Miejska Biblioteka Publiczna

im. Jerzego Pilcha w Kielcach

book
book

Prokrastynacja : kto zarabia na twojej przerwie?

Tytuł oryginału: "Procrastination economy : the big business of downtime,".

Autor: Tussey, Ethan




Czy zdarzyło Wam się kiedyś oderwać od pracy i nauki, żeby przejrzeć Facebooka lub Twittera? Słuchać muzyki w trakcie dojazdów do pracy? Grać na telefonie w poczekalni u dentysty, żeby tylko nie myśleć, co czeka Was za drzwiami? No właśnie.Ethan Tussey, amerykański medioznawca, postanowił przyjrzeć się temu, co dzieje się z czasem, w którym nie robimy nic konkretnego - wracamy do domu, relaksujemy

się przez chwilę w pracy czy stoimy w kolejce. Tam, gdzie pojawia się prokrastynacja, pojawia się również wielki biznes. Pomyślcie o tych wszystkich reklamach, które pojawiają się w trakcie przeglądania mediów społecznościowych, o ekranach wyświetlających informacje w komunikacji miejskiej czy mikropłatnościach ukrytych w grach.Coraz bardziej zaawansowane urządzenia mobilne i powszechny dostęp do internetu spowodowały powstanie zupełnie nowej branży, o udziały w której walczą obecnie najwięksi. Spotify i Tidal, Netflix, You Tube czy HBO Go, Apple, Samsung - każdy z tych gigantów stara się dostarczyć nową usługę, która ułatwi nam życie i prokrastynację, od oglądania filmów do kontaktów ze znajomymi. Im natomiast umożliwi zarabianie na zabijaniu czasu, który dłuży się nam najbardziej - w drodze, w poczekalni czy w pracy.Kolejne aplikacje pomagają nam w poruszaniu się po świecie, komunikacji czy korzystaniu z rozrywki - Ethan Tussey postanowił sprawdzić, za jaką cenę. "Trzeba przyznać, że przenośna technologia może i daje ludziom większą kontrolę nad ich otoczeniem, ale pozwala także - pisze autor - aby reklamy i firmy medialne wkroczyły do naszych codziennych działań i zarabiały na naszych zwyczajach i zachowaniach".

Zobacz pełny opis
Odpowiedzialność:Ethan Tussey ; przełożyła Aleksandra Ożarowska.
Hasła:Odpoczynek
Urządzenia mobilne
Zwłoka (psychologia)
Opracowanie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018.
Wydanie:Wydanie pierwsze.
Opis fizyczny:XXIII, [3], 234, [2] strony : wykresy ; 21 cm.
Uwagi:Tytuł oryginału: The procrastination economy : the big business of downtime. Bibliografia, netografia na stronach 231-[235].
Forma gatunek:Książki. Publikacje popularnonaukowe.
Dziedzina:Media i komunikacja społeczna
Zarządzanie i marketing
Powstanie dzieła:2018 r.
Twórcy:Ożarowska, Aleksandra. Tłumaczenie

Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz

Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Filia nr 2
ul. Krzemionkowa 1

Sygnatura: 159.9
Numer inw.: 58102
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Filia nr 4
ul. Górnicza 64

Sygnatura: 316
Numer inw.: 36238
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Poczytalnia na dVoRcu
ul. Czarnowska 12

Sygnatura: 159.9
Numer inw.: 1767
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.