KATALOG KSIĘGOZBIORU DZIAŁU UDOSTĘPNIANIA CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 13
Działalność bibliotek publicznych : wytyczne IFLA/UNESCONa dod. s. tyt.: "Public library service ".
POZ/ODP:
oprac. przez zespół pod przewodnictwem Philipa Gilla, w imieniu Sekcji Bibliotek Publicznych ; Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydaw. SBP, 2002.
SERIA:
Nauka, Dydaktyka, Praktyka = 55
HASŁA:
Biblioteki publiczne - normalizacja OPIS FIZYCZNY:
115, [1] s. ; 21 cm.
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
100000000434
43
UWAGI:
Tyt. równol.: The public library service : IFLA/UNESCO guidelines for development. Na okł. podtyt.: standardy międzynarodowe IFLA-UNESCO. Na książce [>>] błędny ISBN. Bibliogr. Indeks. Spis treści także ang.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 13
Edukacja informacyjna w bibliotekach a rozwój społeczeństwa wiedzyNa dod. s. tyt.: "Information literacy education in libraries vs. knowledge society development ".
AUTOR:
Kurkowska, Ewa Jadwiga
POZ/ODP:
Ewa Jadwiga Kurkowska ; Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2012.
SERIA:
Nauka, Dydaktyka, Praktyka = 137
HASŁA:
Bibliotekarstwo - a społeczeństwo informacyjne Społeczeństwo informacyjne - a bibliotekarstwo OPIS FIZYCZNY:
207, [1] s. ; 21 cm.
SYGNATURA:
00
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
100000015605
1560
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Ekstremalnie szybki przyrost informacji tworzy nowe potrzeby edukacyjne. Funkcjonowanie w społeczeństwie wymaga opanowania umiejętności wyszukiwania, selekcji, analizowania i krytycznej oceny oraz właściwego zastosowania informacji. Dostęp do rozległej wiedzy każe na nowo zastanowić się nad kwestiami etycznymi i prawnymi. Autorka wnikliwie przygląda się rozwojowi społeczeństwa wiedzy i zjawisku kształtowania kompetencji informacyjnych. Esej pokazuje information literacy w kontekście współczesnych trendów edukacyjnych (samokształcenie, edukacja ustawiczna, kształcenie na odległość) oraz aktywności organizacji bibliotekarskich. W poszukiwaniu standardów w zakresie prowadzenia edukacji informacyjnej, badaczka przegląda międzynarodowe dokumenty i wyrusza do naszych sąsiadów (Niemcy i Czechy).
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> Wstęp Rozdział I Społeczeństwo wiedzy Społeczeństwo informacyjne Informacja i wiedza Społeczeństwo wiedzy Technologia w społeczeństwie wiedzy Gospodarka w społeczeństwie wiedzy Społeczeństwo postkapitalistyczne Demokracja a kształtowanie się społeczeństwa wiedzy Społeczeństwo wiedzy – szanse i obawy Rozdział II Edukacja w społeczeństwie wiedzy Rola nauki Znaczenie edukacji Wybrane trendy we współczesnej edukacji Technologia informacyjna w systemie edukacji Kształcenie ustawiczne Kształcenie na odległość Samokształcenie Edukacja informacyjna Rozdział III Information literacy Alfabetyzacja funkcjonalna i information literacy Information literacy – problemy definicyjne i terminologiczne Behawioryzm i konstruktywizm a information literacy Wybrane koncepcje information literacy Koncepcja Christine Doyle Relacyjny model information literacy Christine Bruce Koncepcja Sheili Webber i Billa Johnstona Czym jest information literacy Edukacja informacyjna i biblioteki Rozdział IV Działalność organizacji bibliotekarskich na rzecz kształtowania kompetencji informacyjnych International Federation of Library Associations and Institutions (IFLA, Międzynarodowa Federacja Stowarzyszeń i Instytucji Bibliotekarskich) International Association of School Librarianship – (IASL, Międzynarodowe Stowarzyszenie Bibliotekarstwa Szkolnego) American Library Association (ALA, Stowarzyszenie Bibliotek Amerykańskich) Association of College and Research Libraries (ACRL, Stowarzyszenie Bibliotek Akademickich i Naukowych) ACRL Institute for Information Literacy (IIL, Instytut Edukacji Informacyjnej) American Association of School Libraries (AASL, Amerykańskie Stowarzyszenie Bibliotekarzy Szkolnych) National Forum on Information Literacy(NFIL, Narodowe Forum ds. Edukacji Informacyjnej) Bibliotekarskie organizacje w Australii Australian and New Zealand Institute for Information Literacy ANZIIL, Instytut Alfabetyzacji Informacyjnej Australii i Nowej Zelandii). European Network for Information Literacy (EnIL, Europejska Sieć ds. Edukacji Informacyjnej) Society of College, National and University LibrariesSCONUL, Stowarzyszenie Bibliotek Narodowych i Akademickich) Chartered Institute of Library and Information Professionals (CILIP, Instytut Profesjonalistów z Zakresu Informacji i Bibliotekarstwa) United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO Organizacja Narodów Zjednoczonych do Spraw Oświaty, •Nauki i Kultury) International Alliance for Information Literacy (IAIL) Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich (SBP) Rozdział V Wybrane standardy i modele information literacy Information Literacy Standards for Student Learning (1998, USA) Standards for the 21st-Century Learner (2007, USA) Seven pillars of information literacy (1999 i 2011, Wielka Brytania) The Primary School Library Guidelines (2000, Wielka Brytania) Standardy ACRL (2000, USA) Standardy CAUL i ANZIIL (2001, 2004, Australia i Nowa Zelandia) Learning matrix for student learning (2001, 2004, Australia) Guidelines on Information Literacy for Lifelong Learning. Final Draft (2006) Standardy dotyczące kompetencji informacyjnych w Niemczech Standardy informační gramotnosti vysokoškolského studenta (2007, Czechy) Standardy dotyczące edukacji informacyjnej w Polsce Zakończenie Wykorzystana literatura UWAGI:
Bibliogr. s. 189-207. Spis treści także ang.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 13
Indeksowanie treści : porównanie skuteczności metod tradycyjnych i automatycznychNa dod. s. tyt.: "Content indexing ".
AUTOR:
Malak, Piotr.
POZ/ODP:
Piotr Malak.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2012.
SERIA:
Nauka, Dydaktyka, Praktyka - Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich : 133
HASŁA:
Języki informacyjne Języki informacyjne Języki informacyjne Języki informacyjne Klasyfikacja dziesiętna - komputeryzacja Klasyfikacja dziesiętna - komputeryzacja Klasyfikacja dziesiętna - komputeryzacja Klasyfikacja dziesiętna - komputeryzacja Opracowanie rzeczowe Opracowanie rzeczowe Opracowanie rzeczowe Opracowanie rzeczowe Indeksy Indeksy Indeksy Indeksy OPIS FIZYCZNY:
195 s. : il. ; 21 cm.
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
100000015490
1549
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Słowa kluczowe - klucz do informacji czy źródło chaosu? Autor rozważa zalety i wady reprezentacji treści poprzez słowa kluczowe i analizuje to zjawisko jako dominującą formę wyszukiwania. Badacz skupia się też na porównaniu dwóch typów przetwarzania i opracowania informacji: automatycznego i kognitywnego. W podzielonej na dwie części książce nie zabrakło praktycznych wskazówek z zakresu optymalizacji tekstu na potrzeby automatycznego przetwarzania oraz prezentacji nowatorskiej metody badawczej. Zagadnienia poruszone w "Indeksowaniu treści“ znajdą swoje miejsce podczas zajęć dotyczących wyszukiwania informacji, przydadzą się osobom pracującym z informacją cyfrową, bibliotekarzom oraz badaczom procesów przetwarzania informacji.***".przeczytałem Pańską książkę i jestem usatysfakcjonowany. Nareszcie konkrety. Powinien Pan dalej zgłębiać problem, bo od automatycznego indeksowania nie uciekniemy, a na razie na tym polu królują slogany, eufemizmy i często bzdury. Nie mogłem tego słuchać, ani tym bardziej czytać - to zresztą na uboczu moich zainteresowań - dopóki nie natrafiłem na książkę p. Woźniak-Kasperek, a teraz na tę Pańską. To zaczyna mieć ręce i nogi także w wymiarze praktycznym i realnie zastosowawczym. Sam pomysł na takie badanie był bardzo dobry."Z listu profesora Jacka Wociechowskiego do autora książki
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> WSTĘP WYSZUKIWANIE INFORMACJI W SIECI ROZLEGŁEJ: KATALOGI STRON WWW A WYSZUKIWARKI INTERNETOWE CEL I STRUKTURA PRACY ZWIĄZKI NLP Z INFORMACJĄ NAUKOWĄ 1.1. WPROWADZENIE TEORETYCZNE DO PRZETWARZANIA JĘZYKA NATURALNEGO 1.2.1. Ustalenia terminologiczne związane z nazwą badań nad tekstami języka naturalnego 1.2. WYBRANE KIERUNKI BADAWCZE 1.2.1. Wyszukiwanie informacji w dokumentach 1.2.2. Grupowanie dokumentów (klasteryzacja) 1.2.2.1. Grupowanie oparte o wzorce 1.2.2.2. Grupowanie bezwzorcowe USTALENIA TERMINOLOGICZNE ORAZ WYBRANE METODY KOMPUTEROWEGO PRZETWARZANIA JĘZYKA NATURALNEGO 2.1. TERMINY PRZYJĘTE W KSIĄŻCE 2.2. ANALIZA KWANTYTATYWNA TEKSTÓW 2.2.1. Jednostki badania kwantytatywnego tekstów 2.2.2. Cechy statystyczne jednostek leksykalnych 2.2.3. Zależności leksykalne 2.3. WYBRANE METODY REPREZENTACJI TREŚCI DOKUMENTÓW 2.3.1. Zbiór słów (bag-of-words) 2.3.2. Lista frekwencyjna 2.3.3. Reprezentacja wektorowa 2.4. WYBRANE SPOSOBY OKREŚLANIA WAGI SŁÓW 2.5. OPTYMALIZACJA LINGWISTYCZNA TREŚCI DOKUMENTU 2.5.1. Przygotowanie dokumentów do indeksowania treści 2.5.2. Usunięcie wyrazów mało znaczących 2.5.3. Wyznaczanie rdzenia wyrazu 2.5.3.1. Metody wskazywania wspólnego rdzenia 2.5.4. Wskazywanie lematu słowoformy ZASADY POSTĘPOWANIA BADAWCZEGO I OPIS PRZYGOTOWANEGO SYSTEMU 3.1. PRZEDMIOT, CEL I METODOLOGIA BADAŁ 3.1.1. Przedmiot badań 3.1.2. Cele i hipotezy badawcze 3.2. ZASTOSOWANE METODY, TECHNOLOGIE I NARZĘDZIA BADAWCZE 3.2.1. Zastosowane technologie 3.2.2. Język Python 3.3. ORGANIZACJA I PRZEBIEG BADAŁ 3.3.1. Przygotowanie dokumentów do analizy 3.3.2. Klasyfikacja zawartości pliku 3.3.3. Usunięcie wyrazów nierelewantnych 3.3.4. Ustalenie podstawowej postaci wyrazów 3.3.5. Zliczenie wystąpień danego słowa 3.3.6. Analiza słów wyróżnionych 3.3.7. Metody ustalania wagi słów 3.3.8. Porównanie zestawów słów kluczowych ustalanych tradycyjnie i automatycznie 3.4. PREZENTACJA MATERIAŁU BADAWCZEGO 3.4.1. Korpus tekstów 3.4.2. Teksty z zakresu informacji naukowej i bibliologii 3.4.2.1. Artykuły z czasopism 3.4.2.2. Artykuły z materiałów konferencyjnych 3.4.3. Subkorpus ekonomia i zarządzanie 3.4.4. Słowa kluczowe 3.4.4.1. Słowa kluczowe wybierane przez autorów 3.4.4.2. Słowa kluczowe wskazane przez indeksatorów 3.4.4.3. Słowa kluczowe generowane automatycznie ANALIZA ORAZ INTERPRETACJA MATERIAŁU BADAWCZEGO I WYNIKÓW BADAŁ 4.1. ANALIZA GŁÓWNEGO KORPUSU TEKSTÓW 4.1.1. Czasopisma 4.1.2. Materiały konferencyjne 4.1.3. Analiza całego korpusu 4.2. ANALIZA KORPUSU POMOCNICZEGO 4.3. SŁOWA KLUCZOWE UZYSKANE W WYNIKU INDEKSOWANIA TRADYCYJNEGO I AUTOMATYCZNEGO 4.3.1. Waga słów wyróżnionych w tekście 4.3.2. Słowa kluczowe wskazywane automatycznie 4.4. OCENA ZASTOSOWANYCH METOD USTALANIA WAGI SŁOWA PODSUMOWANIE POSTULATY TECHNOLOGICZNE Standardy metainformacji Formaty zapisu dokumentów PROPOZYCJE DALSZYCH BADAŃ BIBLIOGRAFIA SPIS TABEL SPIS ILUSTRACJI SPIS WYKRESÓW INDEKS RZECZOWY UWAGI:
Bibliogr. s. 173-184. Indeks. Druga s. tyt. w jęz. ang.Spis treści również w jęz. ang.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 13
Katalog przedmiotowy. Cz. 1, Teoria
AUTOR:
Łysakowski, Adam
POZ/ODP:
Adam Łysakowski ; Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydaw. SBP, 2002.
SERIA:
Nauka, Dydaktyka, Praktyka 58.
HASŁA:
Katalog przedmiotowy - teoria WYDANIE:
Wyd. 2.
OPIS FIZYCZNY:
199, [2] s., [1] k. tabl. złoż. ; 21 cm.
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
100000000120
12
UWAGI:
Publikacja wydana z okazji 85-lecia Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich i dla uczczenia 50-lecia śmierci Adama Łysakowskiego.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 14 dni
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 13
Katalog przedmiotowy. Cz. 1, Teoria
AUTOR:
Łysakowski, Adam
POZ/ODP:
Adam Łysakowski ; Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydaw. SBP, 2002.
SERIA:
Nauka, Dydaktyka, Praktyka 58.
HASŁA:
Katalog przedmiotowy - teoria WYDANIE:
Wyd. 2.
OPIS FIZYCZNY:
199, [2] s., [1] k. tabl. złoż. ; 21 cm.
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
100000000137
13
UWAGI:
Publikacja wydana z okazji 85-lecia Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich i dla uczczenia 50-lecia śmierci Adama Łysakowskiego.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
Filia nr 13
Kompetencje informacyjne młodzieży : analiza, stan faktyczny, kształcenie na przykładzie Polski, Niemiec i Wielkiej BrytaniiNa dod. s. tyt.: "Youth information literacy : analysis, actual state, education in Poland, Germany and Great Britain".
AUTOR:
Jasiewicz, Justyna.
POZ/ODP:
Justyna Jasiewicz ; Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich.
ADRES WYDAWNICZY:
Warszawa : Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich, 2012.
SERIA:
Nauka, Dydaktyka, Praktyka = 138
HASŁA:
Społeczeństwo informacyjne Środki masowego przekazu - a młodzież OPIS FIZYCZNY:
238, [2] s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
SYGNATURA:
316
KOD KRESKOWY
INWENTARZ:
100000016121
1612
TREŚĆ: Pokaż informacje o treści pozycji >> Jakie zachowania informacyjne charakteryzują młodzież urodzoną w latach 90. XX wieku? Czym dla Pokolenia Google, pokolenia Y, net-generacji - jak bywa nazywana ta grupa - jest Internet: Wszechnicą Wiedzy Wszelakiej, czy e-Śmietniskiem? Justyna Jasiewicz bierze na warsztat zagadnienia związane z kompetencjami informatycznymi i informacyjnymi oraz zachowaniami młodych użytkowników nowych mediów.Ciekawym elementem opracowania są wyniki sondażu przeprowadzonego przez badaczkę na grupie niemal 150 uczniów w wieku gimnazjalnym z Polski, Niemiec i Wielkiej Brytanii oraz analiza programów nauczania z tych krajów. Autorka opisuje źródła informacji wykorzystywane przez młodzież w procesie kształcenia, sposoby oceny wiarygodności informacji, a także kłopoty, z jakimi młodzi ludzie spotykają się prowadząc poszukiwania w środowisku sieciowym. Efekt? Rzetelny i dający do myślenia obraz tytułowego zagadnienia, a przy tym świetna książka dla nauczycieli, bibliotekarzy i... decydentów kształtujących szkolne programy edukacyjne.
SPIS TREŚCI: Pokaż spis treści >> 1.Przemiany społeczne w perspektywie rozwoju ICT 1.1. Konwergencja mediów determinantem przemian społecznych 1.2. Wybrane koncepcje społeczeństwa przełomu wieków 1.2.1. Społeczeństwo informacyjne 1.2.1.1. Substrat technologiczny 1.2.1.2. Substrat ekonomiczny 1.2.1.3. Substrat społeczny 1.2.1.4. Substrat kulturowy 1.2.1.5. Społeczeństwo sieciowe 1.3. Wykorzystanie nowych technologii – dane Diagnozy społecznej 2.Google generation – próba charakterystyki młodzieży jako pokolenia użytkowników nowych mediów 2.1. Wykorzystanie nowych technologii przez młodzież – wyniki wybranych badań empirycznych 2.1.1. Dostęp do technologii 2.1.2. Miejsce korzystania . 2.1.3. Czas, częstotliwość i staż korzystania 2.1.4. Cel korzystania 2.1.5. Sposób korzystania 2.1.6. Umiejętności 2.1.7. Źródła kompetencji 2.2. Pomiędzy stereotypem a rzeczywistością – młodzi ludzie jako użytkownicy nowych mediów 2.2.1. Problemy terminologiczne 2.2.2. Miejsce nowych mediów w życiu młodzieży 2.2.2.1. Utrzymywanie stałego kontaktu z przyjaciółmi 2.2.2.2. Szybkość przekazu a kompetencje językowe i zdolność koncentracji 2.2.2.3. Kontakt z dobrami kultury a korzystanie z Internetu 2.3. Zachowania informacyjne młodzieży w świetle literatury przedmiotu 2.3.1. Nabywanie umiejętności informatycznych 2.3.2. Wyszukiwanie informacji – materiały drukowane i Internet 2.3.2.1. Korzystanie z materiałów drukowanych 2.3.2.2. Wyszukiwanie w Internecie 2.3.3. Ocena wiarygodności informacji 3.Kompetencje informacyjne jako warunek aktywnego uczestnictwa w społeczeństwie XXI w 3.1. Ramy teoretyczne i terminologiczne rozważań nt. kompetencji informacyjnych 3.1.1. Rozważania terminologiczne 3.1.2. Zagadnienie kompetencji w ujęciu teoretycznym 3.1.2.1. Klasyfikacja kompetencji 3.1.2.2. Wybrane rodzaje kompetencji 3.2. Kompetencje informacyjne – próba zdefiniowania problemu 3.2.1. Wybrane definicje information literacy 3.2.2. Information literacy jako nowa sztuka wyzwolona 3.2.2.1. Komponenty kompetencji informacyjnych 3.2.3. Siedem aspektów information literacy 3.3. Wybrane modele information literacy 3.3.1. SCONUL – Information Skills Model 3.3.2. Model Big6 Skills 3.3.3. Reflective Internet Searching 3.4. Od przysposobienia bibliotecznego do edukacji informacyjnej 4.Edukacja informacyjna w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Polsce. Analiza programów nauczania 4.1. Edukacja informacyjna w Dolnej Saksonii – Niemcy 4.1.1. Elementy edukacji informacyjnej w szkole podstawowej (Grundschule) 4.1.2. Elementy edukacji informacyjnej w szkole ponadpodstawowej (Sekundarstufe I – Gymnasium) 4.1.3. Elementy edukacji informacyjnej w szkole ponadpodstawowej (Sekundarstufe II – Gymnasiale Oberstufe) 4.2. Edukacja informacyjna w Wielkiej Brytanii 4.2.1. Elementy edukacji informacyjnej w programie pierwszego etapu kształcenia – key stage 1 4.2.2. Elementy edukacji informacyjnej w programie drugiego etapu kształcenia – key stage 2 4.2.3. Elementy edukacji informacyjnej w programie trzeciego etapu kształcenia – key stage 3 4.2.4. Elementy edukacji informacyjnej w programie czwartego etapu kształcenia – key stage 4 4.3. Edukacja informacyjna w Polsce 4.3.1. Elementy edukacji informacyjnej w szkole podstawowej (etap I i II) 4.3.2. Elementy edukacji informacyjnej w szkole gimnazjalnej (etap III) 4.3.3. Elementy edukacji informacyjnej w szkole ponadgimnazjalnej (etap IV – licea ogólnokształcące) 4.4. Ocena polskiego systemu kształcenia w zakresie information literacy 5.Kompetencje informacyjne młodzieży – wyniki badań własnych 5.1. Metodologia badań 5.1.1. Przedmiot badania 5.1.2. Charakterystyka badanej populacji 5.1.3. Cele i hipotezy badawcze 5.1.4. Wybór metod i technik badawczych 5.1.5. Opracowanie i struktura kwestionariusza ankiety 5.1.6. Przebieg badań i opracowanie ich wyników 5.2. Omówienie wyników badań 5.2.1. Co? Gdzie? Kiedy? Intensywność korzystania z nowych mediów 5.2.1.1. Staż korzystania z Internetu 5.2.1.2. Częstotliwość korzystania z Internetu 5.2.1.3. Miejsce korzystania z Internetu 5.2.1.4. Czas poświęcany na korzystanie z Internetu 5.2.1.5. Częstotliwość wykonywania różnych czynności w Internecie 5.2.1.6. Ocena kompetencji w poszczególnych obszarach 5.2.2. Jak mam to znaleźć? Potrzeby informacyjne młodzieży szkolnej 5.2.2.1. Korzystanie z poszczególnych źródeł informacji 5.2.2.2. Ocena wiarygodności informacji dostępnych w poszczególnych źródłach informacji 5.2.2.3. Problemy z wyszukiwaniem informacji w Internecie i sposoby ich rozwiązywania 5.2.3. Sam się nauczyłem! Rola edukacji formalnej i nieformalnej w kształtowaniu kompetencji informacyjnych UWAGI:
Bibliogr. s. 225-233. Spis treści także ang.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępna tylko na miejscu.
REZERWACJE:
OPERACJE:
CZY UWZGLĘDNIĆ PRZY WYDRUKU?
WYDRUK KATALOGÓW