red. nauk. Krzysztof Gąsior, Tadeusz Sakowicz, Andrej Slodička ; Świętokrzyskie Centrum Profilaktyki [>>] i Edukacji, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Zakład Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Wydziału Pedagogicznego i Artystycznego.
Kim jest współczesny mężczyzna? Jak tworzy się i rozwija jego tożsamość? Jak zmieniają się podstawowe role, które pełni współczeście : obywatela, pracownika, mężą czy wreszcie ojca? Poszukiwanie odpowiedzi na te pytania winno mieć charakter interdyscyplinarny. Jedno ujęcie (psychologiczne, socjologiczne czy pedagogiczne) to zbyt mało, aby dostrzec całą złożoność współczesnych przemian dotykających mężczyznę. Niniejsza monografia za swój podstawowy cel stawia sobie podjęcie próby interdyscyplinarnego i wieloaspektowego spojrzenia na nadzieje i zagrożenia będące udziałem mężczyzn żyjących na przełomie XX i XXI wieku. (ze wstępu)
red. nauk. Krzysztof Gąsior, Tadeusz Sakowicz, Andrej Slodička ; Świętokrzyskie Centrum Profilaktyki [>>] i Edukacji, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Zakład Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Wydziału Pedagogicznego i Artystycznego.
Kim jest współczesny mężczyzna? Jak tworzy się i rozwija jego tożsamość? Jak zmieniają się podstawowe role, które pełni współczeście : obywatela, pracownika, mężą czy wreszcie ojca? Poszukiwanie odpowiedzi na te pytania winno mieć charakter interdyscyplinarny. Jedno ujęcie (psychologiczne, socjologiczne czy pedagogiczne) to zbyt mało, aby dostrzec całą złożoność współczesnych przemian dotykających mężczyznę. Niniejsza monografia za swój podstawowy cel stawia sobie podjęcie próby interdyscyplinarnego i wieloaspektowego spojrzenia na nadzieje i zagrożenia będące udziałem mężczyzn żyjących na przełomie XX i XXI wieku. (ze wstępu)
UWAGI:
Bibliogr. przy rozdz. Tekst częśc. niem., słowac.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Książka jest pierwszym opracowaniem na polskim rynku na temat zjawiska sponsoringu jako formy prostytucji dokonującego się m.in. w środowisku studenckim. Głównym celem książki jest zaprezentowanie przeprowadzonych badań, które potraktowane są dwukierunkowo. Z jednej strony przedstawia motywy i postawy kobiet decydujących się na sponsoring, zaś z drugiej strony charakteryzuje mężczyzn, którzy proponują związki sponsorskie.Książka nie zachęca do uprawiania prostytucji ani do korzystania z niej. Nie napiętnowano w niej także osób prostytuujących się. Autorka umożliwia racjonalny wgląd w zjawisko, które istnieje w naszym społeczeństwie, a wokół którego nagromadziło się wiele opinii i poglądów , mimo że nie ma jeszcze przeprowadzonych badań naukowych na ten temat.Prostytucja jest rzeczywistością społeczną, a zjawisko sponsoringu jest jej nową formą. Jako zjawisko społeczne istnieje niezależnie od tego, jak jest oceniane moralnie czy prawnie.
UWAGI:
Bibliogr. s. 163-166.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni