Światowej sławy pisarz angielski John Ronald Reuel Tolkien (1892-1973) był profesorem filologii angielskiej na uniwersytecie w Leeds oraz profesorem literatury średniowiecznej w Oksfordzie, znawcą literatury i języka staroangielskiego, staronordyckiego, starogermańskiego oraz gockiego.
Jako powieściopisarz dał się poznać dopiero w 1937 roku, publikując Hobbita, który przyniósł mu rozgłos na całym świecie. W samej Anglii książka ta miała dziesiątki wydań. Zachęcony powodzeniem i prośbami zachwyconych czytelników, Tolkien powrócił do historii Bilbo Bagginsa, pisząc trylogię Władca pierścieni kontynuację Hobbita.
Zarówno Hobbit, jak i Władca Piescieni powstały pod wpływem dobrze znanych autorowi skandynawskich mitów i staroangielskich legend, pełnych czarodziejów, smoków i przedmiotów o nadprzyrodzonej mocy. Fantastyczny, przemyślany do najdrobniejszych szczegółów świat powieści niezmiennie zachwyca kolejne pokolenia czytelników.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: J. R. R. Tolkien ; przełożyła Maria Skibniewska, [wiersze przełożył Włodzimierz Lewik].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępne są 2 egzemplarze. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Na ruinach dawnej Ameryki Północnej rozciąga się państwo Panem, z imponującym Kapitolem otoczonym przez dwanaście dystryktów. Okrutne władze stolicy zmuszają podległe sobie rejony do składania upiornej daniny. Raz w roku każdy dystrykt musi dostarczyć chłopca i dziewczynę między dwunastym a osiemnastym rokiem życia, by wzięli udział w Igrzyskach śmierci, turnieju na śmierć i życie, transmitowanym na żywo przez telewizję. Bohaterką, a jednocześnie narratorką książki jest szesnastoletnia Katniss Everdeen, która mieszka z matką i młodszą siostrą w jednym z najbiedniejszych dystryktów nowego państwa. Katniss po śmierci ojca jest głową rodziny - musi troszczyć się o młodszą siostrę i chorą matkę, a jest prawdziwa walka o przetrwanie... Uznana pisarka Suzanne Collins jest mistrzynią w konstruowaniu zaskakujących zwrotów akcji, doskonale łączy refleksję z przygodą i romansem w swojej nowej, świetnej powieści o przyszłości, która niepokojąco przypomina teraźniejszość.
Ballada ptaków i węży Tytuł oryginału: The Ballad of songbirds and snakes, 2020
Ambicja go napędza. Rywalizacja go motywuje. Władza jednak ma swoją cenę. Dziesiąte Głodowe Igrzyska rozpoczyna poranek dożynek. W Kapitolu osiemnastoletni Coriolanus Snow zamierza skwapliwie skorzystać z szansy, jaką jest rola mentora, i zdobyć sławę. Potężny niegdyś ród Snowów podupadł i niepewny los Coriolanusa zależy teraz od tego, czy zdoła on pokonać innych mentorów urokiem osobistym i sprytem. Tyle że los nie bardzo mu sprzyja. W udziale przypadła mu dziewczyna z Dystryktu Dwunastego, najbiedniejszego z biednych. Losy obojga splotą się ciasno - każda decyzja, którą podejmie Snow, może prowadzić do sukcesu lub porażki, triumfu lub klęski. Na arenie rozgrywa walkę na śmierć i życie, ale poza areną zaczyna się w nim budzić współczucie. Tylko jak postępować według zasad, gdy pragnie się przetrwać za wszelką cenę?
Tom 1
Igrzyska śmierci Tyt. oryg.: "Hunger games ".
Na ruinach dawnej Ameryki Północnej rozciąga się państwo Panem, z imponującym Kapitolem otoczonym przez dwanaście dystryktów. Okrutne władze stolicy zmuszają podległe sobie rejony do składania upiornej daniny. Raz w roku każdy dystrykt musi dostarczyć chłopca i dziewczynę między dwunastym a osiemnastym rokiem życia, by wzięli udział w Igrzyskach śmierci, turnieju na śmierć i życie, transmitowanym na żywo przez telewizję. Bohaterką, a jednocześnie narratorką książki jest szesnastoletnia Katniss Everdeen, która mieszka z matką i młodszą siostrą w jednym z najbiedniejszych dystryktów nowego państwa. Katniss po śmierci ojca jest głową rodziny - musi troszczyć się o młodszą siostrę i chorą matkę, a jest prawdziwa walka o przetrwanie... Uznana pisarka Suzanne Collins jest mistrzynią w konstruowaniu zaskakujących zwrotów akcji, doskonale łączy refleksję z przygodą i romansem w swojej nowej, świetnej powieści o przyszłości, która niepokojąco przypomina teraźniejszość.
Tom 2
W pierścieniu ognia Tyt. oryg.: "Catching fire ".
Głodowe Igrzyska wbrew przewidywaniom wygrywa szesnastoletnia Katniss. Wraz z nią po raz pierwszy w dziejach Kapitolu wygrywa je także drugi trybut - Peeta Mellark, z którym Katniss stanowiła na arenie parę. Po powrocie do Dwunastego Dystryktu sprawy się komplikują - postawa Katniss podczas igrzysk bardzo nie spodobała się władzom. Komplikuje się także jej życie osobiste - Katniss niełatwo się teraz rozeznać we własnych uczuciach. Polubiła Peetę, ale przecież jest jeszcze Gale - bliski przyjaciel i towarzysz wypraw do lasu na nielegalne powołania.
Tom 3
Kosogłos Tyt. oryg.: "Mockingjay ".
Katniss Everdeen, dziewczyna, która igra z ogniem, przeżyła Ćwierćwiecze Poskromienia, ale jej dom został w odwecie zniszczony przez Kapitol. Teraz mieszka wraz z matką i siostrą w Trzynastce - legendarnym podziemnym dystrykcie, który wbrew kłamliwej propagandzie przetrwał, a co więcej, szykuje się do rozprawy z dyktatorską władzą. Katniss, mimo początkowej niechęci, wykończona psychicznie i fizycznie ciężkimi przeżyciami na arenie, zgadza się zostać Kosogłowem - symbolem oporu przeciw kapitolińskiemu tyranowi. Zadanie to jednak nie będzie łatwe, bo dziewczynie przyjdzie się mierzyć nie tylko z żołnierzami znienawidzonego prezydenta Snowa, ale także z własnymi dylematami moralnymi. Czy podczas wojny jest miejsce na uczucia, takie jak miłość lub współczucie? Gdzie leży granica między własnym dobrem a poświęceniem się dla innych? Wreszcie - czy wojna może naprawdę usprawiedliwić nawet najbardziej okrutne postępowanie wobec ludzi?
Trzeci tom, po Ternie i Aliedorze, serii fantasy Siedem Zwierząt Rajlegu.
Wojna między Mocarstwem Wszechbrzeża a Nekropolis trwa, pustosząc ziemie Wolnych Królestw. Wszystkie zasady zostają złamane, a równowaga świata zostaje zachwiana. Uniknąwszy przemiany w zombie przez Mistrzów Śmierci i uwolniwszy się od Magów Mocarstwa Dygwił Derrano przemierza spustoszony kraj w poszukiwaniu rodziny.
Tern i Aliedora, uprowadzeni przez tajemniczych noori, płyną jako ich więźniowie w kierunku legendarnej wyspy Szmaragd. Za nimi niestrudzenie podąża dziecko Zgnilizny - Melli, a w ślad za nią drużyna - alchemik Ksarbirus, sidcha Neiss, była Gończa Stein i łowca demonów - gnom Braber.W czasie podróży wychodzą na jaw nowe szczegóły dotyczące prawdziwego oblicza członków drużyny.
