KATALOG KSIĘGOZBIORU FILII NR 1 Przeszukiwanie po indeksie: tematycznym autorskim (osobowym) tytułowym fragment z tytułu ksiażki pełnotekstowym (w całym opisie) serie Wyświetlonych: 10205 opisów Znaleziono 23 pozycji o tematyce: Pedagogika Filia nr 1 Trzy pytania do Dobrej Wróżki : jak pomóc dzieciom mówić o krzywdzie AUTOR:Zubrzycka, ElżbietaPOZ/ODP:Elżbieta Zubrzycka ; il. Grażyna Rigall.ADRESWYDAWNICZY:Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007. SERIA:Bezpieczne Dziecko ; Dla Dzieci / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne HASŁA:Literatura dziecięca polska - 21 w.PedagogikaWychowanie w rodzinie OPISFIZYCZNY:[1], 31 s. : il. kolor. ; 21 cm. SYGNATURA:159.9 (D) KOD KRESKOWYINWENTARZ:10100045670245670 TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>W tej książce dwoje przerażonych i zagubionych dzieci, które spotkała krzwda, rozmawia z Dobrą Wróżką, która w magiczny sposób pojawia się w pokoju, aby im pomóc. Wróżka wyjasnia im, że bolesnych doświadczeń nie wolno trzymać w sekrecie. O sprawach, które martwią dzieci, lub o wyrządzonej im krzywdzie, powinny mówić, nawet jeśli im tego zabroniono... UWAGI:U góry okł.: Praca terapeutyczna z dzieckiem: zły dotyk - jak o nim rozmawiać. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 1 Współczesne teorie i nurty wychowania AUTOR:Śliwerski, BogusławPOZ/ODP:Bogusław Śliwerski. ADRESWYDAWNICZY:Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. HASŁA:Pedagogika - teoria - historia - 20 w.Wychowanie - teoria - historia - 20 w. WYDANIE:Wyd. 7. OPISFIZYCZNY:403 s. : il. ; 24 cm. SYGNATURA:37 KOD KRESKOWYINWENTARZ:10100049104849104 TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >>Już w pierwszym rozdziale Autor pisze o potrzebie prowadzenia badań metateoretycznych i porównawczych wskazując jak wiele wiąże się z tym problemów. Przedstawienie współczesnych teorii i nurtów wychowania rozpoczęte zostało od zaprezentowania dokonań śp. profesora Karola Kotłowskiego, który uczył konfrontowania współczesności z tradycją bez imperatywu zaprzeczania wnoszonym przez alternatywne podejścia do istoty wychowania i kształcenia. W podręczniku znajdziemy obszerne omówienia m.in. pedagogiki filozoficznej, chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej, pedagogik: społeczno-personalistycznej, serca, miłości, Gestalt, autorytarnej, niedyrektywnej, radykalnego humanizmu, emancypacyjnej, międzykulturowej, analityczno-krytycznej, ponowoczesności. Każdą teorię wychowania poprzedza biogram prekursora danej myśli naukowej. SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>Od AutoraBadania (meta-)porównawcze współczesnych teorii i nurty wychowaniaPedagogika filozoficzna – normatywnaChrześcijańska pedagogika personalno-egzystencjalnaPedagogia społeczno-personalistycznaPedagogika sercaDuchowa pedagogia miłościPedagogika niedyrektywnaPedagogika nieautorytarnaPedagogika GestaltPedagogia wychowanie integralnegoPedagogika antyautorytarnaPedagogika radykalnego humanizmuKrytyczna nauka o wychowaniuPedagogika emancypacyjnaPedagogika międzykulturowaDekonstrukcja a pedagogika przezwyciężania obcościPedagogika analityczno-krytycznaAntypedagogika - postpedagogikaPedagogika ponowoczesnościBibliografia UWAGI:Bibliogr. s. 389-402. DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? Filia nr 1 Zarys historii wychowania. Cz. 2, wiek XIX - do 1918 roku AUTOR:Możdżeń, StefanPOZ/ODP:Stefan Możdżeń.ADRESWYDAWNICZY:Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 1993. SERIA:Skrypty Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej : nr 2 HASŁA:Pedagogika - historia - Europa - 19 w.Pedagogika - historia - Polska - 18-20 w.Szkolnictwo - Europa - 19 w.Szkolnictwo - Polska - 18-20 w. OPISFIZYCZNY:221, [11] s. ; 21 cm. SYGNATURA:37 KOD KRESKOWYINWENTARZ:10100050561550561 SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >>I. GŁÓWNE KIERUNKI SZKOLNICTWA W EUROPIE W XIX I NA POCZĄTKU XX WIEKU1. Problem kształcenia klasycznego i realnego w XIX w. w Europie2. Zasługi Jana Henryka Pestalozziego w dziedzinie wychowania elementarnego3. System dydaktyczny Bella i Lancastra4. F. Frobel i wychowanie przedszkolne5. Pedagogika Filozoficzna i J.F. Herbart6. Uniwersytety7. Rozwój szkolnictwa zawodowego8. Szkoły specjalne i zakłady dobroczynno-wychowawcze9. Szkolnictwo we Francji i Anglii jako przykłady odmiennej organizacji szkolnejII. SZKOLNICTWO I MYŚL PEDAGOGICZNA NA ZIEMIACH POLSKICH W CZASACH ZABORÓW1. Warunki rozwoju oświaty polskiej w czasach zaborów2. Szkolnictwo polskie w zaborze rosyjskim (1773-1830)3. Szkolnictwo Księstwa Warszawskiego (1807-1815)4. Szkolnictwo w Królestwie Polskim (1815-1831)5. Szkolnictwo Rzeczpospolitej Krakowskiej (1815-1846)6. Wychowanie i szkolnictwo w Galicji do połowy XIX wieku7. Szkolnictwo w zaborze pruskim do połowy XIX w8. Szkolnictwo w Królestwie Polskim w okresie międzypowstaniowym (1830-1862)9. Polska myśl pedagogiczna w I połowie XIX w.10. Reforma szkolna w Królestwie Polskim - 1862 r.11. Sytuacja w szkolnictwie w zaborze rosyjskim po powstaniu styczniowym (1864-1918)12. Szkolnictwo w Galicji w latach 1848-191813. Szkolnictwo w zaborze pruskim w II połowie XIX w.14. Polska myśl pedagogiczna połowy XIX w. do 1914 r.III. NOWE WYCHOWANIE I JEGO RECEPCJA NA ZIEMIACH POLSKICHIV. SZKOLNICTWO POLSKIE I STUDIA POLAKÓW W OBCYCH KRAJACH W CZASACH ZABORÓWSpis tabel DOSTĘPNOŚĆ: Dostępny jest 1 egzemplarz.Pozycję można wypożyczyć na 30 dni REZERWACJE:OPERACJE: W INNYCH PLACÓWKACH KOMENTARZE (0)CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU? 1 2 3 WYDRUK KATALOGÓW >ZAZNACZ WSZYSTKIEODZNACZ WSZYSTKIE