W niniejszej publikacji przedstawiono obecny stan wiedzy na temat biologicznych, psychologicznych i społecznych czynników i procesów rozwojowych, które odgrywają rolę w etiologii depresji u dzieci i młodzieży oraz utrzymywaniu się jej objawów. Pojedyncze czynniki ryzyka rzadko prowadzą do depresji, natomiast szczególna wielopoziomowa i bardzo złożona organizacja procesów biologicznych i psychospołecznych powoduje wystąpienie objawów choroby. Zatem klinicyści kontynuują badania, by efektywnie zapobiegać i leczyć depresję u dzieci i młodzieży. Należy podkreślić, że zarówno prewencja, jak leczenie muszą wynikać ze zrozumienia mechanizmów, jakie leżą u podłoża zaburzenia. Celem podjętych badań było poszerzenie wiedzy klinicznej o rodzinie z dziećmi cierpiącymi na depresję oraz charakterystyka procesów wewnątrzrodzinnych, czyli relacji emocjonalnych w rodzinach dzieci z depresją, ocena systemowych zasobów rodziny, jakości związku między rodzicami oraz analiza współzależności między powyższymi zmiennymi i próba wyodrębnienia najważniejszych predyktorów, będących czynnikami ryzyka depresji bądź czynnikami ochronnymi. Książkę kończy syntetyczne omówienie wyników wraz z implikacjami dla dalszych badań i praktyki klinicznej.
Dlaczego dzieci milczą, kiedy im lub komuś obok dzieje się krzywda? Kiedy sekretów nleży dotrzymywać, a kiedy absolutnie nie wolno? W jakich sytuacjach nie jest się skarżypytą? A co z tajemniczym czasem groźnym internetem?Ta ślicznie zilustrowana książka dla dzieci odpowiada na te i wiele innych trudnych pytań. Pomaga w przełamaniu tabu milczenia pomiędzy dzieckiem a dorosłym. Szczególnie pomiędzy dziekiem, które potrzebuje pomocy i dorosłym, który może jej udzielić.Książka przeznaczona dla dzieci, ich Rodziców, Wychowawców i Nauczycieli. Wspólne czytanie i omawianie jej treści pozwoli przyjąć zasady bezpiecznego postępowania.
UWAGI:
U góry okł.: Jak się bronić przed przemocą w szkole.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Jak zwiększyć bepieczeństwo uczniów w szkole? Jak zapobiegać przemocy w grupie i przerwać zmowę milczenia? "Dręczyciel w klasie" to obowiązkowa lektura, książka, która wyjaśnia, skąd się bierze siła dręczycieli, na czym polega mechanizm przemocy i jak mu przeciwdziałać. Zrozumienie i nazwanie tego mechanizmu pozbawia go jego ukrytej siły. Ta książka adresowana jest do dzieci, ich Rodziców, Wychowawców i Nauczycieli. Wspólne jej czytanie przyniesie najlepsze rezultaty i da dziecku oparcie w dorosłych.
UWAGI:
U góry okł.: Jak się bronić przed przemocą w szkole. Opis częśc. wg okł.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Dzieci nocy : dyskoteki, ecstasy i alkohol : nowe rodzaje samotności czy ciemność wymagająca razjaśnienia? Tyt. oryg.: "Popolo della notte : discoteche, ecstasy e alcol : nuove solitudini o buio da illuminare?".
Ta dobrze udokumentowana książka proponuje Czytelnikowi podróż w poszukiwaniu "dzieci nocy". Autor analizuje wszystkie przejawy prowadzonego przez nie życia: używanie ecstasy, tańce, szaleństwa sobotnich wieczorów...Są to zjawiska niespokojnej nocy, "nocy sumień", tej wewnętrznej ciemności, która prowadzi do życia pełnego egoizmu i obojętności.
UWAGI:
Tyt. oryg.: "Il popolo della notte : discoteche, ecstasy e alcol : nuove solitudini o buio da illuminare?" 2002.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Andrzej Jopkiewicz ; Wydział Pedagogiczny Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach, [>>] [Ośrodek Kształcenia i Doskonalenia Kadr Instytutu Technologii i Eksploatacji].