Czego naprawdę chcą od dziwnego dhussa jego towarzysze? Czy była Gończa Stein naprawdę jest "byłą" Gończą? Dlaczego Nekropolis zainteresowało się sidchą Neiss? Co ukrywa przed wszystkimi alchemik Ksarbirus? I jakie naprawdę zamiary wobec Terra ma rzekomy łowca demonów - Braber?
Zgnilizna pustoszy świat. A Siedem Zwierząt milczy.
Świat Siedmiu Zwierząt Rajlegu wykreowany przez Nika Pierumowa jest niezwykły, zamieszkany przez rozmaite rozumne i nierozumne rasy, z których każda posługuje się właściwą sobie magią. To świat wrogich sił, z których każda próbuje przeniknąć pozostałe i podporządkować je sobie. Świat zagrożony przez Zgniliznę, która pojawiła się niewiadomo skąd i zaczęła nieubłaganie go pochłaniać. W tym właśnie świecie pojawia się Tern. Kim jest: magiem, wojownikiem, wybawicielem? Dlaczego interesuje go każdy aspekt Zgnilizny? Tern przeciwstawia się mrocznym siłom Nekropolis, pomaga potrzebującym, nie bacząc na ich pochodzenie, potrafi przełamywać silne zaklęcia, mówi wieloma językami, wie o świecie zaskakująco dużo. Przeznaczenie łączy go z towarzyszami, którzy wedle zasad tego świata, nie powinni nigdy ze sobą współpracować. Dhuss Tern, Gończa Nekropolis Stein, sidcha Neiss i demon Krojon ruszają przed siebie, by każde z nich odnalazło swój cel i sens istnienia w świecie Rajlegu. I tak zaczyna się wielka przygoda.
Tom 2
Aliedora
Świat Siedmiu Zwierząt Rajlegu wykreowany przez Nika Pierumowa jest niezwykły, zamieszkany przez rozumne i nierozumne rasy, z których każda posługuje się właściwą sobie magią. Aliedora jest młodą dziewczyną, wydaną przez ojca za książęcego syna sąsiada. Mąż ma ciągoty do agresji i znęcania się nad bliskimi. Gdy dziewczyna ucieka damskiemu bokserowi, jej decyzja jest kamyczkiem, który poruszy wielką lawinę wydarzeń mających odmienić świat Rajlegu. Najpierw dochodzi do potyczek między sąsiadami, potem wybucha wojna między królestwami, wreszcie do konfliktu dołączają najwięksi gracze: Imperium Wszechbrzeża i Nekropolis. Wydaje się, że wszyscy chcą dorwać Aliedorę, a dziewczyna przechodzi tymczasem prawdziwą gehennę. Wszystko wskazuje na to, że jest narzędziem nieznanych, magicznych sił. Słucha się jej Zgnilizna - niepokonana dotąd potęga niszcząca systematycznie świat - chcą jej barbarzyńcy z północy, mechanicy Wszechbrzeża oraz Gończe Nekropolis. Co się stanie, jeśli dojdzie do spotkania Aliedory i Terna, zagadkowego wybrańca?
Tom 3
Imię bestii. Cz. 1, Spoglądając w otchłań Tyt. oryg.: "Imâ zverâ ".
Trzeci tom, po Ternie i Aliedorze, serii fantasy Siedem Zwierząt Rajlegu. Wojna między Mocarstwem Wszechbrzeża a Nekropolis trwa, pustosząc ziemie Wolnych Królestw. Wszystkie zasady zostają złamane, a równowaga świata zostaje zachwiana. Uniknąwszy przemiany w zombie przez Mistrzów Śmierci i uwolniwszy się od Magów Mocarstwa Dygwił Derrano przemierza spustoszony kraj w poszukiwaniu rodziny. Tern i Aliedora, uprowadzeni przez tajemniczych noori, płyną jako ich więźniowie w kierunku legendarnej wyspy Szmaragd. Za nimi niestrudzenie podąża dziecko Zgnilizny - Melli, a w ślad za nią drużyna - alchemik Ksarbirus, sidcha Neiss, była Gończa Stein i łowca demonów - gnom Braber.W czasie podróży wychodzą na jaw nowe szczegóły dotyczące prawdziwego oblicza członków drużyny. Czego naprawdę chcą od dziwnego dhussa jego towarzysze? Czy była Gończa Stein naprawdę jest "byłą" Gończą? Dlaczego Nekropolis zainteresowało się sidchą Neiss? Co ukrywa przed wszystkimi alchemik Ksarbirus? I jakie naprawdę zamiary wobec Terra ma rzekomy łowca demonów - Braber? Zgnilizna pustoszy świat. A Siedem Zwierząt milczy.
Ostatni tom popularnej serii fantasy Siedem Zwierząt Rajlegu. Świat Rajlegu ginie. Z tego faktu zdają już sobie sprawę wszyscy, również Władcy Nekropolis i Imperium Wszechbrzeża. Zgnilizna praktycznie wyludnia królestwo Dolie i Meodoru. Zdumieni magowie obserwują jej erupcję nawet na morzu. Tern, Aliedora i jego drużyna przebywają na wyspie Szmaragd. Próbują, bezskutecznie, namówić Mistrzów Bezdźwięcznej Harfy do współpracy. rzy okazji okazuje się, że każdy członek drużyny - sidcha, gończa, gnom i mag - znaleźli się w niej na rozkaz swoich władców. Jedynym ratunkiem dla świata wydaje się zwrócenie o pomoc do Siedmiu Zwierząt, boskich bestii. Lecz zwierzęta pozostają głuche na wezwania. Czy dla Rajlegu rzeczywiście nie ma ratunku?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Ostatni tom popularnej serii fantasy Siedem Zwierząt Rajlegu.
Świat Rajlegu ginie. Z tego faktu zdają już sobie sprawę wszyscy, również Władcy Nekropolis i Imperium Wszechbrzeża. Zgnilizna praktycznie wyludnia królestwo Dolie i Meodoru. Zdumieni magowie obserwują jej erupcję nawet na morzu.
Tern, Aliedora i jego drużyna przebywają na wyspie Szmaragd. Próbują, bezskutecznie, namówić Mistrzów Bezdźwięcznej Harfy do współpracy. rzy okazji okazuje się, że każdy członek drużyny - sidcha, gończa, gnom i mag - znaleźli się w niej na rozkaz swoich władców.
Jedynym ratunkiem dla świata wydaje się zwrócenie o pomoc do Siedmiu Zwierząt, boskich bestii. Lecz zwierzęta pozostają głuche na wezwania.
Świat Siedmiu Zwierząt Rajlegu wykreowany przez Nika Pierumowa jest niezwykły, zamieszkany przez rozmaite rozumne i nierozumne rasy, z których każda posługuje się właściwą sobie magią. To świat wrogich sił, z których każda próbuje przeniknąć pozostałe i podporządkować je sobie. Świat zagrożony przez Zgniliznę, która pojawiła się niewiadomo skąd i zaczęła nieubłaganie go pochłaniać. W tym właśnie świecie pojawia się Tern. Kim jest: magiem, wojownikiem, wybawicielem? Dlaczego interesuje go każdy aspekt Zgnilizny? Tern przeciwstawia się mrocznym siłom Nekropolis, pomaga potrzebującym, nie bacząc na ich pochodzenie, potrafi przełamywać silne zaklęcia, mówi wieloma językami, wie o świecie zaskakująco dużo. Przeznaczenie łączy go z towarzyszami, którzy wedle zasad tego świata, nie powinni nigdy ze sobą współpracować. Dhuss Tern, Gończa Nekropolis Stein, sidcha Neiss i demon Krojon ruszają przed siebie, by każde z nich odnalazło swój cel i sens istnienia w świecie Rajlegu. I tak zaczyna się wielka przygoda.
Tom 2
Aliedora
Świat Siedmiu Zwierząt Rajlegu wykreowany przez Nika Pierumowa jest niezwykły, zamieszkany przez rozumne i nierozumne rasy, z których każda posługuje się właściwą sobie magią. Aliedora jest młodą dziewczyną, wydaną przez ojca za książęcego syna sąsiada. Mąż ma ciągoty do agresji i znęcania się nad bliskimi. Gdy dziewczyna ucieka damskiemu bokserowi, jej decyzja jest kamyczkiem, który poruszy wielką lawinę wydarzeń mających odmienić świat Rajlegu. Najpierw dochodzi do potyczek między sąsiadami, potem wybucha wojna między królestwami, wreszcie do konfliktu dołączają najwięksi gracze: Imperium Wszechbrzeża i Nekropolis. Wydaje się, że wszyscy chcą dorwać Aliedorę, a dziewczyna przechodzi tymczasem prawdziwą gehennę. Wszystko wskazuje na to, że jest narzędziem nieznanych, magicznych sił. Słucha się jej Zgnilizna - niepokonana dotąd potęga niszcząca systematycznie świat - chcą jej barbarzyńcy z północy, mechanicy Wszechbrzeża oraz Gończe Nekropolis. Co się stanie, jeśli dojdzie do spotkania Aliedory i Terna, zagadkowego wybrańca?
Tom 3
Imię bestii. Cz. 1, Spoglądając w otchłań Tyt. oryg.: "Imâ zverâ ".
Trzeci tom, po Ternie i Aliedorze, serii fantasy Siedem Zwierząt Rajlegu. Wojna między Mocarstwem Wszechbrzeża a Nekropolis trwa, pustosząc ziemie Wolnych Królestw. Wszystkie zasady zostają złamane, a równowaga świata zostaje zachwiana. Uniknąwszy przemiany w zombie przez Mistrzów Śmierci i uwolniwszy się od Magów Mocarstwa Dygwił Derrano przemierza spustoszony kraj w poszukiwaniu rodziny. Tern i Aliedora, uprowadzeni przez tajemniczych noori, płyną jako ich więźniowie w kierunku legendarnej wyspy Szmaragd. Za nimi niestrudzenie podąża dziecko Zgnilizny - Melli, a w ślad za nią drużyna - alchemik Ksarbirus, sidcha Neiss, była Gończa Stein i łowca demonów - gnom Braber.W czasie podróży wychodzą na jaw nowe szczegóły dotyczące prawdziwego oblicza członków drużyny. Czego naprawdę chcą od dziwnego dhussa jego towarzysze? Czy była Gończa Stein naprawdę jest "byłą" Gończą? Dlaczego Nekropolis zainteresowało się sidchą Neiss? Co ukrywa przed wszystkimi alchemik Ksarbirus? I jakie naprawdę zamiary wobec Terra ma rzekomy łowca demonów - Braber? Zgnilizna pustoszy świat. A Siedem Zwierząt milczy.
Ostatni tom popularnej serii fantasy Siedem Zwierząt Rajlegu. Świat Rajlegu ginie. Z tego faktu zdają już sobie sprawę wszyscy, również Władcy Nekropolis i Imperium Wszechbrzeża. Zgnilizna praktycznie wyludnia królestwo Dolie i Meodoru. Zdumieni magowie obserwują jej erupcję nawet na morzu. Tern, Aliedora i jego drużyna przebywają na wyspie Szmaragd. Próbują, bezskutecznie, namówić Mistrzów Bezdźwięcznej Harfy do współpracy. rzy okazji okazuje się, że każdy członek drużyny - sidcha, gończa, gnom i mag - znaleźli się w niej na rozkaz swoich władców. Jedynym ratunkiem dla świata wydaje się zwrócenie o pomoc do Siedmiu Zwierząt, boskich bestii. Lecz zwierzęta pozostają głuche na wezwania. Czy dla Rajlegu rzeczywiście nie ma ratunku?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Młody książę Imir wyrusza z ważną misją ze swojego ojczystego kraju. Zadanie, które otrzymał ma wypróbować jego charakter i męstwo - cechy potrzebne przyszłemu władcy.
W swojej wędrówce książę dociera do niezwykłej krainy, w której Obłoczyce tkają sukniez mgły, Płanetniki przesuwają chmury, bagna zamieszkują Bagienniki i Utopce a ponętne Rusałki czyhają na nierozważnych młodzieńców nad brzegami rzek i jezior.
Wypełnienie zadania okaże się sprawą trudniejszą, niż się księciu początkowo wydawało, poza odwagą i siłą charakteru będzie musiał wykazać się także zgoła innymi cechami. Jednocześnie zupełnie nieoczekiwanie znajdzie się w samym środku wielkiego konfliktu sił dobra z siłami zła, w którym chcąc nie chcąc będzie musiał wziąć udział.
Miasta-państwa Nizin od dziesięcioleci żyły w spokoju, pokładając wiarę w zapewniające im bezpieczeństwo traktaty. Ich ufność wobec sąsiadów i mocy pieniądza była tak wielka, że nie zauważyły, iż na dalekich rubieżach ich terytorium rozwinęło się dążące do podboju wszelkimi metodami Imperium Os. Ofiarą doskonale zorganizowanych oddziałów zaczęły padać kolejne krainy... Wydaje się, że jedynie starzejący się Stenwold Maker, doświadczony wojownik, szpieg, wynalazca i mąż stanu, dostrzega prawdziwe zamiary władców drapieżnego Imperium. To na jego barki spada obowiązek obrony świata przed falą czerni i złota, jaka zalała Niziny, niszcząc wszystko, co stanęło jej na drodze. Pomogą mu w tym młodzi agenci, przypadkiem wciągnięci w bieg wydarzeń.
Imperium Czerni i Złota Tyt oryg.: Empire Black and Gold
Miasta-państwa Nizin od dziesięcioleci żyły w spokoju, pokładając wiarę w zapewniające im bezpieczeństwo traktaty. Ich ufność wobec sąsiadów i mocy pieniądza była tak wielka, że nie zauważyły, iż na dalekich rubieżach ich terytorium rozwinęło się dążące do podboju wszelkimi metodami Imperium Os. Ofiarą doskonale zorganizowanych oddziałów zaczęły padać kolejne krainy... Wydaje się, że jedynie starzejący się Stenwold Maker, doświadczony wojownik, szpieg, wynalazca i mąż stanu, dostrzega prawdziwe zamiary władców drapieżnego Imperium. To na jego barki spada obowiązek obrony świata przed falą czerni i złota, jaka zalała Niziny, niszcząc wszystko, co stanęło jej na drodze. Pomogą mu w tym młodzi agenci, przypadkiem wciągnięci w bieg wydarzeń.
Tom 2
Klęska ważki Tyt oryg.: Dragonfly falling
Bitwa o “Dumę" zakończyła się porażką Imperium, ale Stenwold Maker ze swymi sprzymierzeńcami powstrzymał osy jedynie na chwilę. Nie udało mu się zapobiec wojnie, która w ciągu kilku tygodni ogarnęła całe Niziny. Pierwszą przeszkodą na drodze żołnierzy imperialnych będzie Tark. Druga część Imperium Czerni i Złota obfituje w zagadki i zaskakujące rozstrzygnięcia. Kto pragnie pożogi owadziego świata? Czego boi się nieustraszony i niepodzielny władca os? Kim jest tajemnicza tytułowa ważka, śledząca majora Thalryka niczym anioł śmierci? I jak zakończy się kolejna konfrontacja Thalryka ze Stenwoldem?
Tom 3
Krew modliszki Tyt. oryg.: Blood of the mantis
Imperium Os szykuje się do podboju Nizin, gromadząc wojska i doskonaląc nowe bronie. Uwagę imperatora od sukcesów militarnych odwraca jednak niewolnik obiecujący mu nieśmiertelność. Stawką w grze jest zdobycie tajemniczej Szkatuły Cienia, starożytnego artefaktu kryjącego w sobie mroczną potęgę Darakyonu.Żukowcy także zorientowali się już w mocy przedmiotu i posłali na jego poszukiwania kilku agentów i Osowców, którzy mają wspierać wysłanników Kolegium swą wiedzą o metodach działania Imperium. Czy rzeczywiście nie złamią przyrzeczenia danego Stenwoldowi? Czy oprą się pokusie przejęcia szkatuły? Trzecia odsłona cyklu Adriana Tchaikovsky`ego to mistrzowskie połączenie magii i techniki, fantasy i steampunku.
Tom 4
Hołd dla mroku Tyt. oryg.: Salute the dark
Żądny krwi czarownik Uctebri zdobył wreszcie Szkatułę Cienia i może rozpocząć mroczny rytuał, który ma przynieść nieśmiertelność władcy osowców. Jednak Uctebri ma własne plany tak wobec imperatora, jak i Imperium. Wielkie armie osopodobnych kontynuują zwycięski pochód. Przywódca siatki szpiegów Stenwold Maker musi zdecydować, na których ze swoich sojuszników może naprawdę liczyć. Tym razem bowiem wojska Imperium nie zatrzymają się, dopóki nie zdobędą Kolegium, rodzinnego miasta Stenwolda. Mistrz broni Tisamon staje przez straszliwym wyborem. Musi opuścić przyjaciół oraz córkę i doznać wielu upokorzeń, żeby w zamian stanąć przed imperatorem z ostrzem w dłoni. Jednak czy kieruje nim naprawdę wyłącznie honor czy może inna, złowieszcza siła?
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Na tom Imperium nieznające porażki składają się powieści Dojrzewa wschodni wiatr i Nadciąga zły los oraz opowiadania osnute wokół tego powieściowego świata i jego postaci, w tym nigdy niepublikowana Kuźnia gniewu.Od najwyższych szczytów Smoczych Zębisk po niezmierzone pustynie Hammad al Nakir, od niespokojnego Kavelinu po potężny Shinsan - po Wielkiej Wojnie niektórzy próbują ułożyć sobie życie na nowo, inni zaś planują zemstę. Na pustynnych terenach poza Imperium Grozy budzi się złowroga moc. Wobec niej ludzkie poczynania są jak pył, który rozwiewa wschodni wiatr. Zewsząd gromadzą się czarne chmury, lecz władca Kavelinu zdaje się nie zauważać, że nadciąga zły los i wystawia na niebezpieczeństwo siebie, przyjaciół, a nawet cały kraj.W opowiadaniach Glen Cook z rozmachem przedstawia surowy świat Imperium Grozy, targany konfliktami rozdzierającymi całe nacje, przepełniony szaleńczą magią, dziwacznymi istotami i nieokrzesanymi, pełnymi wad bohaterami. Spotykamy tu po raz pierwszy Bragiego Ragnarsona, Szydercę i Harouna bin Yousifa.
Tyt. oryg. całości: A cruel wind, tyt. oryg. poszczególnych powieści: "A shadow of all night falling" 1979, "October`s baby" 1980, All darkness met, 1980, tyt. oryg. cyklu: [Dread Empire].
Okrutny wiatr Tyt. oryg. całości: "Cruel wind ". Tyt. oryg.: "Shadow of all night falling, ". Tyt. oryg.: "October`s baby, ". Tyt. oryg.: "All darkness met, ".
Pośród pasma gór zwanego Smoczymi Kłami, ponad murami zamku Fangdred, stoi Wieża Wichru, z której Gwiezdny Jeździec ogłasza początek wojny. Jej następstw lękać się będą nawet magowie. Wojny toczonej w imię miłości. Miłości kobiety zwanej Nepanthe, księżniczki samych Królów Burzy.Gdy liście staną się krwistoczerwone, gdy wiatr powieje wśród zmurszałych kości, nadejdzie czas. Czas Październikowego Dziecięcia, którego ojcem jest demon
Tom 2
Forteca w cieniu Tyt. oryg. całości: "Cruel wind ". Tyt. oryg.: "A Fortress in Shadow ". Tyt. oryg.: "Fire in His Hands ". Tyt. oryg.: "With Mercy Toward None ".
Na Fortecę w cieniu składają się dwie kolejne powieści z cyklu "Imperium Grozy": Ogień w jego dłoniach, Nie będzie litości.Niegdyś było to potężne królestwo, teraz panuje w nim chaos. Na pustyni młody chłopak cudem unika śmierci, a potem objawia mu się misja, jaką ma wypełnić. Staje się El Muridem, Adeptem, który przysięga zaprowadzić święty ład i boskie prawo wśród pustynnych ludów Hammad al Nakir. Ogień w jego dłoniach sprawia, że gromadzą się wokół niego plemiona, a on buduje nowe imperium na krwi swoich wrogów. Przeciwstawia mu się już tylko ostatni z królewskiego rodu Hammad al Nakir, którego wspiera kilku młodych najemników. Trwa rozpętana przez El Murida święta wojna, w której nie będzie litości. Wkrótce ujawniają się jednak dziwne, tajemnicze siły. Kto tak naprawdę stoi za El Muridem i jego ambitną wizją świętego królestwa?
Tom 3
Imperium nieznające porażki Tyt. oryg. całości: "Cruel wind ". Tyt. oryg.: "An Empire Unacquainted with Defeut ".
Na tom Imperium nieznające porażki składają się powieści Dojrzewa wschodni wiatr i Nadciąga zły los oraz opowiadania osnute wokół tego powieściowego świata i jego postaci, w tym nigdy niepublikowana Kuźnia gniewu.Od najwyższych szczytów Smoczych Zębisk po niezmierzone pustynie Hammad al Nakir, od niespokojnego Kavelinu po potężny Shinsan - po Wielkiej Wojnie niektórzy próbują ułożyć sobie życie na nowo, inni zaś planują zemstę. Na pustynnych terenach poza Imperium Grozy budzi się złowroga moc. Wobec niej ludzkie poczynania są jak pył, który rozwiewa wschodni wiatr. Zewsząd gromadzą się czarne chmury, lecz władca Kavelinu zdaje się nie zauważać, że nadciąga zły los i wystawia na niebezpieczeństwo siebie, przyjaciół, a nawet cały kraj.W opowiadaniach Glen Cook z rozmachem przedstawia surowy świat Imperium Grozy, targany konfliktami rozdzierającymi całe nacje, przepełniony szaleńczą magią, dziwacznymi istotami i nieokrzesanymi, pełnymi wad bohaterami. Spotykamy tu po raz pierwszy Bragiego Ragnarsona, Szydercę i Harouna bin Yousifa.
Tom 4
Droga zimnego serca Tyt. oryg.: "A path to coldness of heart, ".
W samym sercu Imperium Grozy król Bragi Ragnarson jest okrytym hańbą więźniem cesarzowej Mgły i lorda Shih-kaiego, w odległym Kavelinie zaś królowa z resztkami popleczników usiłuje zapewnić tron swemu synowi. Tymczasem w Hammad Al Nakirze Adept leczy się z opiumowego nałogu, a jego córka stara się sprawować rządy w pustynnym królestwie. Przede wszystkim jednak nie próżnuje złośliwy Stary Wścibinos, który nie zaprzestaje swych nikczemnych knowań. Na wysokich szczytach Smoczych Zębisk, w prastarym zamku Fangdred, czarownik Varthlokkur przygląda się wszystkiemu za pomocą swej magicznej sztuki, obserwując mechanizmy rządzące zarówno jednostkami, jak i królestwami, i czeka... Gdyż czas wybuchu królewskiego gniewu jest bliski, a do zemsty wiedzie droga zimnego serca.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni