Śpiąca nimfa. Dzieło sztuki o magnetyzującym pięknie, namalowane przez młodego partyzanta w ostatnich dniach II wojny światowej. Obraz, który w czerwonym pigmencie na płótnie skrywa szokującą tajemnicę. Namalowano go bowiem krwią. z ludzkiego serca. Tylko kim była ofiara? Nie ma ciała, nie ma żadnych zeznań. Jedynie słaby ślad krwi. To on prowadzi komisarz Teresę Battaglię i jej podwładnego Massima Mariniego do doliny Resia, surowej krainy wśród gór w północno-wschodnich Włoszech. Dolina i portret to jedyne tropy, na jakie mogą liczyć śledczy. Czerwony ślad prowadzi do kogoś bardzo zdeterminowanego, by ochronić sekret, którego strzeże.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Ilaria Tuti ; z języka włoskiego przełożyła Joanna Kluza.
Kwiaty nad piekłem Tytuł oryginału: "Fiori sopra l`inferno"
W niewielkim włoskim miasteczku u stóp Alp turysta dokonuje makabrycznego odkrycia. Na leśnej polanie leży nagie ciało mężczyzny z wyłupionymi oczami. Na miejsce przybywa komisarz Teresa Battaglia, doświadczona profilerka, której ciało i mózg zaczynają odmawiać posłuszeństwa, oraz inspektor Massimo Marini, nowy w zespole. Oboje są zdeterminowani, by rozwikłać zagadkę morderstwa zdającego się nie mieć logicznego wyjaśnienia, lecz miejscowi nie chcą współpracować ze śledczymi. Szef lokalnej policji, Knauss, nie przyjmuje do wiadomości, że mordercą musi być ktoś z miasteczka - taki skandal z pewnością zaszkodziłby wizerunkowi kurortu, który utrzymuje się tylko dzięki turystom. Wkrótce okolicą wstrząsa seria brutalnych napaści. Battaglia jest pewna, że wszystkie ofiary coś ze sobą łączy, lecz w tej układance brakuje zdecydowanie zbyt wielu elementów. By poskładać je w całość, będzie musiała stawić czoła także własnym słabościom i chorobie, która drąży jej umysł.
Tom 2
Śpiąca nimfa Tytuł oryginału: "Ninfa dormiente"
Śpiąca nimfa. Dzieło sztuki o magnetyzującym pięknie, namalowane przez młodego partyzanta w ostatnich dniach II wojny światowej. Obraz, który w czerwonym pigmencie na płótnie skrywa szokującą tajemnicę. Namalowano go bowiem krwią. z ludzkiego serca.Tylko kim była ofiara?Nie ma ciała, nie ma żadnych zeznań. Jedynie słaby ślad krwi. To on prowadzi komisarz Teresę Battaglię i jej podwładnego Massima Mariniego do doliny Resia, surowej krainy wśród gór w północno-wschodnich Włoszech. Dolina i portret to jedyne tropy, na jakie mogą liczyć śledczy. Czerwony ślad prowadzi do kogoś bardzo zdeterminowanego, by ochronić sekret, którego strzeże.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Niniejsza książka to zbiór największych i najbardziej znanych dzieł światowego malarstwa, począwszy od czasów średniowiecznych, poprzez okres złotego wieku (renesans), barok, klasycyzm aż po impresjonizm, kubizm, surrealizm i czasy współczesne. Obok przepięknych fotografii arcydzieł malarstwa zamieściliśmy informacje o czasie powstania, technice wykonania i kierunku w sztuce, do jakiego dany obraz się zalicza. Czytelnik może dowiedzieć się wielu ciekawostek o malarzach oraz poznać informacje dotyczące ich życia i warunków, w jakich tworzyli.
Album zawiera 266 obrazów zarówno światowych twórców, jak i polskich. Mamy nadzieję, że nasza książka stanie się małą galerią sztuki w każdym domu.
UWAGI:
Na okładce podtytuł: Poznaj 266 najpiękniejszych dzieł sztuki. Indeks. Oznaczenia odpowiedzialności: [tłumaczenie Łukasz Kazanecki, Łukasz Jańczyk].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Tajemnice Kaplicy Sykstyńskiej : utajone przesłanie Michała Anioła w sercu Watykanu Tytuł oryginału: "The Sistine secrets : Michelangelo`s forbidden messages in the heart of the Vatican,".
Pięćset lat temu Michał Anioł rozpoczął prace nad malowidłem, które miało stać się jednym z najwspanialszych dzieł sztuki stworzonych przez ludzkość. Książa opowiada fascynującą historię o tym, jak Michał Anioł zakodował w swych obrazach przekazy braterstwa, tolerancji i wolnomyślicielstwa przeznaczone dla "podobnych mu duchem" i mające ich ośmielić w dziele sprzeciwu wobec represywnego Kościoła katolickiego jego epoki.
Blech i Doliner zdradzają, co Michał Anioł miał na myśli, malując anielskie podobizny, które genialnie wyszydzały jego papieskiego mecenasa, jak udało mu się przemycić nieortodoksyjne herezje w swych z pozoru nabożnych portretach i jak udało mu się spełnić marzenie życia o przerzuceniu mostu między mądrością nauki i ograniczeniami wiary. Tajemnice Sykstyny ujawniają sekrety, które od wieków trwały ukryte na oczach wszystkich.
UWAGI:
Bibliografia na stronach 378-380. Indeks. Oznaczenia odpowiedzialności: Benjamin Blech i Roy Doliner ; przełożyła Ewa Hornowska.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Na kartę 005145 od dnia 2024-07-05 Wypożyczona, do dnia 2024-08-05
Jedna z najwyrazistszych malarek dwudziestego wieku. I zarazem jedna z najbardziej przemilczanych.
Tamara Łempicka, płacąc ciałem za wolność swoją i męża, uciekła przed rewolucją październikową do Paryża. Tam zaczęła malować wyidealizowane portrety i akty o lekko kubistycznych formach i nasyconych barwach - dziś najbardziej znane w jej twórczości. Jednocześnie prowadziła bardzo aktywne życie towarzyskie, wdając się w liczne romanse zarówno z mężczyznami, jak i kobietami. Pod koniec lat trzydziestych znów uciekła, tym razem do Ameryki, gdzie olśniła bogaczy talentem i temperamentem. Krytycy z czasem jednak zaczęli zdecydowanie więcej uwagi poświęcać ekscesom jej prywatnego życia niż twórczości, a ona - pochłonięta tworzeniem własnej legendy - zrezygnowała z wystawiania swoich prac.
Dopiero niedawno talent Łempickiej odkryto na nowo. Zaczęto wymieniać ją wśród wielkich twórców epoki, jej obrazy zawisły w domach Madonny, Barbry Streisand czy Jacka Nicholsona.
11 listopada 2018 na aukcji w Nowym Yorku La Musicienne, jej praca z 1929 roku, została najwyżej wylicytowanym obrazem polskiego artysty w historii.
Teatralna, elegancka, bystra, utalentowana i nienasycona seksualnie należała do najbardziej egzaltowanych i imponujących postaci stulecia.
Najpełniejszy obraz rozpaczliwie trudnego, ale pasjonującego życia Tamary Łempickiej.
UWAGI:
Bibliografia na stronach 491-499. Oznaczenia odpowiedzialności: Laura Claridge ; przekład Ewa Hornowska.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni