Trudne tematy dla mamy i taty to nie tylko poradnik poświęcony wychowaniu dzieci. To spora dawka wiedzy o sztuce życia w zwariowanym XXI wieku, który postawił przed współczesnymi rodzicami wyzwania, o jakich nawet nie śniło się ich rodzicom, nie oszczędzając im jednocześnie żadnego z "ponadczasowych" problemów wychowawczych.Jak zbudować autorytet i go nie stracić? Jak uratować rodzeństwo przed bratobójczą walką? Jak rozwieść się, nie raniąc dzieci? Jak wprowadzić do domu nowego partnera? Jak ustrzec dziecko przed uzależnieniem od komputera? Jak rozmawiać o seksie? Jak sobie radzić z lękami, egoizmem, utratą pracy? Jak przeprowadzić dziecko przez chorobę i żałobę? Jak chronić przed złym dotykiem i przemocą?czytaj dalej Najlepiej przeczytaj tę książkę od deski do deski - nigdy nie wiadomo, jakiemu problemowi trzeba będzie jutro stawić czoło. Jeśli chwilowo nie masz na to czasu, możesz korzystać z tej książki jak z zestawu pierwszej pomocy rodzicielskiej. Dzięki przejrzystemu układowi i pogrupowaniu zagadnień łatwo znajdziesz interesujący cię temat, a graficzne wyróżnienia pomogą wyłowić najważniejsze informacje i zapamiętać techniki skutecznego porozumiewania się w konkretnych sytuacjach. Sformułowanie tytułów w postaci pytań zachęca do udzielenia sobie jasnej odpowiedzi, która może stać się pierwszym krokiem do odważnej zmiany twoich dotychczasowych działań i przekonań.Ta książka daje ci jako rodzicowi solidne narzędzie: strategie, które pomogą radzić sobie z piętrzącymi się problemami i pokażą, jak umiejętnie przekazywać dzieciom wartości i wzmacniać nadszarpnięte codziennymi zmaganiami więzi rodzinne, z pełnym szacunkiem zarówno dla potrzeb dzieci, jak i dorosłych. Bo wprawdzie nie ma uniwersalnego przepisu na dobre życie, ale nawet najtrudniejszą i najbardziej skomplikowaną codzienność można oswoić, pod warunkiem że włoży się w to dużo serca, wytrwałości i? odrobinę wiedzy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Autorka, korzystając z własnego terapeutycznego i edukacyjnego doświadczenia, zanalizowała i usystematyzowała dotychczasową wiedzę z zakresu pracy korekcyjno-kompensacyjnej z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu. Proponuje konkretne metody reedukacji, szczegółowo omawia metody usuwania nieprawidłowości, podaje rodzaje i przykłady ćwiczeń oraz modele konspektów zajęć .
UWAGI:
Na s. red. błędny ISBN. Bibliogr. s. 245-248.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W społecznym odbiorze istnieje szereg cech przypisywanych osobom niesłyszącym. Na ich podstawie powstaje obraz osób "innych", bywa, że gorszych od słyszących. Dlaczego gorszych? Ponieważ wada słuchu, oprócz pierwotnego braku dopływu bodźców dźwiękowych, może powodować zaburzenia w rozwoju i funkcjonowaniu osób nią dotkniętych w trzech sferach życia: fizycznej, psychicznej i społecznej. Nie oznacza to jednak, że zaburzenia te muszą się pojawić. Dzięki postępowi medycyny i techniki jesteśmy w stanie zapobiegać wtórnym następstwom uszkodzenia słuchu. Nie bez znaczenia pozostają również działania specjalistów z zakresu terapii i rehabilitacji - surdopedagogów, surdologopedów i psychologów. Niezwykle ważne jest wypracowanie odpowiednich do możliwości dziecka sposobów jego porozumiewania się z otoczeniem. Trwający od przeszło 200 lat spor o metodę pracy i komunikacji z niesłyszącymi nadal jest obecny w praktyce rehabilitacyjnej i edukacyjnej. Jedni negują język migowy, dla innych jest on jedynym słusznym środkiem komunikacji. Jest jeszcze trzecie podejście, któregozwolennicy wykorzystują większą liczbę kanałów umożliwiających skuteczne porozumiewanie się (metody bimodalne, multimodalne, komunikacja totalna). To ostatnie podejście wydaje się - z punktu widzenia kształcenia kompetencji komunikacyjnej, a więc umiejętności adekwatnego do sytuacji i możliwości percepcyjnych odbiorcy (partnera komunikacyjnego) posługiwania się językiem - najbardziej odpowiednie. W życiu codziennym nie jest bowiem ważne, co wiemy o języku, ale to jak i kiedy jesteśmy w stanie go używać. To jest podstawowy warunek właściwego funkcjonowania w społeczeństwie. Osoba słysząca, nieznającajęzyka migowego, w otoczeniu ludzi go używających również jest osobą niepełnosprawną. Niniejsze opracowanie jest próbą opisu wybranych aspektów społecznego funkcjonowania gimnazjalistów z wadą słuchu w ich własnym środowisku - wśród innych niesłyszących lub słabo słyszących. Jest to także próba odpowiedzi na pytanie: czy i jakie relacje zachodzą między posiadanymi umiejętnościami porozumiewania się a poziomem przystosowania społecznego, zachowaniami empatycznymi, funkcjonowaniem w grupie rówieśniczej czy poziomem samooceny.
Wyjątkowość tego poradnika dla rodziców polega na tym, iż opisane są w nim wszystkie aspekty życia dziecka: od potrzeb fizycznych i psychicznych, poprzez kształcenie charakteru, aż po życie duchowe. Każdy rozdział poświęcony jest innej kategorii wiekowej, przez co książka jest przydatna zarówno dla rodziców noworodka, jak i dwudziestolatka. Jak opiekować się niemowlęciem? Jak uczyć małe dziecko posłuszeństwa? Jak wspomagać rozwój fizyczny, emocjonalny, duchowy dziecka? Jakie znaczenie mają dla dziecka sakramenty i modlitwa? Dlaczego najważniejsza jest miłość i jak powinna przejawiać się w procesie wychowania? Jak wspierać dziecko w burzliwym okresie dojrzewania? Jak pomóc dziecku odnaleźć życiowe powołanie i dojść do Pana Boga? Nie ma na polskim rynku czytelniczym drugiej takiej książki, gdzie można by znaleźć odpowiedzi na wszystkie te pytania.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Poradnik dla rodziców i opiekunów dzieci, napisany przez animatorki akcji "Cała Polska czyta dzieciom". Jak wszczepić dziecku poczucie własnej wartości i empatię? Mądre, fachowe rady wychowawcze i konkretne wskazówki, dotyczące wspólnego czytania: "najskuteczniejszego i najtańszego sposobu budowania zasobów wewnętrznych dziecka".
UWAGI:
Bibliogr. s. [319] -320.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni