Poszerzone wydanie autobiografii wybitnego polskiego reżysera. Laureat Oscara za całokształt twórczości opowiada o początkach artystycznej kariery w trudnych latach powojennych, o sukcesie filmu Kanał na festiwalu w Cannes, o fenomenie Zbyszka Cybulskiego i swojej fascynacji twórczością Iwaszkiewicza. Zdradza, jakich lekcji reżyserii udzielił mu Tadeusz Łomnicki. Wyjaśnia, dlaczego nie czyta recenzji. Mówi o tym, w jaki sposób należało postępować z władzą, by móc tworzyć filmy w Polsce Ludowej.
Jaki wpływ na karierę Andrzeja Wajdy mogła mieć pogoda? Z jakiej przyczyny doszło do rozwiązania "tajemniczego X"? Z jakimi trudościami wiązało się powstanie Człowieka z marmuru i Człowieka z żelaza? Kino i reszta świata to fascynująca opowieść o reżyserskim fachu i kulisach kształtowania się polskiej szkoły filmowej. To pełen anegdot o słynnych aktorach i osobistych refleksji odautorski komentarz do kompletnej twórczości Artysty, w tym najważniejszych projektów ostatnich lat: Katynia, Tataraku i Wałęsy. Człowieka z nadziei. Reżyser przybliża ich genezę i okoliczności powstania, rzucając na nie zupełnie nowe światło.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka opowiada o kilkunastu latach życia Tadeusza Łomnickiego, jednego z najwybitniejszych polskich aktorów ( a według plebiscytu tygodnika ``Polityka`` - największego naszego aktora XX wieku), o jego pasji, miłości i śmierci, widzianych oczyma osoby mu najbliższej - jego żony. To książka poruszająca i wzruszająca - świadectwo trudnej, tragicznie zakończonej miłości dwojga wybitnych ludzi, jest jednak także śmiałym odsłonięciem prawdy o polskim środowisku teatralnym - tak śmiałym, że kiedy się ukazała wywołała skandal.
UWAGI:
Na s. 4 okł. błędny ISBN.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Magda Gessler bez tajemnic! W wyjątkowo szczerej autobiografii ilustrowanej jej oryginalnymi rysunkami i przepisami oraz nigdy niepublikowanymi prywatnymi zdjęciami mówi wszystko o miłości, mężczyznach, dzieciach i potrawach, które zmieniły jej życie.
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Miała dziewiętnaście lat, gdy opuściła rodzinną miejscowość na Mazowszu i przyjechała do Gdańska. Dwa lata później została żoną Lecha Wałęsy. Wychowała ośmioro dzieci. W czasie, gdy wielokrotnie aresztowano jej męża za działalność opozycyjną, w okresie Sierpnia `80, po powstaniu Solidarności, w stanie wojennym, gdy Lech Wałęsa był internowany - dbała, by ocalało to, co dla Niej było najważniejsze: rodzina. 1990 roku w Sejmie wolnej Rzeczpospolitej stała obok męża, gdy składał przysięgę prezydencką. Nigdy nie lubiła określenia Pierwsza Dama. Unikała wywiadów i niepotrzebnego rozgłosu. Teraz przerywa milczenie.
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Ta unikalna książka o portretach, rysowaniu, pozowaniu, rozmowach z modelami, których od lat rysuje Hanna Bakuła, pełna jest humoru i anegdot oraz zabarwionych dużą dozą sympatii opisów portretowanych postaci. Artystka maluje tylko tych, których zna i lubi, lub obce osoby, które jej się podobają. Tworzone przez nią portrety - kolorowe, charakterystyczne, w duże mierze psychologiczne - można zobaczyć na całym świecie. Żyją swoim życiem i wędrują z właścicielami. Lata temu, w setną rocznicę urodzin Mistrza, media nazwały Hannę Bakułę "Witkacym w spódnicy" i tak już zostało. Ich prace łączy wiele, choć portrety Hanny Bakuły są bardziej malarskie i zawierają fowistyczną nutę. Jest w nich wiele emocji. Witkacy jest bardziej monochromatyczny, modernistyczny. Ale na pewno tę dwójkę artystów łączy to, że są piszącymi malarzami, co nie zdarza się często.
Książka jest opisem osób i ich portretów, rysowanych pastelami w różnym czasie i różnych miejscach. Niniejszy tom, nazwany "pierwszym kręgiem", to portrety osób z bliskiego otoczenia artystki. Liczne teksty o tego zbioru były od dawna gotowe. Wiele ważnych reprodukcji przepadło w czasie przeprowadzek i wraz z ukradzionymi komputerami. Ale przybywa nowych portretów i autoportretów autorki, które ona sama ceni najbardziej.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Nie wiem, czy "Świderski" mnie lubił, czy nie, ale kiedy w Zemście dostawałem okłaski, lał mnie po nodze. To musiało być z zazdrości, bo przecież nie mógł mnie tak mocno lać bezwiednie (...) W jednej ze scen Zemsty, kiedy siadał obok mnie na kanapce, wyglaszając swoją kwestię Cześnika, z całej siły walił mnie ręką w nogę. Bolało okropnie i miałem odbite jego pięć palców na udzie. Poskarżyłem się Gustawowi Holoubkowi, który poradził mi, żebym mu "oddał". "Jak to", pytam Gucia, "mam mu oddać?". W końcu "oddałem mu", to znaczy w odpowiednim momencie szybko nogę odsunąłem. Świderski wtedy z całą siła uderzył ręką w drewniany kant kanapki, syknął z bólu i wyszeptał do mnie: "Jeden zero, panie Wiesiu, jeden zero...". fragment książki.
UWAGI:
Publ. klubu "Świat Książki" nr 6113.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni