
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Zanim się zaprzyjaźnisz Dziesięć cech prawdziwej przyjaźni Jaki jesteś, przyjacielu? Jakim przyjacielem jestem ja? Wykorzystaj zdobyte informacje dla swojego i cudzego dobra Czy przyjaźń jest na zawsze? Przestroga: cechy i zachowania utrudniające lub wykluczające przyjaźń Jak dbać o przjaźń? DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 5
Dobre i złe przyjaźnie
AUTOR:
Zubrzycka, Elżbieta [>>] Błaszczyk, Anna (1981- ). Il.
POZ/ODP:
Elżbieta Zubrzycka ; [ilustracje Anna Małgorzata Błaszczyk].
ADRES WYDAWNICZY:
Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016.
HASŁA:
Dziecko - psychologia Przyjaźń Wydawnictwa dla dzieci OPIS FIZYCZNY:
73, [1] s. : il. ; 24 cm.
SYGNATURA:
159.9 (D)
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
105000803283
80328
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Jedną z najpiękniejszych rzeczy, jakie mogą się zdarzyć człowiekowi, jest spotkanie bratniej duszy - prawdziwego przyjaciela lub przyjaciółki. Kogoś, kto zaakceptuje, wesprze, wysłucha i z kim można szczerze porozmawiać. - Jak rozpoznać taką osobę? - Po czym odróżnić przyjaźń dobrą od złej? - Co zrobić, jeśli pojawią się nieporozumienia? - Czy przyjaźń jest już na zawsze?
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Zanim się zaprzyjaźnisz Dziesięć cech prawdziwej przyjaźni Jaki jesteś, przyjacielu? Jakim przyjacielem jestem ja? Wykorzystaj zdobyte informacje dla swojego i cudzego dobra Czy przyjaźń jest na zawsze? Przestroga: cechy i zachowania utrudniające lub wykluczające przyjaźń Jak dbać o przjaźń? DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 8
Dobre i złe przyjaźnie
AUTOR:
Zubrzycka, Elżbieta [>>] Błaszczyk, Anna (1981- ). Il.
POZ/ODP:
Elżbieta Zubrzycka ; [ilustracje Anna Małgorzata Błaszczyk].
ADRES WYDAWNICZY:
Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2016.
HASŁA:
Dziecko - psychologia Przyjaźń Wydawnictwa dla dzieci OPIS FIZYCZNY:
73, [1] s. : il. ; 24 cm.
SYGNATURA:
1(D)
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
108000601446
60144
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Jedną z najpiękniejszych rzeczy, jakie mogą się zdarzyć człowiekowi, jest spotkanie bratniej duszy - prawdziwego przyjaciela lub przyjaciółki. Kogoś, kto zaakceptuje, wesprze, wysłucha i z kim można szczerze porozmawiać. - Jak rozpoznać taką osobę? - Po czym odróżnić przyjaźń dobrą od złej? - Co zrobić, jeśli pojawią się nieporozumienia? - Czy przyjaźń jest już na zawsze?
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Zanim się zaprzyjaźnisz Dziesięć cech prawdziwej przyjaźni Jaki jesteś, przyjacielu? Jakim przyjacielem jestem ja? Wykorzystaj zdobyte informacje dla swojego i cudzego dobra Czy przyjaźń jest na zawsze? Przestroga: cechy i zachowania utrudniające lub wykluczające przyjaźń Jak dbać o przjaźń? DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW