- Dlaczego trzymasz konia na werandzie? - zapytala Annika. - Bo w kuchni tylko by przeszkadzał. A nie lubi stać w salonie! - odparła Pippi.
Komiksy o Pippi Pończoszance powstały w latach 1957-1959 i pierwotnie publikowane były w odcinkach w szwedzkim czasopiśmie dla dzieci.
Oto pierwszy z trzech tomów zawierających po dwanaście historyjek komiksowych o najsilniejszej dziewczynce świata i jej przyjaciołach Tommym i Annice.
Dzięki drukowanym Iiterom komiksy mogą stać się pierwszą samodzielnq lekturą. Dla jednych będą pierwszym spotkaniem z Pippi, dla innych - spotkaniem z dobrą znajomą. W każdym przypadku niepokorny charakter Pippi i jej szalone przygody sprawią, że będzie to spotkanie niezwykłe!
Pierwsze polskie wydanie kolejnego zbioru opowiadań Astrid Lindgren. Autorka znów sięga do swych bogatych doświadczeń z życia na wsi. Jej bohaterowie to ubogie dzieci, które wiodą życie niełatwe i pozbawione blasku. Ale Lindgren wie, że dzieciom niezbędna jest kolorowa radość, jaką daje beztroska zabawa wśród piękna przyrody. Pozwala więc, by jej postaci w cudowny sposób znajdowały ów wytęskniony barwny świat lub by nieoczekiwanie spełniały się ich marzenia.Bo jedno ? jak zwykle u tej pisarki ? jest niezmienne: dzieci, które przedstawia, są wrażliwe i potrzebują do życia zarówno piękna, jak i dobra, nawet jeśli o te wartości trudno.
Ronja, córka zbójnika "Myślę, że źródłem, z którego zrodziła się Ronja, był fakt, że żyłam w mieście, tęskniąc za dziką okolicą, za lasem. Wtedy przyszła z pomocą fantazja. Ujrzałam górę, a na jej szczycie zbójnicki zamek, który nagle pękł na pół.- A kto tam mieszka? - pomyślałam.- No, rodzina zbójców, którzy mają córkę, i rodzina zbójców, którzy mają syna.- A jak się nazywają? Wzięłam atlas Królewskiego Klubu Automobilowego i otworzyłam na stronach Norrlandii. I znalazłam całą masę dobrych nazw, np. Górę Mattisa. A Ronja? Jest taki namiot lapoński, który nazywa się Juronjaure. Wyjęłam z niego dwie sylaby: Ronja. Brzmiało dobrze" - wspominała Astrid Lindgren."Cemu una tak lobi?" - pytają Pupiszonki, kiedy Ronja wpada do ich norki. Aż chciałoby się zapytać autorkę, "jak una to lobi", że z pozornie przypadkowych elementów ułożyła jedną z najwspanialszych książek dla dzieci. Wielką małą powieść o tym przede wszystkim, co w życiu najważniejsze, czyli o miłości. Ale również o tym, jak bardzo skomplikowana to sprawa - obdarzać miłością tak, żeby dać żyć tym, których naprawdę kochamy.
UWAGI:
Data wyd. wg www.calapolskaczytadzieciom.pl. Na grzbiecie oznaczono "M", tomy 1-23 tworzą nazwę serii.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Nietrudno zrozumieć motywy, którymi kierował się Jan-Erik Pettersson, pisząc biografię Stiega Larssona. Nieznany dziennikarz staje się jednym z najgłośniejszych autorów powieści kryminalnych. Trylogia Milennium niemal natychmiast została przetłumaczona na kilkadziesiąt języków i wydana w milionowych nakładach na całym świecie. Zainteresowanie trylogią niewątpliwie zwiększa fakt, iż jej autor zmarł nagle w wieku 50 lat, nie doczekawszy oszałamiającego sukcesu swoich książek. Pettersson próbuje opisać niezwykłe, barwne, pełne napięć i zwrotów życie Stiega Larssona. Jego dzieciństwo na surowej północy Szwecji, zaangażowanie polityczne widoczne już u nastolatka, a potem wyrażany wszelkimi możliwymi sposobami sprzeciw wobec ruchów faszystowskich, nazistowskich, różnych dyskryminacji i nierównemu traktowaniu kobiet. Pettersson ukazuje pełną zawiłości drogę Stiega Larssona jako dziennikarza, jego dalekie podróże, niezmordowaną walkę przeciwko prawicowym ekstremistycznym ruchom, oraz twardą, często niewdzięczną pracę w fundacji Expo. Powieści o Mikaelu Blomkviście i Lisabeth Salander dopiero na tle życia autora stają się bardziej zrozumiałe, a ich treść bogatsza i pogłębiona.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni