Od prawie 50 lat Clint Eastwood jest filmowym symbolem pewnego typu męskości. Wysoki, szczupły, powściągliwy, zawsze specjalizował się w rolach samotników o ironicznym uśmiechu. Ta biografia niezwykle popularnego aktora filmowego i reżysera opowiada o jego karierze, ale także życiu prywatnym, począwszy od dzieciństwa w Ameryce epoki Wielkiego Kryzysu aż po ostatnie sukcesy zawodowe, zwieńczone czterema statuetkami Oscara w 2005 roku za film "Za wszelką cenę". Thompson, opierając się na wywiadach przeprowadzanych przez 30 lat, maluje znakomity portret nie tylko gwiazdy kina, ale także człowieka, który za tym mitem się kryje.
UWAGI:
Tyt. oryg.: "Clint Eastwood : billion dollar man " 2005. Publ. klubu Świat Książki nr 5446. Filmogr. s. 207-221.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Robert De Niro jest bez wątpienia jednym z największych aktorów swojego pokolenia - o ile nie największym aktorem filmowym wszechczasów. Jego dorobek, zwłaszcza w pierwszych dwóch dekadach kariery, nie ma sobie równych. Aktor zasłynął z głębokiego zaangażowania i zatracając się bez reszty w swoich rolach, stworzył niezapomniane kreacje. Ulice nędzy, Ojciec chrzestny II, Taksówkarz, Łowca jeleni i Wściekły byk wprawiały w zachwyt zarówno widzów, jak i krytyków. W tej przejrzystej biografii autor w zajmujący sposób opisuje życie aktora, począwszy od jego najmłodszych lat, poprzez studia, pierwsze kroki w zawodzie aktora i rozwój kariery, aż po życie rodzinne, doświadczenia w roli ojca, restauratora i biznesmena. Jego historię czyta się jak powieść, której główny bohater, wykorzystując swoje burzliwe przeżycia, osiąga szczyt doskonałości jako artysta. Ten nadzwyczajny portret człowieka i aktora zyskuje dodatkową głębię dzięki nawiązaniom do przyjacielskich stosunków, jakie łączą De Niro m.in. z Martinem Scorsese, Meryl Streep, Harveyem Keitelem, Shelley Winters i Francisem Fordem Coppolą. Levy jako pierwszy korzystał z dostępu do osobistych notatek i materiałów roboczych De Niro, co pozwoliło mu stworzyć bezprecedensowy obraz przygotowań poprzedzających legendarne kreacje aktora. Informacje o metodach pracy De Niro rzuciły nowe światło na jego dorobek. Rozmowy ze współpracownikami i przyjaciółmi aktora pozwoliły Levy’emu prześledzić drogę De Niro od młodzieńczych aspiracji do ugruntowanej pozycji artysty i idola. Shawn Levy stworzył przenikliwy i fascynujący portret jednego z największych aktorów filmowych naszych czasów. Książkę na miarę jego talentu.
UWAGI:
Bibliogr., filmogr. s. 672-[682].
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Autobiografia sławnej brytyjskiej aktorki. Joan Collins opowiada o swoim niezwykłym życiu i karierze aktorskiej, którą rozpoczęła jako nastolatka na londyńskim West Endzie. Pisze o wyjeździe do Hollywood, o spotkaniach i pracy z wybitnymi reżyserami i aktorami filmowymi, o swoich czterech małżeństwach i procesach z wydawcami.
UWAGI:
Tyt. oryg.: "Second act" 1996. Filmogr. s. 401-404.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Elizabeth Taylor przejdzie do historii jako kobieta, której udało się zrobić więcej indyków niż dobrych filmów, i jako aktorka, której ekranowy głos nieraz potrafił zachrypieć i która rzadko dorównywała poziomem swej gry kolegom z planu. Poza tym będziemy ją pamiętali jako jedno z trzech cudownych dzieci Hollywood, którym udało się przepoczwarzyć w dojrzałą gwiazdę. Oprócz niej sztuka ta udała się jeszcze Judy Garland i Natalie Wood - chociaż ich talenty wyraźnie wspierała również postawa ich matek. Nie znaczy to bynajmniej, że trwały sukces zawdzięczają one wyłącznie nim. Nie znaczy to bynajmniej, że trwały sukces zawdzięczają one wyłącznie nim. Matka Judy na przykład była potworem, który świadomie godził się na karmienie córki narkotykami, żeby ta mogła robić karierę. Matka Natalie Wood, Maria Gurdin, była jeszcze gorsza. Jej niepohamowane ego i niedorozwój umysłowy sprawiły, że szczerze wierzyła, iż wszystkie jej działania mają na celu dobro córki. Sara Taylor była połączeniem obu tych osobowości. Analizując życiorys Elizabeth, każdy może dojść do wniosku, że była przynajmniej częściowo odpowiedzialna za niestabilność emocjonalną córki, która przy współudziale filmowców z Hollywood doprowadziła do jej prób samobójczych, nieudanych małżeństw i tragicznie zakończonych przyjaźni. (...) Krytyk filmowy Alexander Walker nazwał ją urodzonym twardzielem, ale jak się przekonamy, nie była to do końca prawda. Mimo szczerej troski o jej zdrowie ze strony wielu ludzi Elizabeth sama doprowadziła swój organizm do takiego stopnia samozniszczenia - i to jedynie w celu przypodobania się mediom lub w celu znalezienia się w czołówce gazet. Była w tym bardziej perfekcyjna niz w jakiejkolwiek roli na srebrnym ekranie. Elizabeth Taylor czerpała jakąś chorobliwą przyjemność ze sprzedawania mediom swych domowych tragedii i walki z urojonymi wrogami. I to uczyniło ją primadonną wśród elity światowego show-biznesu. Jej życie często bywało ponure, ale nigdy nie stało sie przez to mniej fascynujące. [Wprowadzenie]
UWAGI:
Na dole okł.: Sensacyjna nowa biografia. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Grace Kelly, młoda gwiazda o twarzy grzecznej dziewczynki, lecz duszy namiętnej, fascynuje Amerykę lat pięćdziesiątych XX wieku, by potem podbić serce Rainiera III, księcia Monako. Sztuka stwarzania pozorów i prawdziwie silny charakter pomogą jej udźwignąć diadem Grimaldich, gdyż nie wszystko jest bajką w tej najpiękniejszej roli jej życia - roli księżnej.
UWAGI:
Na książce wyłącznie pseud. aut.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Saga o życiu i śmierci amerykańskiej księżniczki, Grace Kelly...Pasjonujący portret owianej legendą aktorki, późniejszej księżnej Monako pióra jednego z najznakomitszych biografów. Zawiera wiele nieznanych, aczkolwiek szokujących faktów z jej życia w Hollywood, oraz rzekomo szczęśliwego małżeństwa z księciem Rainierem; rzuca nowe światło na okoliczności jej tragicznej śmierci.
UWAGI:
Oryg. : "Grace" 1994. Filmogr. G. Kelly s. 383-384, bibliogr. s. 425-432. - Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni