Miejska Biblioteka Publiczna

im. Jerzego Pilcha w Kielcach

book
book

Teoria wychowania w zarysie

Autor: Łobocki, Mieczysław





Odpowiedzialność:Mieczysław Łobocki.
Hasła:Wychowanie - teoria
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2006.
Wydanie:Wyd. 3.
Opis fizyczny:358, [1] s. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 337-[359].
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp
  2. Rozdział I. Teoria wychowania jako dyscyplina pedagogiczna
  3. 1. Ogólna charakterystyka teorii wychowania
  4. 2. Z historii teorii wychowania
  5. 3. Sposoby uprawiania teorii wychowania
  6. 4. Perspektywy teorii wychowania
  7. Rozdział II. Pojęcie wychowania i jego cechy
  8. 1. Wstępne refleksje nad wychowaniem
  9. 2. Wychowanie jako oddziaływanie bezpośrednie lub pośrednie
  10. 3. Wychowanie a socjalizacja i inkulturacja 4. Wychowanie a opieka
  11. 5. Cechy wychowania
  12. Rozdział III. Wychowanie w świetle koncepcji psychologicznych i pedagogicznych
  13. 1. Wychowanie według koncepcji behawiorystycznej
  14. 2. Wychowanie według koncepcji humanistycznej
  15. 3. Wychowanie według koncepcji psychologicznej
  16. 4. Wychowanie w koncepcjach pedagogicznych
  17. Rozdział IV. Wartości źródłem wychowania
  18. 1. Określenie wartości i sposoby ich istnienia
  19. 2. Klasyfikacja wartości
  20. 3. Rola wartości w wychowaniu
  21. 4. Wartości preferowane w wychowaniu
  22. 5. Prymat wartości nad celami wychowania
  23. Rozdział V. Cele wychowania
  24. 1. Ogólne uwagi o celach wychowania
  25. 2. Kontrowersje wokół celów wychowania
  26. 3. W poszukiwaniu wiarygodnych celów wychowania
  27. 4. Wnioski o stanowieniu celów wychowania
  28. Rozdział VI. Psychospołeczne warunki skutecznego wychowania
  29. 1. Podmiotowe traktowanie dzieci i młodzieży
  30. 2. Demokratyczny styl kierowania wychowawczego
  31. 3. Praca nad sobą wychowawców i nauczycieli
  32. 4. Poznawanie dzieci i młodzieży
  33. 5. Unowocześnienie kształcenia pedagogicznego
  34. Rozdział VII. Metody wychowania
  35. 1. Metoda modelowania
  36. 2. Metoda zadaniowa
  37. 3. Metoda perswazyjna
  38. 4. Metoda nagradzania
  39. 5. Metoda karania
  40. 6. Metody oddziaływań grupowych
  41. Rozdział VIII. Techniki oddziaływań wychowawczych
  42. 1. Techniki wymiany opinii
  43. 2. Techniki oparte na dramatyzacji
  44. 3. Techniki wzmacniania pozytywnego i negatywnego
  45. 4. Techniki oddziaływań niewerbalnych
  46. 5. Techniki organizowania czasu wolnego
  47. Rozdział IX. Dziedziny wychowania
  48. 1. Wychowanie moralne
  49. 2. Wychowanie estetyczne
  50. 3. Wychowanie seksualne
  51. 4. Wychowanie patriotyczne
  52. 5. Inne dziedziny wychowania
  53. Rozdział X. Podstawowe środowiska wychowawcze
  54. 1. Rodzina jako naturalne środowisko wychowawcze
  55. 2. Szkoła jako intencjonalne środowisko wychowawcze
  56. 3. Klasa szkolna jako grupa społeczna
  57. Zakończenie

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Filia nr 8
os. Barwinek 31

Sygnatura: 37
Numer inw.: 58688
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów


Inne wydania tej pozycji w zbiorach biblioteki:

book



Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:

bookbookbookbookbook


Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.