Pod koniec lat czterdziestych dochodzi w Berlinie do serii tajemniczych morderstw. Pozornie ofiary nic nie łączy, jednak oficer prowadzący śledztwo odkrywa, że każda z tych osób przebywała w czasie wojny na terenie Afryki Północnej.
Brak motywów, niewiele śladów pozostawionych na miejscu zbrodni a także zmowa milczenia sprawiają, że śledztwo utyka w martwym punkcie.
Zdesperowany śledczy prosi o pomoc swojego dobrego znajomego, byłego oficera brytyjskiego wywiadu, który spędził na Bliskim Wschodzie wiele, licząc, że ten, dzięki znajomościom w tamtym regionie świata zdoła rozwikłać zagadkę niewyjaśnionych zabójstw. Mężczyzna, który po rozwiązaniu stref okupacyjnych zamierzał osiąść w Wielkiej Brytanii i nigdy nie wracać do przeszłości, postanowił podjąć wyzwanie. Nie spodziewał się jednak, że początek całej historii sięga początku wieku i ma również związek z pewną upalną nocą, kiedy to poznał pełną uroku tancerkę, która niedługo potem złamała mu serce i zrujnowała karierę.
UWAGI:
Na okładce: Niewyjaśniona zagadka z przeszłości, pełna uroku tancerka i oficer wywiadu, któremu złamała serce... Oznaczenia odpowiedzialności: Joanna Jax.
Pod koniec lat czterdziestych dochodzi w Berlinie do serii tajemniczych morderstw. Pozornie ofiary nic nie łączy, jednak oficer prowadzący śledztwo odkrywa, że każda z tych osób przebywała w czasie wojny na terenie Afryki Północnej. Brak motywów, niewiele śladów pozostawionych na miejscu zbrodni a także zmowa milczenia sprawiają, że śledztwo utyka w martwym punkcie. Zdesperowany śledczy prosi o pomoc swojego dobrego znajomego, byłego oficera brytyjskiego wywiadu, który spędził na Bliskim Wschodzie wiele lat, licząc, że ten, dzięki znajomościom w tamtym regionie świata zdoła rozwikłać zagadkę niewyjaśnionych zabójstw. Mężczyzna, który po kapitulacji Rzeszy przybywa do zniszczonego Berlina, postanawia podjąć wyzwanie. Nie spodziewa się jednak, że korzenie całej historii sięgają początku wieku i mają również związek z pewną upalną nocą, kiedy to poznał pełną uroku tancerkę, która niedługo potem złamała mu serce i zrujnowała karierę.
Tom 2
Kair, czwarta rano
Pod koniec lat czterdziestych dochodzi w Berlinie do serii tajemniczych morderstw. Pozornie ofiary nic nie łączy, jednak oficer prowadzący śledztwo odkrywa, że każda z tych osób przebywała w czasie wojny na terenie Afryki Północnej. Brak motywów, niewiele śladów pozostawionych na miejscu zbrodni a także zmowa milczenia sprawiają, że śledztwo utyka w martwym punkcie. Zdesperowany śledczy prosi o pomoc swojego dobrego znajomego, byłego oficera brytyjskiego wywiadu, który spędził na Bliskim Wschodzie wiele, licząc, że ten, dzięki znajomościom w tamtym regionie świata zdoła rozwikłać zagadkę niewyjaśnionych zabójstw. Mężczyzna, który po rozwiązaniu stref okupacyjnych zamierzał osiąść w Wielkiej Brytanii i nigdy nie wracać do przeszłości, postanowił podjąć wyzwanie. Nie spodziewał się jednak, że początek całej historii sięga początku wieku i ma również związek z pewną upalną nocą, kiedy to poznał pełną uroku tancerkę, która niedługo potem złamała mu serce i zrujnowała karierę.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Na kartę 011566 od dnia 2024-06-14 Wypożyczona, do dnia 2024-07-15
Loda Halama! Gwiazda, tancerka rewiowa, rozchwytywana aktorka, celebrytka - symbol szampańskiego dwudziestolecia międzywojennego. Wraz z Hanką Ordonówną, Zulą Pogorzelską, Eugeniuszem Bodo i Aleksandrem Żabczyńskim zdominowała rewię i film.
Oszałamiająca kariera i barwne, ocierające się o tragedię życie. Pierwsze kroki stawiała na scenach wielkich rosyjskich cyrków. U boku Eugeniusza Bodo zagrała w pierwszej polsko-amerykańskiej koprodukcji filmowej. Po studiach u niemieckiej choreografki, Mary Wigman, podbiła tańcem Europę a potem Japonię i Stany Zjednoczone.
Kostiumy projektowały dla niej Lorentowicz i Stryjeńska, a komponowali Maklakiewicz i Sygietyński. Była primabaleriną w Operze Warszawskiej. Tańczyła do muzyki Chopina i Beethovena.
Ostatni film z jej udziałem, to szalona komedia "Kłamstwo Krystyny", w której otoczona zachwyconymi, eleganckimi mężczyznami brawurowo tańczy na gigantycznym kieliszku szampana. Scena okazała się symboliczna dla brutalnie przerwanej epoki. Za chwilę wojna zmiotła wszystkie plany - prywatne i artystyczne. Gwieździe rewii przyszło zdawać egzamin z człowieczeństwa. W szarym, zwykłym życiu. Nie poddała się. Walczyła, do końca starała się trzymać fason!
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Anna Lisiecka.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Frederica Kimball miała wrażenie, że całe dotychczasowe życie czekała... Z niecierpliwością czekała, kiedy wreszcie dorośnie. Z utęsknieniem czekała, aż nadejdzie ten szczęśliwy dzień, gdy Nicholas LeBeck pokocha ją tak mocno, jak ona od zawsze go kochała. Nick był oszołomiony. Słodka mała Freddie, którą hołubił jak młodszą siostrę, nie wiedzieć kiedy stała się kobietą. To chyba niemożliwe, by żywił do niej nie tylko braterskie uczucia! Kate Stanislaski Kimball, owiana sławą znanej tancerki, wróciła w rodzinne strony, aby rozpocząć nowe życie. Stary dom, który kupiła, aby urządzić w nim szkołę tańca, uznała za idealnie odpowiadający jej zamierzeniom. Równie perfekcyjny okazał się Brody O`Connell, rzemieślnik artysta, który zajął się renowacją domu.
Pod koniec lat czterdziestych dochodzi w Berlinie do serii tajemniczych morderstw. Pozornie ofiary nic nie łączy, jednak oficer prowadzący śledztwo odkrywa, że każda z tych osób przebywała w czasie wojny na terenie Afryki Północnej.
Brak motywów, niewiele śladów pozostawionych na miejscu zbrodni a także zmowa milczenia sprawiają, że śledztwo utyka w martwym punkcie.
Zdesperowany śledczy prosi o pomoc swojego dobrego znajomego, byłego oficera brytyjskiego wywiadu, który spędził na Bliskim Wschodzie wiele lat, licząc, że ten, dzięki znajomościom w tamtym regionie świata zdoła rozwikłać zagadkę niewyjaśnionych zabójstw. Mężczyzna, który po kapitulacji Rzeszy przybywa do zniszczonego Berlina, postanawia podjąć wyzwanie. Nie spodziewa się jednak, że korzenie całej historii sięgają początku wieku i mają również związek z pewną upalną nocą, kiedy to poznał pełną uroku tancerkę, która niedługo potem złamała mu serce i zrujnowała karierę.
UWAGI:
Na okładce: Niewyjaśniona zagadka z przeszłości, pełna uroku tancerka i oficer wywiadu, któremu złamała serce... Oznaczenia odpowiedzialności: Joanna Jax.
Pod koniec lat czterdziestych dochodzi w Berlinie do serii tajemniczych morderstw. Pozornie ofiary nic nie łączy, jednak oficer prowadzący śledztwo odkrywa, że każda z tych osób przebywała w czasie wojny na terenie Afryki Północnej. Brak motywów, niewiele śladów pozostawionych na miejscu zbrodni a także zmowa milczenia sprawiają, że śledztwo utyka w martwym punkcie. Zdesperowany śledczy prosi o pomoc swojego dobrego znajomego, byłego oficera brytyjskiego wywiadu, który spędził na Bliskim Wschodzie wiele lat, licząc, że ten, dzięki znajomościom w tamtym regionie świata zdoła rozwikłać zagadkę niewyjaśnionych zabójstw. Mężczyzna, który po kapitulacji Rzeszy przybywa do zniszczonego Berlina, postanawia podjąć wyzwanie. Nie spodziewa się jednak, że korzenie całej historii sięgają początku wieku i mają również związek z pewną upalną nocą, kiedy to poznał pełną uroku tancerkę, która niedługo potem złamała mu serce i zrujnowała karierę.
Tom 2
Kair, czwarta rano
Pod koniec lat czterdziestych dochodzi w Berlinie do serii tajemniczych morderstw. Pozornie ofiary nic nie łączy, jednak oficer prowadzący śledztwo odkrywa, że każda z tych osób przebywała w czasie wojny na terenie Afryki Północnej. Brak motywów, niewiele śladów pozostawionych na miejscu zbrodni a także zmowa milczenia sprawiają, że śledztwo utyka w martwym punkcie. Zdesperowany śledczy prosi o pomoc swojego dobrego znajomego, byłego oficera brytyjskiego wywiadu, który spędził na Bliskim Wschodzie wiele, licząc, że ten, dzięki znajomościom w tamtym regionie świata zdoła rozwikłać zagadkę niewyjaśnionych zabójstw. Mężczyzna, który po rozwiązaniu stref okupacyjnych zamierzał osiąść w Wielkiej Brytanii i nigdy nie wracać do przeszłości, postanowił podjąć wyzwanie. Nie spodziewał się jednak, że początek całej historii sięga początku wieku i ma również związek z pewną upalną nocą, kiedy to poznał pełną uroku tancerkę, która niedługo potem złamała mu serce i zrujnowała karierę.
DOSTĘPNOŚĆ:
Została wypożyczona Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
WYPOŻYCZYŁ:
Na kartę 011566 od dnia 2024-06-14 Wypożyczona, do dnia 2024-07-15
Pasjonujący podwójny portret dwóch niezwykłych osobowości na tle europejskiej historii. Historia związku słynnej tancerki Isadory Duncan i poety Siergieja Jesienina.
Młody moskiewski poeta, dandys, pijak, wyrwany z rodzinnej wsi i - jak określał to Maksym Gorki - "stworzony wyłącznie dla poezji" oraz amerykańska "femme scandaleuse", starsza od niego o siedemnaście lat, która zrewolucjonizowała i wstrząsnęła sztuką baletową swoich czasów. Siergiej Jesienin i Isadora Duncan to sławna nie od dziś para, którą połączyło tylko jedno: zamiłowanie do sławy i prowokacji.
Wykorzystując źródła historyczne i relacje świadków, Carola Stern przedstawia losy słynnej pary, ich spotkanie i krótkie małżeństwo. Jednak nie jest to historia miłosna - autorka ukazuje swoich bohaterów w kontekście historycznym, analizuje motywy, które sprowadziły Duncan do rewolucyjnej Rosji, opisuje panujący tam ferment intelektualny, zastanawia się, dlaczego ich podróż do Ameryki skończyła się porażką i jaką rolę odegrali w środowisku emigracyjnym Berlina. Autorka płynnie łączy swobodną, lekką narrację z dużą znajomością tematu i erudycją.
Pasjonujący podwójny portret dwóch niezwykłych osobowości na tle europejskiej historii.
UWAGI:
Bibliogr. s. 199-200.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Piękna Żydówka Eleonora trafia wraz z siostrą Ireną do Auschwitz. Przypadek sprawia, że właśnie tam występuje jako baletnica na urodzinach u jednego z esesmanów. Wbrew logice kata i ofiarę zaczyna łączyć zakazane uczucie. Sprawę komplikuje fakt, że serce Ireny także zaczyna bić mocniej na widok esesmana. Siostry zaczynają rywalizację o uczucie jednego mężczyzny. Jaki finał będzie miała ta historia?
Melania, chcąc za wszelką cenę przeżyć obozowe piekło, zaczyna pracę w Kommandzie Puff, domu publicznymotwartym w 1943 r. przez SS w głównym obozie. Jej walka o przetrwanie przeplata się z opartą na faktach relacją z funkcjonowania esesmańskiego domu publicznego. Właśnie tutaj, w samym sercu piekła, Melania poznaje wrażliwego Andrzeja. Rodzące się uczucie pozwala jej przetrwać najokrutniejsze upokorzenia.
Madame Ganthier, ceniony chirurg, po latach wyznaje, że pracowała w Auschwitz obok samego diabła - doktora Mengele. Do jakich zachowań została zmuszona? Czy w takim miejscu można ocalić człowieczeństwo, zwłaszcza że kobieta w sekrecie zaczyna uwieczniać dowody zbrodni na swoich portretach? Czy jej prace ujrzą kiedyś światło dzienne?
Mdlejąca na widok krwi Marianna przyłącza się do partyzantów. Czy będzie w stanie wykonać operację, gdy pacjentem będzie jej ukochany mężczyzna?
Poznaj niezwykłe historie zwykłych ludzi rzuconych w wir wojny - dynamiczne, pełne niespodziewanych zwrotów akcji. W mrocznych czasach drugiej wojny światowej sposobem na przetrwanie stają się uczucia - silniejsze niż upodlenie, silniejsze niż śmierć. Opisana z niezwykłą wrażliwością podróż w głąb nazistowskich obozów i wojennej rzeczywistości. Opowieści o heroicznej walce o przetrwanie, a przede wszystkim o miłości, która daje niezwykłą siłę, by zejść do piekła i to piekło przetrwać. Niezwykły, wysublimowany portret ludzkich zachowań i relacji w codziennym życiu, w samym sercu wojny.
UWAGI:
Oznaczenia odpowiedzialności: Maria Kocot.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni