Jed Martin zdobywa sławę dzięki fotografiom map Michelina. Dla niego mapa jest bardziej interesująca niż terytorium. Odnosi sukces, ale jego życie prywatne to porażka. Nie umie zbudować bliskiego związku z ojcem ani z kobietami, więc udaje, że relacje międzyludzkie niewiele dla niego znaczą. Po pewnym czasie porzuca fotografię na rzecz malarstwa. I znów święci triumfy. Wstęp do katalogu jego wystawy ma przygotować sam Michel Houellebecq - popularny, choć nieprzystępny i nieprzewidywalny pisarz, niezbyt przepadający za ludźmi. W zamian Jed postanawia namalować jego portret. Między oboma twórcami zawiązuje się nić porozumienia. Niedługo potem Houellebecq zostaje brutalnie zamordowany...
Michel Houellebecq powraca w wielkim stylu. W swojej najnowaszej powieści umiejętnie wplata wątki kryminalne w melancholijno-ironiczny portret francuskiej bohemy.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Dziennikarz poczytnego magazynu, specjalista od reklamy, samobójca wdrapujący się na szczyt budynku, nauczyciel przeżywający na lekcji załamanie nerwowe i jego dziesięcioletni uczeń mający trudności z koncentracją - czy będąc świadkami ich dramatów, umiemy zrozumieć motywacje ich postępowania? Wallace z właściwą sobie chirurgiczną precyzją rozkłada na czynniki pierwsze psychikę bohaterów uwikłanych w absurdy konsumpcyjnego świata.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Wydana po raz pierwszy w 1984 roku Nieznośna lekkość bytu najsłynniejsza książka Milana Kundery i swego rodzaju ukoronowanie jego twórczości, to powieść o przypadku, który określa ludzki los. Przypadek decyduje o tym, kogo kochamy, czym zajmujemy się przez całe życie, kim jesteśmy, z jakimi ludźmi się stykamy. W epoce totalitaryzmu zaś czynnik losowy jest tym bardziej paradoksalny, im bardziej wszechwładny ustrój stara się go wyeliminować i narzucić obywatelom sztuczne ograniczenia. Pomiędzy tymi dwoma żywiołami - prawdziwym i wymyślonym - poszczególne biografie wirują jak folia na wietrze.
UWAGI:
Na s. tyt. dawna nazwa wydawcy: Wydawnictwo W. A. B.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Jedna z najważniejszych książek współczesnej prozy szwedzkiej. Szwecja, lata siedemdziesiąte XX wieku. Kilkuletnia Asa mieszka wraz z ojcem Leifem. Jej życie nie przypomina życia rówieśników: dziewczynka nosi skromne ubrania, nigdzie nie wyjeżdża, może jeść dużo słodyczy, a zamiast chodzić wcześnie spać, prowadzi długie rozmowy z ojcem o potrzebie sprawiedliwości społecznej i walce klas. Leif jest bowiem dla Asy bohaterem, mistrzem hutnictwa, niezastąpionym pracownikiem największego zakładu w mieście. A przynajmniej tak zapewnia córkę. Jednak im starsza jest Asa, tym wyraźniej widzi, że jej ojciec to tak naprawdę mierny rzemieślnik z problemem alkoholowym, który nie może się odnaleźć w coraz szybciej rozwijającym się społeczeństwie. Dorastająca dziewczyna postanawia odnowić kontakty z matką, która dawno temu porzuciła męża i dziecko. Czy jednak Asa odnajdzie się w barwnej, nieco szalonej rodzinie matki? Zwłaszcza że z ojcem łączy ją więź, której nie są w stanie przeciąć nawet przeprowadzka i zmiana nazwiska. Nikt mnie nie ma to znakomity, poruszający do głębi opis relacji między ojcem a córką, a także wstrząsający portret Szwecji, daleki od wyidealizowanego obrazu wspaniałego państwa opiekuńczego.
Po śmierci męża przedwcześnie owdowiała Nora Webster od nowa układa swoją codzienność. Teraz musi stanąć na czele rodziny, zadbać osobno o każde z czwórki swoich dzieci i zapewnić stabilność domowych finansów. Przede wszystkim jednak musi uporać się z własnym poczuciem pustki i straty.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Colm Tóibin ; przełożył Jerzy Kozłowski.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni