Przez dziesięć lat Arnhild przebywała na oddziałach psychiatrycznych z diagnozą schizofrenii. Była psychotyczką, która własne ciało cięła do krwi odłamkami szkła. Dzisiaj, po ukończeniu studiów na Uniwersytecie w Oslo, pracuje jako psycholog.
Lauveng zabiera nas w świat głosów i halucynacji, szczurów i wilków, pokazując, w jaki sposób symptomy wyrażają własną logikę i znaczenie. Opis jej walki o wyzdrowienie, wspomaganej przez służbę zdrowia oraz przez matkę i siostrę, które nigdy nie straciły nadziei, to mocna lektura. Książka o zwycięstwie, w które wierzyli tylko nieliczni.
UWAGI:
Bibliogr. s. 199-[200].
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Na kartę 058153 od dnia 2024-05-22 Wypożyczona, do dnia 2024-07-21
Bardzo często brakuje nam pomysłu na to, jak z korzyścią dla rozwoju dziecka spędzać z nim czas w domu, gdy nie mamy do dyspozycji profesjonalnych opiekunów. Książka ta jest bardzo pomocna dla rodziców, gdyż prezentuje zbiór opracowanych ćwiczeń, które można wykonywać w domu z niepełnosprawnym umysłowo i ruchowo dzieckiem. Ćwiczenia są pomyślane w taki sposób, by nie tylko wspomóc rozwój fizyczny dziecka i poprawić stan jego zdrowia, ale także pogłębić emocjonalną więź między nim a rodzicami i opiekunami. Autorka książki przekonuje, iż aktywne spędzanie czasu z dzieckiem sprawia, że czuje się ono kochane i szczęśliwe, podczas przemyślanego ruchu szybciej przyswaja nowe wiadomości i umiejętności oraz nabiera wiary w siebie, stając się odważniejsze i bardziej niezależne w samoobsłudze i prostych domowych czynnościach.
UWAGI:
Bibliogr. s. [101].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
W niniejszej publikacji przedstawiono obecny stan wiedzy na temat biologicznych, psychologicznych i społecznych czynników i procesów rozwojowych, które odgrywają rolę w etiologii depresji u dzieci i młodzieży oraz utrzymywaniu się jej objawów. Pojedyncze czynniki ryzyka rzadko prowadzą do depresji, natomiast szczególna wielopoziomowa i bardzo złożona organizacja procesów biologicznych i psychospołecznych powoduje wystąpienie objawów choroby. Zatem klinicyści kontynuują badania, by efektywnie zapobiegać i leczyć depresję u dzieci i młodzieży. Należy podkreślić, że zarówno prewencja, jak leczenie muszą wynikać ze zrozumienia mechanizmów, jakie leżą u podłoża zaburzenia. Celem podjętych badań było poszerzenie wiedzy klinicznej o rodzinie z dziećmi cierpiącymi na depresję oraz charakterystyka procesów wewnątrzrodzinnych, czyli relacji emocjonalnych w rodzinach dzieci z depresją, ocena systemowych zasobów rodziny, jakości związku między rodzicami oraz analiza współzależności między powyższymi zmiennymi i próba wyodrębnienia najważniejszych predyktorów, będących czynnikami ryzyka depresji bądź czynnikami ochronnymi. Książkę kończy syntetyczne omówienie wyników wraz z implikacjami dla dalszych badań i praktyki klinicznej.