Pozytywna dyscyplina to klasyczna metoda wychowawcza, oparta na wzajemnej miłości i szacunku wywodząca się z nurtu psychologii indywidualnej Alfreda Adlera.Polskie wydanie książki ukazuje się dzięki pomocy finansowej setek rodziców, którzy przekonawszy się o skuteczności metody, wsparli ten projekt na drodze crowdfundinguNa jej kartach znajdziesz odpowiedzi na wiele rodzicielskich pytań:Co mam robić, gdy nie mogę się dogadać z dzieckiem?Jak mam mówić, żeby dziecko mnie słyszało i częściej słuchało?Jak stworzyć warunki do współpracy z dzieckiem?Jak wspierać dziecko bez rozpieszczania?Jak wyznaczać granice, ustalać i egzekwować umowy i dzielić się z dzieckiem obowiązkami?Jak pomóc rodzeństwu dogadać się ze sobą?Jak budować w dziecku zdrowe poczucie własnej wartości?Jak wzmacniać jego zaufanie do siebie?Dlaczego dzieci różnią się od siebie w zależności od kolejności urodzenia?Jak sprawić, żeby bycie rodzicem było łatwiejsze?
UWAGI:
Na okł.: Oparta na szacunku i empatii skuteczna metoda wychowawcza wspierająca rozwój samodyscypliny, odpowiedzialności i samodzielności u dzieci w każdym wieku. Bibliogr. s. 405-407.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Na kartę 014282 od dnia 2024-06-06 Wypożyczona, do dnia 2024-07-11
Prawo dziecka do szacunku, wydane po raz pierwszy w 1928 r., zawiera deklarację praw dziecka, którą Korczak formułował w ciągu wielu lat obserwacji i poznawania najmłodszych. Odwołując się do niezbywalnych praw każdego człowieka, Korczak przekonuje "Nie ma dzieci - są ludzie" i żąda szacunku dla dnia dzisiejszego dziecka. Szacunku dla jego niewiedzy i pracy poznania, dla niepowodzeń i łez, dla własności dziecka i jego budżetu. Dziecko ma prawo być tym, kim jest. Mimo, że od napisania tej ksiązki minęło ponad 80 lat, zawarte w niej treści są nadal aktualne, a w kwestii egzekwowania praw dzieci pozostaje ciagle dużo do zrobienia.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Podręcznik dla studentów psychologii, pedagogiki i innych nauk społecznych, nauczycieli i wychowawców, osób zajmujących się wczesną interwencją, profilaktyką i terapią dzieci, także pielęgniarek oraz rodziców.
Podręcznik prezentuje kluczowe zjawiska rozwojowe charakterystyczne dla okresu dzieciństwa. Autor to jeden z najbardziej uznanych psychologów rozwojowych na świecie. Podręcznik przedstawia, co dzieje się w okresie dzieciństwa i jakie ma to znaczenie dla funkcjonowania w dalszym życiu. W komplementarny sposób omawia rozwój emocjonalny, poznawczy, poznawczo-społeczny oraz rozwój języka dziecka. Omawia ich znaczenie dla funkcjonowania w ciągu cyklu życia. Dzięki bogatemu materiałowi empirycznemu podręcznik pozwala na zrozumienie sensu zmian rozwojowych w różnych obszarach funkcjonowania dziecka.
UWAGI:
Bibliogr. przy rozdz i s. [377]-394. Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Jak często zdarza się, że dziecko w ogóle cię nie słucha? A może większość rzeczy robisz za nie? Potrafisz stawiać i respektować granice? Czy traktujesz dzieci indywidualnie? Na czym według ciebie polega wolność dziecka? Umiesz przekazywać wartość tak, aby nie zrazić dziecka do nich?Monika i Marcin Gajdowie są terapeutami na co dzien pomagającymi setkom rodziców w rozwiązywaniu trudności wychowawczych. Ich książka jest nie tylko wytłumaczeniem przyczyn najczęstszych problemów z dziećmi, ale przede wszystkim poradnikiem, jak zachować się, co zrobić, jak ukierunkować swoje myślenie, co zmienić, jak przekazać rodzicom wartości oraz wiarę.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni