Nauka o różnorodności życia nosi nazwę systematyki. Jej zadaniem jest prezentacja uporządkowanego opisu różnorodności organizmów, czyli ich klasyfikacja. Podstawowe kryteria klasyfikacji organizmów przedstawiono w rozdziale pierwszym. Aby uświadomić sobie różnorodność życia na Ziemi, należy poznać budowę i funkcje życiowe najprostszych, bezkomórkowych form - wirusów, bakterii - organizmów prokariotycznych oraz glonów, określanych mianem protistów roślinnych.Dominujące miejsce w świecie roślin zajmują rośliny lądowe, określane też jako rośliny telomowe. Budowę i czynności życiowe tej grupy roślin przedstawiono w kontekście ich przystosowań do życia w danym środowisku.Ostatni rozdział poświęcono grzybom. Stanowią one jedną z bardzo starych ewolucyjnie linii rozwojowych, charakteryzującą się wieloma cechami odróżniającymi je od innych grup organizmów.Zgodnie ze stosowanym w poprzednich pozycjach układem treści - po każdym rozdziale zamieszczono zadania sprawdzające. Pomagają one lepiej zrozumieć wiedzę z tego zakresu oraz prawidłowo interpretować zależności pomiędzy organizmem a środowiskiem. Odpowiedzi opatrzone komentarzem umożliwiają korektę ewentualnej nieprawidłowej interpretacji faktów w danym zakresie.
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Pierwszy podręcznik z ekologii dla uczniów szkół średnich. Autor wyjaśnia ogólne zasady, posługując się konkretnymi przykładami. Wskazując skutki ludzkiego działania, stara się uświadomić czytelnikowi jego odpowiedzialność za przyszłość przyrody kraju i świata. Zaletą opracowania jest prostota i przystępność języka. W zestawie pytań, sprawdzających zakres wiedzy, położono nacisk na umiejętność porównywania, dostrzegania podobieństw i różnic, samodzielnego dobierania przykładów ilustrujących zjawiska ekologiczne.
UWAGI:
Bibliogr. s. 395-397. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni