Prezentujemy poradnik dla wszystkich, którym bliski jest prawidłowy rozwój dziecka. Stanowi on kontynuację wydanej w 2000 roku pracy pt. "Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się". Uzupełnieniem poradnika jest Pakiet pomocy o tym samym tytule. Autorki ukazują, jak można intensywnie wspomagać rozwój dziecka w przedszkolu, włączając w to edukację matematyczną. Wykorzystały tu koncepcję "Dziecięcej matematyki", której celem jest zapewnienie dziecku sukcesu w nauce szkolnej.Najważniejsze zagadnienia omówione w książce to:• przebieg procesu uczenia się dzieci w różnych obszarach działalności przedszkola;• zabawki i przedmioty, które mogą być stosowane jako cenna pomoc dydaktyczna dla dzieci w czwartym i piątym roku życia;• metodyka i scenariusze wprowadzania dzieci w sztukę konstruowania gier, które rozwijają rozumowanie i kształtują umiejętności matematyczne;• scenariusze zajęć z Pakietem pomocy i omówienie, jak z tych scenariuszy korzystać.
UWAGI:
Bibliogr. s. 279-287.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka pełni funkcję podręcznika i jest przeznaczona dla dorosłego. Zestaw zabawek edukacyjnych ma służyć konkretnemu dziecku. Dlatego w przedszkolu musi być tyle Zestawów zabawek, ile dzieci bierze udział w zabawach i ćwiczeniach. Natomiast nauczycielowi wystarczy jedna książka. Żeby ułatwić dorosłemu orientację, które zabawy realizuje się z wykorzystaniem Zestawu, na marginesie książki został umieszczony miś.
UWAGI:
Bibliogr.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Już w pierwszym rozdziale Autor pisze o potrzebie prowadzenia badań metateoretycznych i porównawczych wskazując jak wiele wiąże się z tym problemów. Przedstawienie współczesnych teorii i nurtów wychowania rozpoczęte zostało od zaprezentowania dokonań śp. profesora Karola Kotłowskiego, który uczył konfrontowania współczesności z tradycją bez imperatywu zaprzeczania wnoszonym przez alternatywne podejścia do istoty wychowania i kształcenia. W podręczniku znajdziemy obszerne omówienia m.in. pedagogiki filozoficznej, chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej, pedagogik: społeczno-personalistycznej, serca, miłości, Gestalt, autorytarnej, niedyrektywnej, radykalnego humanizmu, emancypacyjnej, międzykulturowej, analityczno-krytycznej, ponowoczesności. Każdą teorię wychowania poprzedza biogram prekursora danej myśli naukowej.