Przemoc w rodzinie wobec dziecka jako czynnik społeczno-pedagogicznego nieprzystosowania uczniów. T. 1, Teoretyczne i empiryczne aspekty badań przemocy wobec dziecka w rodzinie
Obecny stan wiedzy o zajwisku przemocy, agresji w rodzinie i w szkole zawiera znaczne luki, domagające się wypełnienia i takiego właśnie trudnego zadania podjęła się autorka - Zofia BrańkaOpracowanie stanowi kompendium wiedzy z zakresu przemocy wobec dziecka. Rygor i dyscyplina metodologiczna prezentowanych badać buzi uznanie. Można uznać, że dokonania autorki za doniosłe polskie badania empiryczne przeprowadzone na tak dużej próbie, w środowisku lokalnym dużego miasta Krakowa, miasta dziedzictwa kultury polskiej, nauki i,sztuki i turystyki. Praca wzbogaci wiedzę o uwarunkowaniach przemocy w rodzinie, rozmiarach przemocy oraz uwarunkowaniach społeczno - pedagogicznych nieprzystosowania uczniów. Praca powinna dotrzeć nie tylko do kręgów naukowych, ale do szerokich kręgów i osób, nauczycieli, wychowawców, opiekunów, odpowiedzialnych za politykę edukacyjną w kraju.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępne są 2 egzemplarze. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Rodzina - szkoła : partnerzy w przestrzeni edukacyjnej środowiska lokalnego Na dod. s. tyt.: "Family - school : partners in the educational space of the local environment".
Dla przedstawicieli środowisk naukowych, nauczycieli, wychowawców, studentów, organizacji pozarządowych, przedstawicieli administracji państwowej i samorządowej.
Mimo rozległego stosowania pojęcia przestrzeni na gruncie wielu dziedzin nauki, wciąż pozostaje ono niedookreślone i niesie ze sobą niejednoznaczności. Ponadto wielowątkowość i duże tempo zmian zglobalizowanego świata przyczynia się do przekształceń pojmowania przestrzeni edukacyjnej.W prezentowanej publikacji podejmuje się próbę odpowiedzi na pytania pojawiające się w związku z przemianami współczesnej przestrzeni i rzeczywistości edukacyjnej. Znajdują się w niej refleksje nad wybranymi obszarami działalności edukacyjnej obejmujące istotne elementy tej przestrzeni, czyli: dom, rodzinę (wraz z jej przemianami i zagrożeniami wynikającymi z przeobrażeń współczesnego świata np. procesy globalizacji, oddziaływanie mediów) oraz szkołę jako miejsce współpracy różnych podmiotów w środowisku.Opracowanie stanowi zbiór artykułów ukazujących rodzinę i szkołę jako przestrzeń edukacyjną w życiu jednostki. Przedstawia różnorodność potrzeb i problemów istniejących w wymienionych środowiskach wychowawczych. Chociaż jest to jedynie wycinek tej problematyki, jednakże stanowi ważny głos w dyskursie nad kształtowaniem się i przemianami współczesnej przestrzeni edukacyjnej. Publikacja adresowana jest do środowisk naukowych, nauczycieli, wychowawców, studentów uczelni wyższych, organizacji pozarządowych oraz przedstawicieli administracji państwowej i samorządowej zainteresowanych problematyką działalności edukacyjnej i różnych jej obszarów.
UWAGI:
Bibliogr., netogr. przy pracach. Streszcz. ang. Spis treści także ang.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni