Książka "Marketing w turystyce" zawiera opis działań służących obsłudze turystów w sposób dający im maksimum pozytywnych doznań i przeżyć turystycznych.Obok części ogólnej, omawiającej naturę marketingu i zarządzania zgodnego z jego duchem, książka zawiera dwie części przedstawiające fazy aktywności marketingowej. Autor potwierdza fakt, że najbardziej efektywnym środkiem zjednującym klientów jest dobra obsługa, tzw. marketing bierny, powodująca 40% wzrostu ogólnego, a tylko 5-15% wzrostu to efekt prowadzenia kampanii marketingowych. Oznacza to konieczność włączenia procesu organizacyjnego imprez lub procesów świadczenia usług turystom jako istotnych składników działalności marketingowej.Publikacja jest interesująca zarówno dla instytucji lub osób prowadzących kampanie marketingowe, jak i dla przedsiębiorców oraz ich zrzeszeń pragnących pozyskać coraz większe ilości klientów - turystów. Stanowi cenną pomoc dla wykładowców i studentów mających w programie studiów przedmiot marketing turystyczny.
UWAGI:
Bibliogr.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
...Adresatami książki są osoby studiujące zaocznie na kierunkach ekonomicznych. Czytelnik znajdzie w niej podstawowe informacje dotyczące macierzy, rozwiązywania układów równań, wybrane elementy teorii funkcji jednej oraz dwóch zmiennych wraz z przykładami obliczania granic i pochodnych. Materiał jest prezentowany przystępnym, barwnym językiem umożliwiającym dotarcie do sedna algorytmów i pojęć z wystarczającym poziomem ścisłości. Zaletą książki jest bogactwo przykładów zastosowań treści do opisywania i interpretowania zjawisk ekonomicznych. Student otrzymuje wartościową pozycję, z której będzie mógł korzystać na bieżąco, bez poszukiwania pomocy osób postronnych...
Recenzowana książka jako dopełnienie wykładu pozwoli studentom śledzić tok rozumowania, stawiać pytania, analizować rozwiązania zadań i szukać potrzebnych wyjaśnień... Gustaw Treliński (fragmenty recenzji)
UWAGI:
Bibliogr.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Pozycja całkowicie odmienna od znanych podręczników matematyki dla ekonomistów.Podstawy matematyczne i zastosowania w ekonomii są tu połączone niemal w jedną niepodzielną całość: przykłady z dziedziny ekonomii zaprezentowano bowiem niemal natychmiast po wprowadzeniu niezbędnego minimum teorii. I choć zjawiska ekonomiczne zostały podporządkowane matematycznej strukturze wykładu, autorowi udało się przedstawić podstawowe zagadnienia z zakresu teorii konsumenta, teorii produkcji, problemów makroekonomicznych, a nawet finansów. Jest to podręcznik, w którym podaje się nie tylko algorytmy postępowania, ale również tłumaczy się idee stojące za nimi.Każdy rozdział został uzupełniony zadaniami, również bardziej zaawansowanymi, wymagającymi od studenta inwencji i wykazania się niestandardowym rozumowaniem. Do części zadań podano odpowiedzi.Polskie wydanie zostało podzielone na 2 tomy zatytułowane: Algebra elementarna i Elementarny rachunek różniczkowy.Pozycja przeznaczona dla wykładowców i studentów wydziałów ekonomii i zarządzania.
Pozycja całkowicie odmienna od znanych podręczników matematyki dla ekonomistów.Podstawy matematyczne i zastosowania w ekonomii są tu połączone niemal w jedną niepodzielną całość: przykłady z dziedziny ekonomii zaprezentowano bowiem niemal natychmiast po wprowadzeniu niezbędnego minimum teorii. I choć zjawiska ekonomiczne zostały podporządkowane matematycznej strukturze wykładu, autorowi udało się przedstawić podstawowe zagadnienia z zakresu teorii konsumenta, teorii produkcji, problemów makroekonomicznych, a nawet finansów. Jest to podręcznik, w którym podaje się nie tylko algorytmy postępowania, ale również tłumaczy się idee stojące za nimi.Każdy rozdział został uzupełniony zadaniami, również bardziej zaawansowanymi, wymagającymi od studenta inwencji i wykazania się niestandardowym rozumowaniem. Do części zadań podano odpowiedzi.Polskie wydanie zostało podzielone na 2 tomy zatytułowane: Algebra elementarna i Elementarny rachunek różniczkowy.Pozycja przeznaczona dla wykładowców i studentów wydziałów ekonomii i zarządzania.
Omówione tematy: międzynarodowe stosunki gospodarcze, międzynarodowy podział pracy, korzyści z handlu międzynarodowego w świetle teorii, rola handlu zagranicznego w gospodarce, międzynarodowe obroty czynnikami produkcji, międzynarodowe stosunki walutowe i finansowe, polityka kursu walutowego, bilans płatniczy i równowaga płatnicza kraju, polityka handlowa, międzynarodowa integracja gospodarcza, problemy globalne we współczesnej gospodarce światowej.