Omawia strukturę procesu badawczego, dobór prób, modele eksperymentalne i inne ważne zagadnienia metodologii. Umożliwia poznaniepodstaw konstrukcji testów psychologicznych oraz interpretacji danych testowych. Zawiera liczne przykłady, schematy, tabele, tablice statystyczne i psychometryczne, pomagające w lepszym zrozumieniu prezentowanych treści i zdobyciu uporządkowanej wiedzy.Książka przeznaczona jest dla studentów psychologii oraz osób prowadzących badania empiryczne w psychologii, a także pedagogice, socjologii i innych naukach społecznych.
UWAGI:
Bibliogr.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych. Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych.
UWAGI:
Bibliografia na stronach 316-[330]. Oznaczenia odpowiedzialności: Mieczysław Łobocki.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Omówione tematy: międzynarodowe stosunki gospodarcze, międzynarodowy podział pracy, korzyści z handlu międzynarodowego w świetle teorii, rola handlu zagranicznego w gospodarce, międzynarodowe obroty czynnikami produkcji, międzynarodowe stosunki walutowe i finansowe, polityka kursu walutowego, bilans płatniczy i równowaga płatnicza kraju, polityka handlowa, międzynarodowa integracja gospodarcza, problemy globalne we współczesnej gospodarce światowej.
Podręcznik został napisany z myślą o studentach psychologii, socjologii, kulturoznawstwa, pedagogiki. Dzięki atrakcyjności tematów i przystępnemu językowi może wzbogacić wiedzę każdego zainteresowanego własnym rozwojem i polepszeniem kontaktów z ludźmi
UWAGI:
Bibliogr. przy pracach. Indeksy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy z pedagogiki specjalnej ze szczególnym uwzględnieniem współczesnych kierunków przemian teorii i praktyki tej dyscypliny naukowej. Autorami są czołowi znawcy problematyki z różnych ośrodków akademickich kraju. Praca ma charakter podręcznikowy, przeznaczona jest przede wszystkim dla studentów pedagogiki, psychologii, socjologii i pracy socjalnej. Z pożytkiem może również służyć nauczycielom, rodzicom dzieci niepełnosprawnych, a także samym osobom niepełnosprawnym.
Podręcznik prezentuje nowoczesną wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej, zarysowuje też społeczno-kulturowe przemiany w postrzeganiu zjawiska niepełnosprawności ludzkiej, jego diagnozowaniu, terapii i prewencji, ukazuje pedagogikę specjalną w perspektywie nowych humanistycznych i edukacyjnych wyzwań. Jest publikacją ważną i niezwykle potrzebną, zwłaszcza że ostatni akademicki podręcznik z pedagogiki specjalnej ukazał się na początku lat osiemdziesiątych.
UWAGI:
Bibliografia przy rozdziałach. Oznaczenia odpowiedzialności: praca zbiorowa pod red. Władysława Dykcika ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni